Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Antera

Donateur
Ja de veren zijn even een drama om aan te geraken. Maar ze gaan zeker komen even geduld nog maar. De ene set die er nog was was niet voor elke octavia geschikt en staan nu beide in B.O. en @Skoda liefhebber 1. Je hebt PB

vw125

Forumguru
Ze zitten eronder en ik moet zeggen dat de Rs nu pas rijdt zoals hij had moeten doen. Het zoekerige rond de rechtuitstand is weg en in snel genomen bochten deint de auto nu veel minder.
Comfort heb ik niet veel moeten inleveren, het enige wat je voelt is dat korte oneffenheden wat droger doorgegeven worden, maar blijft perfect acceptabel.
Vooraan is hij uiteindelijk 3 cm gezakt, achteraan 1,5 cm.
Wielkasten worden nu veel beter gevuld.
Op plaatjes zal het nog even wachten zijn aangezien het nu te donker was en ik voor zondag geen tijd meer ga hebben om er in daglicht foto's van te nemen. Om een idee te geven: het komt erg dicht in de buurt van de officiële foto's, alleen staan de wielen wat verder naar binnen. Dat gaat voor een groot deel opgelost zijn met de zomervelgen (kleinere ET waarde en halve duim breder).

We zijn al maandag Tom :)
Ik wacht vol ongeduld om de foto's te zien.

Tom RS

Forumguru
Ik weet het, heb het erg druk gehad.
Ik ga proberen voor morgen, anders zeker woensdag (dan is hij ook gepoetst), maar ben er enorm tevreden over, zowel optisch als qua rijgedrag.

Ja hoor! De definitieve afspraak in de werkplaats van @Antera staat voor zaterdag a.s. :tegek: Kan niet wachten op het resultaat zowel optisch als qua rijeigenschappen! Ik zal voor de verlaging foto's maken en uiteraard na de verlaging. Natuurlijk eerst even door de wasstraat racen, zodat het forum weer van mooie pica wordt voorzien..... :thumbsup: To be continued......

EdK

Forumguru
Ohhhh wij dachten die gaat door de wasstraat heen zodat Antera wat schoner kan werken.........

Dat was wel de bedoeling, maar weet niet zeker of dat deze week nog gaat lukken. Uiteraard maak ik de velgen dan wel eerst netjes schoon...... ;)

Tom RS

Forumguru
Goed, even de andere foto's, gisterenavond moeten nemen in de garage aangezien de auto vandaag weer niet thuis is.
De zijdelingse foto blijkt niet goed gelukt, maar het geeft alvast een beeld.
Van zodra ik wat meer vertrouwen heb in het weer worden de 19 inch velgen gemonteerd en dan zal ik even wat deftige buitenfoto's nemen. De velgen gaan dan nog een centimetertje naar buiten komen, gaat het helemaal af maken.
Info voor de Rs-rijders: deze kit is een echt moetje! Auto blijft haast even comfortabel maar hij stuurt er zoveel scherper mee. Hiermee wordt hij waar ik eigenlijk al vrede mee genomen had dat hij dat niet was: een echt bochtenpikkertje. Ik heb al een vijftal sportieve auto's gehad (allemaal gti of fr) en dit onderstel staat echt wel bovenaan (samen met de 205 gti).

Desperado

Forumguru
Mooie garage, helaas heb ik de mijne bij mijn ex achter moeten laten.
De auto ziet er ook knap uit, met de 19" gaat het helemaal een plaatje worden denk ik.
Had jij bij de 205 gti ook extra gewicht achterin? Volgens een oud collega van mij was dat veel beter voor de wegligging vanwege de vele pk's in een lichte auto.

thekawa

Forumguru
Strak hor! Heb je nog een 205gti? Ik ook gehad en nu nog voor de leuk een 205cti. De gti is echt karten en hardcore zonder elektronica :)

Tom RS

Forumguru
Ik heb nu een 205 Rallye met een mi16 motor. Helemaal kaalgeplukt, enkel nog 2 stoelen vooraan en helemaal niks achteraan (en al zeker geen extra gewicht). Als je weet waaraan je je moet verwachten rijdt dat prachtig. Heeft 170 pk en weegt net 750 kg, dus eigenlijk is die Rs maar een duffe bak :D

Bovenaan Onderaan