Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

El Fuego

Senior Member
Ik ga vanavond nameten hoe lang de stops zijn die nu nog in de doos met veren zit die ik mee terug heb gekregen. Wanneer deze dus korter zijn dan 7 cm hebben ze de Eibach-stops niet gemonteerd! Zijn alle stops trouwens even lang?

Stops zijn beiden 5.5 cm, korter dus dan de originele stops die @Joske heeft laten vervangen. Als ik het allemaal goed heb begrepen betekent dit dat stops niet zijn vervangen en dat dit de reden kan zijn dat auto relatief snel op de stops stuitert bij drempels, maar dat dit niet de reden is dat auto achter hoger op de poten staat.

Antera

Donateur
de stops zijn dan idd niet vervangen. Eibach levert speciaal die stops erbij omdat de auto verder zakt is het nodig de originele af te zagen in het ergste geval maar gewoon omwisselen moet dan zeker gebeuren. Als dit niet is gebeurd heeft de auto 1.5/2cm minder veerweg wat kan resulteren in eerder op zijn eind slaan.

Daardoor heb je vermoedelijk bij drempels eerder het gevoel dat hij stuitert. Daarnaast de flapjes raak je regelmatig is niks bijzonders en kan geen kwaad. deze zitten er alleen voro de lucht af te buiten maar hebben verder weinig zin maar steken wel 1.5cm uit

CDK

Forumguru
@El Fuego, meten is weten, in dit geval wederom een dealer die z'n werk qua verlagen kennelijk niet goed gedaan heeft, bizar hoe weinig technische kennis er bij garagebedrijven aanwezig is zodra het afwijkt van de standaard..... :(

El Fuego

Senior Member
Inderdaad teleurstellend om te moeten constateren dat dealer zijn werk niet goed geeft gedaan. Ga hem hiermee vanzelfsprekend confronteren. Heb de artikelnummers van de Eibach bump stops ook maar even genoteerd: 770165.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

030

Forumguru
Meet de afstand even op, dan weet je het zeker.

Het lijkt er overigens wel op (ook als je naar andere foto's kijkt van verlaagde OIII's en een PK), maar het zou ook kunnen vertekenen door de 17 duims velgen. Merendeel van de verlaagde auto's staat namelijk op 18 duims.

hberg

Actief lid
Bij mij kloppen de veernummers en de setnummer. Toch staat achter ook iets hoger dan voor. Wel 17" er onder zitten.

hberg

Actief lid
Meten is weten. Met op dit moment een halve tank heb ik voor naaf tot wielkast 34cm en achter 34,5/35

Heb wel het idee dat je amper verschil ziet tussen een volle of lege tank. Zoals al wel eerder gezegd ligt het misschien ook wel aan de wielen die vrij ver in de wielkasten zitten. Optisch bedrog denk ik dan

Harrynak63

Actief lid
Meten is weten. Met op dit moment een halve tank heb ik voor naaf tot wielkast 34cm en achter 34,5/35

Wat was de afstand voor het verlagen? Als dat 37 om 38 was dan lijkt er me niks mis met de veren en staan sommige Octavia's achter nou eenmaal wat hoger dan voor.
Als je je daaraan stoort zul je er stoeptegels in moeten mikken.

Xavier

Actief lid
Octi gewassen en eens wat foto's gemaakt van verlaging icm spacers. Nu ik de foto's zie is het erg lastig goed in beeld te krijgen wat het effect is op een zwarte auto met zwarte velgen, zeker nu hij bijna terugflitst! Zal het eens met een echte camera proberen ipv een Iphone. Ik ben er in ieder geval erg blij mee, stugheid valt mij 100% mee, wegligging echt merkbaar beter. Eind van de maand 18" zomervelgjes erop, zal dan nog eens een foto plaatsen.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    643,3 KB · Weergaven: 172
  • image.jpg
    image.jpg
    774,4 KB · Weergaven: 169
  • image.jpg
    image.jpg
    682,3 KB · Weergaven: 159
Bovenaan Onderaan