@sebmar en jij bent wel of niet verlaagd? Indien ja bij wie is dit gedaan? Wellicht dat iemand met een zelfde type O3 het voor je wil nameten?
Is het niet zo dat een 2.0 TDI andere aslasten heeft? Vandaar mijn vraag... en natuurlijk 1.8 T promoten...je kan vergelijken met een 2.0TDI die verlaagd is? heeft ook multilink
voorbeeldje: @lugolux78 zijn Belle Bleu
Meten doe je met een lege kofferbak, loodrecht van onderkant spatscherm tot hart wielnaaf, dan kan je pas echt vergelijken. Door je auto aan de voorzijde op te krikken kan je tussen je band en het spatscherm door de veer nummers checken. Foto maken is het meest eenvoudige. Achter opkrikken en dan vanaf de achterkant onder de auto kijken en vervolgens een foto maken van de nummers van de achterveren. Als je die vergelijkt met iemand anders met dezelfde configuratie óf @Antera contacteert, dan heb je spoedig uitsluitsel.Ik ben verlaagd door @Antera, dus geloof wel dat de goede veren besteld zijn, maar vraag me toch af of de goede veren in de doos hebben gezeten?
Het scheelt echt wel het nodige.
Nee,deze zijn niet voor de nieuwe type's van de VAG groep verkrijgbaar. Toch schijnt er wel een soort "dunner" boven lager te bestaan die ook nog iets extra verlaging geeft. Maar ik heb er ook ooit eens naar gezocht maar niet kunnen vinden.
Heb blijft een mening. Met hulpveren kun je ook met 80 kg kogeldruk en een volle achterbak je auto netjes vlak houden. En omdat je dan hoger boven de grond hangt, raak je gewoon minder snel de grond. Je kunt ook verlagen, ook dan zakt de auto niet enorm ver door, maar hangt ie achter zo vol beladen wel degelijk lager dan voor.Beste mensen, ik ben nieuw hier en heb al dit forum door zitten spitten omtrent een verlagingsset of hulpveren te monteren. Nu blijft bij mij de volgende vraag: op dit forum zijn de meesten weg van de Eibach sets in combinatie met een aanhanger. Alleen als ik deze vraag bij een Skoda dealer voorleg krijg ik juist het tegenovergestelde antwoord. Voor een aanhanger (in mijn geval een caravan) is het beter om hulpveren te monteren. Mijn gevoel (en dat is puur omdat t er beter uitziet en wat strakker zal rijden) gaan uit naar een Einach set.
Dus..... Als ik een Eibach set neem, lig ik dan niet met de eerste de beste heuvel aan de grond als ik mijn caravan erachter heb hangen?)
Klopt, en hier een foto van volle belading van de kofferbak en ongeveer 88kg kogeldruk, ondanks dat op de foto lijkt dat het neuswiel op de grond drukt, is dit niet zo, heb deze foto speciaal gemaakt als voorbeeld voor het doorhangen (of juist niet) Bekijk bijlage 37719