Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Tom RS

Forumguru
Ze zitten eronder en ik moet zeggen dat de Rs nu pas rijdt zoals hij had moeten doen. Het zoekerige rond de rechtuitstand is weg en in snel genomen bochten deint de auto nu veel minder.
Comfort heb ik niet veel moeten inleveren, het enige wat je voelt is dat korte oneffenheden wat droger doorgegeven worden, maar blijft perfect acceptabel.
Vooraan is hij uiteindelijk 3 cm gezakt, achteraan 1,5 cm.
Wielkasten worden nu veel beter gevuld.
Op plaatjes zal het nog even wachten zijn aangezien het nu te donker was en ik voor zondag geen tijd meer ga hebben om er in daglicht foto's van te nemen. Om een idee te geven: het komt erg dicht in de buurt van de officiële foto's, alleen staan de wielen wat verder naar binnen. Dat gaat voor een groot deel opgelost zijn met de zomervelgen (kleinere ET waarde en halve duim breder).

Tom RS

Forumguru
Ik heb het gewoon bij de dealer laten doen (maar dat heeft een aardige cent gekost, totale plaatje zit rond 550 euro). De Pro Kit van Eibach is haast niet van origineel te onderscheiden, buiten de witte opdruk op de zwarte windingen van de veren. Die opdruk gaat er echter heel vlot vanaf met wat staalwol. Ik ga hem niet laten omkeuren omdat hij er niet extreem verlaagd eruit ziet, denk dat het op de keuring binnen 4 jaar echt niet gaat opvallen (het is een Rs, dus standaard al wat lager dan een andere Octi).
Reden dat ik het bij de dealer heb laten doen is om nadien alle eventueel gezeik over vervallen garantie te vermijden en omdat ik nu een officieel ingevuld plaatsingsattest heb voor moest de keuring toch moeilijk doen.

Ridley

Forumguru
@Joske: twijfel toch niet langer! Het was mij 1000 euro waard, dan maar elk jaar extra kosten. Je gaat hier zo blij mee zijn. Daarbij: een vrouw is duurder elke maand...

Antera

Donateur
Iedereen gaat om als de auto verlaagt is rijd als nooit tevoren. Garantie is nooit geen probleem aangezien het de dealer nog de keuring het opvalt dat deze zoveel lager is en amper lager dan een sportonderstel Dealer af. Tekst eraf en geen hond die ernaar kraait. Heb al veel klanten rijden die bij dealers zijn geweest en niemand die er iets van heeft gemerkt en gezegd.

De auto word er zelfs nog controleerbaarder door en zelfs veiliger. Nu stop ik met me verkooppraatje :D

Ik heb zowel de O2 als de O3 met standaard verlaagd onderstel besteld. Ik heb geen trekhaak en verder nooit problemen met drempels...... heerlijk stug en rijdt als een kart

Tom RS

Forumguru
Ik ben gisteren vergeten om de cijfertjes er bij te plaatsen. Afstand midden wiel naar onderkant wielkast voor verlaging: 38 cm vooraan, 36,5 cm achteraan. Na de nieuwe veren: 35 cm vooraan, 35 cm achteraan.

Bovenaan Onderaan