Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Tom RS

Forumguru
Ik ben zonet nog eens in mijn put gekropen :D om de plaatsing van de achterveren te bekijken en dat zit allemaal picobello. Mijn conclusie is dus dat er niets mis is en dit het resultaat zal zijn met verlaging. De enige mogelijkheid die ik nog zie is dat Eibach zich bij het samenstellen van de set vergist heeft in het gewicht van de auto achteraan en daardoor misschien te zware veren in de set heeft gestopt, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk gezien het comfort dat de set geeft.
Ik moet ook wel meegeven dat het niet altijd wenselijk is om een auto precies even hoog te zetten vooraan als achteraan. Ik weet dat dit bij een Peugeot 205 bv. het uitzicht geeft van een "uitgezakte kont" en dat willen we natuurlijk niet :D.
Trouwens, vandaag heb ik eens goed rondgekeken en ik heb erg veel auto's gezien die op hun standaard onderstel hoger achteraan dan vooraan stonden (Polo, Golf, Astra, ...).
Niettemin ben ik benieuwd naar de meetbevindingen van Peter op zijn niet verlaagde Rs, dan kunnen we precies zien hoeveel het nu echt scheelt.
 

Mettes

Forumguru
,@Tom RS :Overeenkomstige Eibach-nummers voor een RS TSI geeft inderdaad een extra verlaging voor van 20mm en achter van 10mm.Maw achteraan 10mm minder verlaagd.
Nu, het motorblok van de TDI is ook nog eens 35kg zwaarder tov de TSI.(met dsg zelfs +55kg)
Doordat de TDI meer gewicht op de vooras heeft,kan dit gehurkt effect mischien versterkt worden?
Feit is wel ,dat voor zowel de TSI als de TDI dezelfde verlagingsset wordt gebruikt.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Zit net even op de eibach website en kom er achter dat ze helemaal geen pro kit veren hebben voor de 2.0tdi 4x4 :(. Weet iemand toevallig ook of ik de veren welke voor de vRS geschikt zijn kan gebruiken? Had inmiddels toch wel mijn zinnen gezet op de verlaging, en ik heb vrouwlief ook om...:)

mail mij even je chassisnr en je aslasten aub. Ik ga even kijken of ik ze kan regelen voor je.


info@lowering.nl
 

Antera

Donateur
Maten ontvangen van Eibach:

vorne rechts: 379 / 362
hinten rechts: 366 / 364
vorne links: 374 / 361
hinten links: 362 / 362

Waardes van de voorzijde vraag ik nog even na maar vermoed dat dit te maken heeft met de eventueel vooraslast. DSG/Handbak/motorsoort enz.

Ik heb de vraag nog uit staan omtrend dit zodat hier ook duidelijkheid over is.

@fastpeter laat mij even weten wat te doen. Heb ze al in bestelling staan namelijk


Niettemin ben ik benieuwd naar de meetbevindingen van Peter op zijn niet verlaagde Rs, dan kunnen we precies zien hoeveel het nu echt scheelt.

Zorg dat beide een volle tank hebben en @fastpeter zonder extra gewicht in de bak :jaja:
 

Antera

Donateur
In de bijlage is groen leverbaar en Gel in productie en komen 17-3-2014 van de band. Vermoedelijk krijg ik ze eerder dan die datum indien men deze wil bestellen



Nog meer vragen of wensen :D
 

Bijlagen

  • O3.png
    O3.png
    28,4 KB · Weergaven: 41

JeeJeeR

Actief lid
Zouden jullie dan toch de auto nog verlagen met een Eibach setje?

Vorige week mijn Octavia laten verlagen bij Antera. Staat nog op 16 inch winterbanden. Maar tjonge wat een wereld van verschil. Mijn vrouw moest zelfs lachen bij de eerste rotonde en zei 'kijk zo hoort het' :-)

Ben benieuwd als hij volgende maand op 18 inch zomerwielen staat. Maar ook nu op 16 inch zeker de moeite / geld waard!!
 

MaRco2

Forumguru
Vorige week mijn Octavia laten verlagen bij Antera. Staat nog op 16 inch winterbanden. Maar tjonge wat een wereld van verschil. Mijn vrouw moest zelfs lachen bij de eerste rotonde en zei 'kijk zo hoort het' :-)

Ben benieuwd als hij volgende maand op 18 inch zomerwielen staat. Maar ook nu op 16 inch zeker de moeite / geld waard!!

Goud!!:)

Ikzelf wil veel eerder gaan wisselen, had ik al willen doen eigenlijk.
 

Antera

Donateur
Jij maakt echt hele volksstammen blij en tevreden hè @Antera :D


Flinke afnemer geworden idd. De volgende 5 sets liggen al weer klaar:


Foto550-VJWVPVKJ.jpg
 

Tom RS

Forumguru
,@Tom RS :Overeenkomstige Eibach-nummers voor een RS TSI geeft inderdaad een extra verlaging voor van 20mm en achter van 10mm.Maw achteraan 10mm minder verlaagd.
Nu, het motorblok van de TDI is ook nog eens 35kg zwaarder tov de TSI.(met dsg zelfs +55kg)
Doordat de TDI meer gewicht op de vooras heeft,kan dit gehurkt effect mischien versterkt worden?
Feit is wel ,dat voor zowel de TSI als de TDI dezelfde verlagingsset wordt gebruikt.

Achteraan klopt het in ieder geval, vooraan ben ik iets meer dan 3 cm gezakt. Ik vind het in ieder geval een plaatje en o wat rijdt dat toch heerlijk.
 
Bovenaan Onderaan