Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Xavier

Actief lid
@030: ik zal proberen een goede foto van bovenaf te maken. Ik kan je echter vrijwel verzekeren, gezien het feit dat ik erg precies ben en op details let, dat ze niet buiten de wielkast komen. Maar de uiteindelijke foto liegt niet. Het is wel zo dat deze wintervelgen wat boller qua bouw zijn dan de zomervelgen, die zijn vlakker. Komen trouwens idd zwarte velgen onder, ik denk zelfs binnenkort want echte kou en sneeuw verwacht ik niet meer.

El Fuego

Senior Member
Nieuwe ontwikkelingen aan het Eibach verlagingsfront. Nu bij de dealer waar we gezamenlijk geconstateerd hebben dat de bumpstops wel waren vervangen. Het Skoda artikelnummer van de Eibach-set welke onder mijn Octavia is gemonteerd is ZS 5E5000A. Hiervan staat echter in het bestelsysteem dat deze set niet is geschikt voor een Greenline 1.6TDI. De sets die wel geschikt zouden zijn eindigen met een C of D. Kunnen alleen niet achterhalen wat de bijbehorende Eibach-nummers zijn. Daarvoor dient setje besteld te worden.

Joske

Forumguru
hilariteit alom weer bij PON! :maakmegek:

moesten ze nu eens niet zo KOPPIG zijn é... en de artikelnummers van Eibach hanteren ipv hun eigen nummers é... dan zouden er tenminste niet zo een "domme dingen" gebeuren zoals de verkeerde set onder de verkeerde auto steken :fool:

want de dealer valt eigenlijk niets te verwijten.. weet die veel, die gaat af op het systeem van PON, met de verkeerde nummers natuurlijk:tegek:

maar ik hoop wel @El Fuego dat dit degelijk opgelost geraakt :bloemen:

El Fuego

Senior Member
De C en D nummers zijn voor multilink achterassen, wat een Greenline niet heeft. Komt er dus in feite op neer dat PON verlaging van een Greenline niet heeft vrijgegeven. Heeft ongetwijfeld te maken met bijtellingsregime. Conclusie: juiste set gemonteerd en ik moet het maar accepteren dat El Octavia achter 1,5 cm hoger staat.

Joene

Actief lid
Druk op de oren heeft te maken met het slot van de achterklep, deze staat te strak afgesteld en heeft geen demping, er schijnt een modificatie geweest te zijn.

B@s0302

Senior Member
Zoals gepost in het levertijden forum mag ik morgen mijn Octavia Combi bestellen.. Even een vraag qua het verlagen; is een Eibach set een aanrader bij 70dkm per jaar? Heb al wel 18" en het staat sowieso beter ;)

pr0mo

Lid
Zoals gepost in het levertijden forum mag ik morgen mijn Octavia Combi bestellen.. Even een vraag qua het verlagen; is een Eibach set een aanrader bij 70dkm per jaar? Heb al wel 18" en het staat sowieso beter ;)
Het staat 100% mooier! Helemaal bij 18inch. De auto wordt wel wat stugger hoor. Vooral de bruggen op de A27 bij Vianen, Gorinchem en Raamsdonksveer is het ff stuiteren. Op betere stukken weg gaat het prima. Oh ja...rustig aan bij drempels.

Bovenaan Onderaan