Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Joske

Forumguru
Moet ik ff zoeken.
ik ben sneller! :tongue:

full

lugolux78

Forumguru
Kijk zo doe je dat.
Eibach + 19 inch heerlijk

Morgen is Bellebleu niet meer van me.
Volgende week eerst voorloopauto
Golf GTE...

CDK

Forumguru
Ik ben verlaagd door @Antera, dus geloof wel dat de goede veren besteld zijn, maar vraag me toch af of de goede veren in de doos hebben gezeten?
Het scheelt echt wel het nodige.
Meten doe je met een lege kofferbak, loodrecht van onderkant spatscherm tot hart wielnaaf, dan kan je pas echt vergelijken. Door je auto aan de voorzijde op te krikken kan je tussen je band en het spatscherm door de veer nummers checken. Foto maken is het meest eenvoudige. Achter opkrikken en dan vanaf de achterkant onder de auto kijken en vervolgens een foto maken van de nummers van de achterveren. Als je die vergelijkt met iemand anders met dezelfde configuratie óf @Antera contacteert, dan heb je spoedig uitsluitsel.

pajenova

Nieuw lid
Voor oudere typen kan je voor vooraan "doorgezette" veerschotels krijgen, weet er hier iemand of je die voor de OIII ook ergens kan verkrijgen, deze verlaagden vooraan 1 a 1,5 cm.

MJ

s-line

Forumguru
Nee,deze zijn niet voor de nieuwe type's van de VAG groep verkrijgbaar. Toch schijnt er wel een soort "dunner" boven lager te bestaan die ook nog iets extra verlaging geeft. Maar ik heb er ook ooit eens naar gezocht maar niet kunnen vinden.

pajenova

Nieuw lid
Nee,deze zijn niet voor de nieuwe type's van de VAG groep verkrijgbaar. Toch schijnt er wel een soort "dunner" boven lager te bestaan die ook nog iets extra verlaging geeft. Maar ik heb er ook ooit eens naar gezocht maar niet kunnen vinden.

Aja, dacht ik al, het is de jaarlijkse keuring in Belgie die me weerhoud om een eibach kit te monteren, thanks.

MJ

Troebels

Actief lid
Beste mensen, ik ben nieuw hier en heb al dit forum door zitten spitten omtrent een verlagingsset of hulpveren te monteren. Nu blijft bij mij de volgende vraag: op dit forum zijn de meesten weg van de Eibach sets in combinatie met een aanhanger. Alleen als ik deze vraag bij een Skoda dealer voorleg krijg ik juist het tegenovergestelde antwoord. Voor een aanhanger (in mijn geval een caravan) is het beter om hulpveren te monteren. Mijn gevoel (en dat is puur omdat t er beter uitziet en wat strakker zal rijden) gaan uit naar een Einach set.
Dus..... Als ik een Eibach set neem, lig ik dan niet met de eerste de beste heuvel aan de grond als ik mijn caravan erachter heb hangen?

Alvast dank voor de reactie(s)

CDK

Forumguru
@Troebels, dat is nu het verschil tussen theorie en praktijk ervaring. Ik heb hier nog niemand gehoord met Eibach en een zware aanhanger of caravan die problemen heeft ondervonden.

andrehj

Forumguru
Beste mensen, ik ben nieuw hier en heb al dit forum door zitten spitten omtrent een verlagingsset of hulpveren te monteren. Nu blijft bij mij de volgende vraag: op dit forum zijn de meesten weg van de Eibach sets in combinatie met een aanhanger. Alleen als ik deze vraag bij een Skoda dealer voorleg krijg ik juist het tegenovergestelde antwoord. Voor een aanhanger (in mijn geval een caravan) is het beter om hulpveren te monteren. Mijn gevoel (en dat is puur omdat t er beter uitziet en wat strakker zal rijden) gaan uit naar een Einach set.
Dus..... Als ik een Eibach set neem, lig ik dan niet met de eerste de beste heuvel aan de grond als ik mijn caravan erachter heb hangen?)
Heb blijft een mening. Met hulpveren kun je ook met 80 kg kogeldruk en een volle achterbak je auto netjes vlak houden. En omdat je dan hoger boven de grond hangt, raak je gewoon minder snel de grond. Je kunt ook verlagen, ook dan zakt de auto niet enorm ver door, maar hangt ie achter zo vol beladen wel degelijk lager dan voor.
Uiteindelijk moet je zelf kiezen. Mijn voorkeur is hulpveren (of balgen) van MAD, maar die keuze moet een ieder voor zichzelf maken.

Troebels

Actief lid
Hmmm bedankt voor bovenstaande reacties, helaas nog steeds niet echt een bevredigend antwoord ben ik bang.
Als de auto verlaagd wordt met een Eibach set, hoe ver zal deze nog door gaan hangen met een caravan? Weet iemand dit per ongeluk?

Troebels

Actief lid
Thnks voor de reactie en foto Corne, helemaal top. Moet zeggen dat door deze foto juist de twijfel is toegenomen. Vindt hem behoorlijk laag hangen ondanks de reactie van Micky. Ben benieuwd hoe zwaar zijn caravan is. Sowieso kan zijn neuswiel nog wel een stukje omhoog.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan