Zie pagina 119 voor foto's en aslasten.Heb je een foto ter vergelijk?
Dat mijn Octavia na Eibach-verlaging achter een cm hoger staat dan voor blijft mij bezig houden....... Op basis van de aslasten en informatie van @Anterra en anderen op dit forum gecontroleerd of de juiste veren er onder zitten. Dit lijkt het geval.
Voor de zekerheid onder de auto gelegen om de Eibach-nummers van de veren zelf te controleren. Voor en achter liggen de juiste veren erop. Althans nummers komen overeen met nummers die hier worden genoemd. Zag wel dat bij een veer achter de nummers op de kop stonden. Maar kan me niet voorstellen dat dat betekent dat veer op de kop zit. Zou je met rijden moeten merken. Dealer gaat hier bij wisselen winterbanden nog naar kijken.
Qua weggedrag merk ik er niets van. Auto ligt strak op de weg. Is derhalve puur optisch. Ik vind wel dat de auto bij drempels snel op de rubbers stuitert of zijn dit de wielen die tegen de wielkast komen? Dat wordt nog leuk straks met 18"....... Rubberen flapjes die voor onder de auto zitten zijn ook al flink afgeschaaft.
Hoor graag jullie reacties en ervaringen
Ik vind wel dat de auto bij drempels snel op de rubbers stuitert of zijn dit de wielen die tegen de wielkast komen? Dat wordt nog leuk straks met 18"....... Rubberen flapjes die voor onder de auto zitten zijn ook al flink afgeschaaft.
Hoor graag jullie reacties en ervaringen
ik weet niet hoe jij over drempels heen gaat???? die dingen liggen er niet voor niets hoor mij flapjes zijn nog in tact en wielen in de wielkasten dat maakt heel veel herrie, dus dat zal het zeker niet zijn, ik denk dat je gewoon veel te hard over die drempels heen dendertQua weggedrag merk ik er niets van. Auto ligt strak op de weg. Is derhalve puur optisch. Ik vind wel dat de auto bij drempels snel op de rubbers stuitert of zijn dit de wielen die tegen de wielkast komen? Dat wordt nog leuk straks met 18"....... Rubberen flapjes die voor onder de auto zitten zijn ook al flink afgeschaaft.
het lijkt er op dat ze de stops niet vervangen hebben en dan kan je ervaren wat je nu ervaart, namelijk door de kortere veren klap je eerder op je bumpstops, daarom moeten deze ook vervangen worden voor kortere, zodat de volledige veerweg benut kan worden. Misschien wil @Joske een foto posten van zijn oude bumpstops, als daar verschil in zit, dan weet je dat ze alleen de veren hebben vervangen en niet de bumpstopsBekijk bijlage 35427
In de doos zitten alleen nog twee van dit soort stops. Zoals deze eruit zien lijkt mij dit "verpakking". Ik neem dus aan dat de kortere stops zijn gemonteerd, maar zal dit voor de zekerheid navragen. Wat is het effect wanneer ze de originele stops hebben laten zitten? Bij vlakke wegen is het weggedrag goed.
het lijkt er op dat ze de stops niet vervangen hebben en dan kan je ervaren wat je nu ervaart, namelijk door de kortere veren klap je eerder op je bumpstops, daarom moeten deze ook vervangen worden voor kortere, zodat de volledige veerweg benut kan worden. Misschien wil @Joske een foto posten van zijn oude bumpstops, als daar verschil in zit, dan weet je dat ze alleen de veren hebben vervangen en niet de bumpstops