Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

WouterVdV

Actief lid
Volgens Mayer (http://www.mayer.be -- De belgische invoerder van de Eibach veren) is de Eibach pro Kit voor de Skoda Octavia RS TSI berline nog niet beschikbaar. Die zouden nu pas in productie zijn waardoor ze pas rond maart leverbaar zijn ("
De kit is in productie en zal normaal leverbaar worden vanaf 17.03.2014")??? Hoe kan het dan dat er al RSen zijn die hiermee rondrijden dan? Lijkt me straf dat Mayer zich hierin zou vergissen.

Tom RS

Forumguru
Dat klopt inderdaad. Ik heb dan ook nog geen enkele Rs berline gezien die verlaagd is. Die ik gezien heb (en ook de mijne) zijn combi's.

vw125

Forumguru
Ik heb al contact gehad met Antera voor mijn RS ( een Berline ) en er zou een verlagingskit voor zijn.

Kiswum

Forumguru
De "Berline" lijkt vooral een Belgische benaming te zijn. Is dat een uitgebreide uitvoering van de RS of is het gewoon de "standaard" RS?

WouterVdV

Actief lid
De "Berline" lijkt vooral een Belgische benaming te zijn. Is dat een uitgebreide uitvoering van de RS of is het gewoon de "standaard" RS?
Bij ons wordt er over zo'n type voertuig van Berline of Sedan gesproken (geen idee of er tussen die 2 een echt verschil is)

fastpeter

Forumguru
@Tom RS vind het nog steeds vreemd dat de RS van jou voor zo laag is en achter duidelijk minder, elke anderen auto die hier verlaagd is door @Antera staat voor en achter gelijk.

@Antera is al bezig met de vraag daar over aan de importeur omdat ik dat gevraagd had na het bezoek aan tom, los gezien dat het super rijd dat staat vast.

Echter ziet het er minder mooi uit en achter zie ik bijna geen verschil met standaard vandaar

@Tom RS heb jij eibach met nr: E10-79-010-02-22 dat zou de juiste moeten zijn en de veer staat in back/order tot inderdaad 17-3-2014 dus wat heb jij voor en achter voor een nummers ?.

We wachten op antwoord importeur via @Antera want auto moet gewoon mooi staan voor is super en zelfs lager dan wat ik tot nu toe zie, echter achter dus wel hoger zelfs meer dan de verlaagde niet RS

Nu heeft tom een RSTDI en ik een RSTDI DSG die nog eens zwaarder is op de neus dus vraag me af.

@Tom RS check de nummers op de veer (dus niet alleen de bon)

Kiswum

Forumguru
Klopt het zijn dezelfde auto's, alleen de naam is anders.
Hetzelfde geldt ook voor de termen voor diverse merken voor de "familie auto": combi/wagon/station/estate/break/avant/touring.

Tom RS

Forumguru
Ik heb die gechecked op de veer voor ik ze heb laten plaatsen. Heb de nummers vergeleken met wat er op de website van Eibach staat (als je het nr dat jij opgeeft opent in onderdelenlijst krijg je de aparte veernummers voor vooraan en achteraan) en die kloppen perfect. De foto moet trouwens wel een beetje een vertekend beeld geven want als ik het nameet (hart velg tot onderzijde wielkast) is het zowel vooraan als achteraan 35 cm.

WouterVdV

Actief lid
Ik heb die gechecked op de veer voor ik ze heb laten plaatsen. Heb de nummers vergeleken met wat er op de website van Eibach staat (als je het nr dat jij opgeeft opent in onderdelenlijst krijg je de aparte veernummers voor vooraan en achteraan) en die kloppen perfect. De foto moet trouwens wel een beetje een vertekend beeld geven want als ik het nameet (hart velg tot onderzijde wielkast) is het zowel vooraan als achteraan 35 cm.
Laten keuren of nummers eraf gedaan? :D

fastpeter

Forumguru
Wellicht komt het dat de RS een anderen achterbumper vorm heeft dat probleem heb je ook als je de bumperbescherm strip wil bestellen (jij gaf aan tom dat die van een gewone combi in RVS look ook moest passen kan alleen het forum lid / bericht niet vinden van wie dat wel heeft geprobeerd.)

tha a

Senior Member
Hoe kom ik erachter welke pro kit er onder mijn auto moet komen? De dealer gaat dit nl uitvoeren en ik wil voorkomen dat er verkeerde veren onder komen. Het gaat bij mij om een 1.6tdi DSG (ik twijfel tussen de 02 en 04 variant, klopt dat?)

Tom RS

Forumguru
Even een rechtzetting, ik blijk er bij de eerste meting een beetje naast te hebben gezeten. De afstand hart velg / onderkant wielkast is wel degelijk 1 cm kleiner vooraan dan achteraan (deze keer heel secuur gemeten).
Ik heb nogmaals de nummers op de veren gecontroleerd en het klopt voor alle vier met wat er op de site van Eibach staat, dus zou goed moeten zijn.
Ik moet ook wel zeggen dat de foto een beetje een vertekend beeld geeft, daarom heb ik er nog eentje bijgevoegd getrokken in de garage op een vlakke vloer (wel belabberde kwaliteit, maar hier is er duidelijk minder verschil):

Het zou aan de lichtinval van het zonlicht kunnen liggen?
Trouwens @fastpeter : meet je afstand van hart velg naar wielkastrand nu eens, voor verlaging (en zonder belading ;)). Daar was er bij mij een verschil van 2 cm (vooraan hoger dan achter)! Dus achteraan is hij inderdaad minder gezakt dan vooraan.

Laatst bewerkt:
@Tom RS klopt idd. Foto's kunnen een vertekend beeld geven. Ik heb ook verschillende foto's van mijn verlaagde wagen en soms lijkt het echt een verschil tussen voor en achter. Maar als ik de auto op een vlakke ondergrond zet en dan een foto schiet is het echt gelijk......:thumbsup:

Tom RS

Forumguru
Bij Eibach zou het sowieso goed moeten zijn, aangezien het bij mij de juiste nummers zijn.
Ze hadden me ook gewaarschuwd bij de importeur dat vooraan meer zou verlagen dan achteraan.
Ga morgen om zeker te zijn nog even de plaatsing van de veren nakijken, maar ga er van uit dat dat goed zou moeten gedaan zijn door de garage.

Graag ik jullie mening willen weten.
Ik heb de auto besteld met 16 inch (groter is niet toegestaan door werkgever)

Zouden jullie dan toch de auto nog verlagen met een Eibach setje?

BSdV

Actief lid
Zou ik wel doen, de verbeterde (volgens de meeste mensen op dit forum althans, zelf nog geen ervaring met de eibach's) rijeigenschappen zijn mijns insziens minstens zo belangrijk dan het uiterlijk van de auto.

Bovenaan Onderaan