Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

serum

Forumguru
Ik lees verschillende ervaringen met de verlaging.

Ik lees over de Eibach icm de O3 alleen maar positieve verhalen. Meer comfort, verbeterde wegligging en een fraaier uiterlijk. Het standaard (sportonderstel) van de O3 lees ik juist mindere verhalen over.
 

Ridley

Forumguru
Eibach is wel wat stugger, maar comfort blijft. En als je nu echt een keer door de bocht wil planken dan komen de veren pas echt tot zijn recht.
 

Tom RS

Forumguru
Vooral dat door de bocht... Ik kan alleen maar spreken voor de Rs, maar daar is het verschil enorm. Op weg naar het werk heb ik een combinatie van korte bochtjes na mekaar en die kan ik nu met gemak 15 km/uur sneller nemen, zonder drama.
 

MaRco2

Forumguru
LOL:-) Dat was voor die tijd ook al het geval, of ze moeten binnen 4.000 km weg zijn.

Zou ook andersom kunnen werken als ik de profielen (voor nauwelijks minder dan achter, dit in tegenstelling tot wat ik op de zomerset zie) zie op het formulier van de beurt, dan is voor nauwelijks minder dan achter.:)

Het zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat Goodyear een stuk beter is dan die Continental banden.:D
 

Tom RS

Forumguru
Dat is het ook. Ik heb jarenlang Good Year Eagle F1 als vervangband voor mijn auto's gekocht en daar kan je inderdaad heel wat meer km's mee maken dan met de originele Pirelli's, Conti's of Michelins.
 

MaRco2

Forumguru
Ik heb ook heel lang op Goodyear Eagle F1 (GSD2, GSD3, Asymmetric) gereden (dit lijstje op de MR2, zitten er nog steeds onder), ook op mijn laatste Outlander in 20". Echt topbanden, echter bij toeval eens de Falken FK452 geprobeerd en die zijn vrijwel net zo goed (gingen nog ietsje langer mee ook), daarom kijk ik ook naar deze bij een vervanging.

De GY's onder de Octavia is de winterset, best of the best.:) De Conti's zijn ook als beste getest, maar ik ben bang voor de levensduur.

Pirelli heb ik ook nog een setje van gehad op mijn voorlaatste Outlander (17"), de P Zero Rosso, gingen toch rondom 55.000 km mee tot mijn grote verbazing. Op de latere 2.4 kwamen de achterbanden daar bijna aan, maar voor echt niet meer dan een kleine 35.000 km, gek genoeg (2WD). Was ook wat sneller aan het doorslaan, ondanks TRC/ESP. Dit voor zowel de F1 als de FK452, waarbij de laatste als set maar iets meer dan de helft(!) kosten(255/35R20) van de F1's en het een Japans kwaliteitsmerk is.

Binnenkort eens kijken hoe ze het in de Octavia maat doen.:)
 

fastpeter

Forumguru
Heb mark net gemaild we willen even uitgezocht hebben waarom al de Skoda o3 mooi verlaagd zijn en op het oog nagenoeg gelijk staan tussen voor en achter.

Echter zoals bij tom zie je duidelijk verschil dat hij net wat hoger is dan een 1.6 TDI of welk ander model markt al verlaagt heeft.

Los gezien zoals tom aangeeft wat ik zelf heb ervaren rijd het echt perfect duidelijk beter dan origineel, auto voelt dan helemaal niet meer log aan en doet wat je denkt en wil echt de bocht in maar hang als een blok, comfort zeker niet slechter.

Dus bij eibach met behulp van de foto's hier van het forum die mark kan sturen naar de importeur moet er een reden bekend komen waarom.... dus mark zet hem op we zijn benieuwd.

ik meet vanavond alles nog een keer goed na en zal de waardes hier plaatsen
 

fastpeter

Forumguru
@Antera om nog op die van tom te reageren en de nummers die je hebt is het ook nog eens dat ik een DSG heb en tom een handbak dus wat doet dat dan met de voorkant zakt dat nog meer ??.

nu denk ik ook nog eens dat het komt dat de RS (of hebben al de o3 octavia's multi link ophanging achter @Antera) een multilink ophanging ook achter heeft daar voor worden ook anderen veren gebruikt als dat je dat niet zou hebben dus wellicht weer wat info
 
Ik heb nog een oplossing gevonden hem te verlagen.
images
 

thekawa

Forumguru
Klinkt toch n beetje als een andere set. Mn dealer had em verlaagd met golf7 hb veren. Achter lag die toen lager dan voor. Nu met de juiste veren klopt alles!
 

Tom RS

Forumguru
Klinkt toch n beetje als een andere set. Mn dealer had em verlaagd met golf7 hb veren. Achter lag die toen lager dan voor. Nu met de juiste veren klopt alles!
Dan zou het een fout van Eibach zelf zijn, nummers kloppen volledig met wat zij op hun site hebben staan.
 

VWim

Forumguru
Dat komt wel eens meer voor, heb het zelf in het verleden ook gehad met een set veren en dempers. De veren waren, ondanks juiste nummering, toch de verkeerde. Het betrof in dat geval een set van Weitec.
 

Antera

Donateur
Vandaag even wat uitgezocht en een stukje is bekend.

De RS verlaagt achter 0...10mm en daar zit het hem in. Daarom staat de RS scheef. Morgen ff belletje met Eibach eens kijken of we er iets aan kunnen doen.
 

MaRco2

Forumguru
Bij zo'n nieuwe kar zit toch alles niet vastgeroest.:) Kun je gelijk de binnenkant van de wielen schoonmaken (vond ik wel een mooie gelegenheid totdat de wielenwissel zou komen als volgende gelegenheid, waren we weer maanden verder).

Is ook leuk om te volgen.:) Zie mijn foto's van een of twee pagina's terug.
 
Bovenaan Onderaan