Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Joene

Actief lid
Ik moet helaas van de LM naar de dealer om mijn toekomstige OC3 te laten verlagen. Hij word in week 14 geleverd en ik wil zeker weten dat de juiste Eibach set er onder komt, heeft iemand ervaring met een OC3 1.6 dsg?. Sorry forum leden, ik niet de moeite genomen om de 127 pagina's door te nemen.

Ik hoor graag wie mij kan helpen hiermee.

Joene

Actief lid
Ff aslasten plaatje checken dat geeft 100% zekerheid
Dat wordt lastig, de auto word pas in week 14 geleverd. Nu ik toch guru Antera spreek, jij hebt vast ervaring met een OC3 1.6 TDI DSG welke Eibach er onder moet zodat ik dit door kan geven.

W124

Senior Member
@Antera je kan dan zeker ook niet aangeven welke set er onder een 1.2 tsi dsg combi hoort? Ik ga een set meeleasen en wil ook zeker weten dat de dealer de juiste veren gebruikt.

Joske

Forumguru
eigenlijk is het wel straf dat men een dealer niet kan vertrouwen betreffende de juiste set verlagingsveren... daarvoor alleen al zou ik het @Antera gunnen. Gewoon vanwege de aanwezige know-how en dan nog maar te zwijgen over de prijs-kwaliteit die je bij Mark krijgt!

(maar versta wel dat sommigen met het lease-verhaal zitten natuurlijk..)

W124

Senior Member
@Harrynak63 het kost mij 5 euro per maand extra en kan dan ook nooit geen discussie krijgen met de LM. Dus mee leasen is geen gek alternatief (in mijn geval dan)

Bij mij worden de voorveren door de dealer vervangen omdat ze de 03 set hadden geleverd ipv de 04 set !
as Woensdag gaan ze dit geheel kosteloos (uiteraard) doen, de achterveren zijn gelijk

De verklaring van hun is dat het bij Pon verkeerd in het systeem stond en er dus waarschijnlijk veel meer mensen met de verkeerde veren voor rijden ! een paar pagina's terug staat de correcte nr's thx @Antera
Inmiddels is dit aangepast maar toch blijft het verwonderlijk dat de dealers maar aanprutsen soms.

Majefloti

Forumguru
Ik moet helaas van de LM naar de dealer om mijn toekomstige OC3 te laten verlagen. Hij word in week 14 geleverd en ik wil zeker weten dat de juiste Eibach set er onder komt, heeft iemand ervaring met een OC3 1.6 dsg?. Sorry forum leden, ik niet de moeite genomen om de 127 pagina's door te nemen.

Ik hoor graag wie mij kan helpen hiermee.
Sommige adviezen moet je gewoon negeren, voor de beste keuze @Antera verlagingsveren :thumbsup:

Antera

Donateur
Ik krijg de laatste tijd steeds meer dealers aan de lijn is dit toevallig jouw auto @Moonshine RS ?

Deze auto waren ook klachten mee waarna de dealer met mij contact heeft gezocht omdat ze het niet meer wisten

weet nu ongeveer ook wel waar het ergens mis gaat elke keer. Ze werken bij de dealers idd niet met de Eibach nummers maar met eigen nummers en die zijn gekoppeld aan het kenteken/chassisnr. En daardoor worden er vaak de verkeerde veren gemonteerd omdat er niet naar de aslasten gekeken word

Bijlagen

• o3.png
    o3.png
    813 KB · Weergaven: 122
Nee dit is niet de mijne deze staat wel heel beroerd..... die van mij staat wel mooi alleen veert wat ver in
word nu opgelost hoop ik, moet zeggen went nu wel sinds ik de flapjes heb ingekort rijd het relaxer !
heb nu de volgende 19" wielen op het oog van een nieuwe passat CC vind zwart wel heel cool staan.

Bijlagen

• $_85.JPG
    $_85.JPG
    91,5 KB · Weergaven: 125

Miez1

Forumguru
Ik krijg de laatste tijd steeds meer dealers aan de lijn is dit toevallig jouw auto @Moonshine RS ?

Deze auto waren ook klachten mee waarna de dealer met mij contact heeft gezocht omdat ze het niet meer wisten

weet nu ongeveer ook wel waar het ergens mis gaat elke keer. Ze werken bij de dealers idd niet met de Eibach nummers maar met eigen nummers en die zijn gekoppeld aan het kenteken/chassisnr. En daardoor worden er vaak de verkeerde veren gemonteerd omdat er niet naar de aslasten gekeken word

Deze auto is van een vriend van mij, wat @Antera schetst klopt, gegoochel met nummers waardoor het nu onduidelijk is welke besteld, geleverd en gemonteerd is. Ik zie al wat samenraapsels voorbij rijden waarbij sommige berijders ook een stem in het verhaal hebben omdat ze het esthetisch mooier vinden. ('laat de Golf7 veren achter maar zitten omdat het mooier staat.......') Hoewel de oplossing voor de hand ligt (louter Eibach nummers) is het wachten totdat iemand het voortouw neemt en uiteindelijk de oplossing doorvoert. En als je het allemaal niet meer weet, dan stuur je de klanten toch door naar een 'Cirtified Eibach Engineer', ik weet er wel een........;)

Alles gute !

Miez

Joene

Actief lid
Zo, die van mij is afgelopen zaterdag ook door Mark onder handen genomen. Het is niet de beste foto, maar het geeft een beeld. (binnenkort nog een setje spacers (22/44)).
Heel netjes, mooie velgen ook. Welke maat spacers ga je plaatsen @030.

030

Forumguru
22mm voor en 44mm achter.

Ben er *erg* tevreden mee, al zou een 19 duims set nu beter smoelen. Dit is overigens geen Pro-kit, maar Sportline.

Voor Mark ook twee primeurtjes, de Corrida kleur en een Sportline set onder een OIII. :)

Bovenaan Onderaan