Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

MikeMeijer

Nieuw lid
Ik heb 11 april om 07h00 een afspraak bij @Antera voor het verlagen van mijn auto. Nu ben ik van plan om mijn auto met 40mm te verlagen i.p.v. 30mm.

Nu heb ik wel wat foto's gezien op de website van www.lowering.nl maar zijn er meer foto's van Octavia's met 40mm Eibach verlagingsveren? Zo ja, graag de foto's :)

Tevens was ik benieuwd welke VCDS/VCP/VIM aanpassingen jullie aanbevelen?

Ik hoor en zie het graag.

Bedankt.

Joske

Forumguru
lijkt mij nu niet echt de meest ideale plaats qua hellingsvlak gezien, om een fotootje te tonen van een verlaging.. :pieker: ;)

proficiat @Joene :thumbsup:

s-line

Forumguru
Zo ik heb ook net even de eibach's gemonteerd! Was 1,5 uurtje werk inclusief de naven allemaal alvast zwart gespoten, mooier als op een gegeven moment van die roestige dingen!:D Wat knapt een auto toch op en komen de wielen beter tot zijn recht! Me happy, en uniek voorlopig met de verlaagde Peus!
Als die gewassen is maak ik wel een foto,als jullie dat willen?;)
Nog even een dagje de veren laten "zetten" en dan zaterdag even uitlijnen op mijn werk.

030

Forumguru
40 mm is ook geen Pro-Kit dus vandaar de vraag.

Heb de Sportlines er zelf onder zitten, dus de hoogte is bekend. :)

s-line

Forumguru
Rarara, maar wat is het dan???
Geen sport-line en geen pro-kit,misschien een pro-line of een sport-kit??:deuk:

Jstruijk

Senior Member
Druk op de oren heeft te maken met het slot van de achterklep, deze staat te strak afgesteld en heeft geen demping, er schijnt een modificatie geweest te zijn.
Heb jij of iemand anders hier wellicht meer info over? Ik heb in onze combi ook last van m'n oren. Het gevoel dat ik in de auto heb treed op bij oneffenheden in de weg en lijkt vooral doorgeven te worden zodra de oneffenheden de achterwielen raken. Het gevoel omschrijf ik meestal als een soort druk die lijkt op een heftige bas, maar dan niet de herrie maar de luchtverplaatsing.
Ik zoek me een ongeluk naar een oplossing maar helaas. Ook de dealer zegt niets te kunnen.

widojo

Actief lid
@Joene , dan houdt jouw dealer zich van de domme.
Toen ik mijn O3 bestelde, nu al weer een jaar geleden, heb ik dit bij mijn dealer al op voorhand aangekaart en hij herkende de klacht. Ik had dit nl aangekaart omdat een collega dit probleem tijdens een proefrit in 2 auto's (!) al had vernomen.

Zoek in Google maar eens op "polternde hinterachse" en je komt bij zowel de Golf 7 als O3 genoeg tegen.

Bijvoorbeeld hier: http://www.skodacommunity.de/skoda-...nterachse-ursachen-übersicht-in-startbeitrag/ en ik meen ook op dit forum de klacht al gezien te hebben.

Enig juiste oplossing lijkt het vervangen van de achter schokdempers te zijn.

Bovenaan Onderaan