Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

prikkers

Nieuw lid
Vandaag de dealer gesproken met de vraag waarom er is gekozen voor:

E10-79-010-04-22
Fitting Position Rear Axle, Lowering ca. 30 mm;
with roadworthy certificate, Axle Rigid Axle, Axle Load FA to 1070 kg, Axle Load RA to 1030 kg
ipv:
E10-79-010-03-22
with roadworthy certificate, Axle Rigid Axle, Axle Load FA to 985 kg, Axle Load RA to 1030 kg

De skoda octavia combi 1.6 TDI GREENTECH BUSINESSLINE heeft namelijk een maximale LOAD FA to 970 KG.
Naar mijn mening liggen er dus de verkeerde veren onder, en is de voorkant te hoog ten opzichte van de achterkant.
Volgens mijn dealer is tweede niet goedgekeurd door pon en kunnen zij die niet monteren/leveren.

Iemand hier met ervaring Eibach onder 1.6TDI ???

Let me know.

Thanx

prikkers

Nieuw lid
Omtrend de set die jij moet hebben is duidelijk ook weer de verkeerde set geplaatst. De achteraslast is niet voor een Combi.

Jij moet hebben afhankelijk van de vooraslast die op je stikker is terug te vinden ik meen onder de motorkap:
TTMsticker.jpg

Aan de hand daarvan moeten we dus kijken welke set je nodig hebt en zoals dat er nu uitziet moet dit idd E10-79-010-03(tot 985KG vooraslast) of de 04 ( tot 1070 vooraslast) -22 zijn

Deze hebben de juiste achteraslast. De Golf veren hebben een 40KG te lichte achteraslast (golf achter 990KG en de O3C 1030KG) wat veroorzaakt dat de auto een stuk verder doorveert bij drempels en wat klappen geeft op de achteras. DE voorzijde moet je eerst kijken wat daarvan de vooraslast is

Ik zie dat het hier al besproken is, bij mijn auto is de vooraslast max 970kg, dus zou je zeggen E10-79-010-03, is het logisch dat de auto voor hoger ligt bij de 04-22 (tot 1070 voor as last)

Antera

Donateur
Ik zie dat het hier al besproken is, bij mijn auto is de vooraslast max 970kg, dus zou je zeggen E10-79-010-03, is het logisch dat de auto voor hoger ligt bij de 04-22 (tot 1070 voor as last)

Dat klopt idd de veren zijn gebouwd op het maximaal gewicht opgeven bij de eibach veren. Daarom kan er iets vreschil in hoogte zitten met iemand met ene lager aslast en de hoge vooraslast van 03 of 04

Thorgal

Forumguru
om nu niet op alle koeien zout te leggen voordat ze in de sloot liggen maar toch hebben hanen veren en daar hadden we het over

MaRco2

Forumguru
Vandaag de dealer gesproken met de vraag waarom er is gekozen voor:

E10-79-010-04-22
with roadworthy certificate, Axle Rigid Axle, Axle Load FA to 1070 kg, Axle Load RA to 1030 kg
ipv:
E10-79-010-03-22
with roadworthy certificate, Axle Rigid Axle, Axle Load FA to 985 kg, Axle Load RA to 1030 kg

De skoda octavia combi 1.6 TDI GREENTECH BUSINESSLINE heeft namelijk een maximale LOAD FA to 970 KG.
Naar mijn mening liggen er dus de verkeerde veren onder, en is de voorkant te hoog ten opzichte van de achterkant.
Volgens mijn dealer is tweede niet goedgekeurd door pon en kunnen zij die niet monteren/leveren.

Iemand hier met ervaring Eibach onder 1.6TDI ???

Let me know.

Thanx

Achter is niet verkeerd als je af en toe zware lading of een kar meeneemt.

leonpard

Actief lid
Eigenlijk heb ik helemaal geen klachten over de wegligging van mijn O3C (behalve een beetje zijwind gevoeligheid), maar over 3 weken komen er toch Eibachs onder :yeehaa:, het oog wil ook wat :jaja:!!!!

Bovenaan Onderaan