Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

WouterVdV

Actief lid
Vandaag even wat uitgezocht en een stukje is bekend.

De RS verlaagt achter 0...10mm en daar zit het hem in. Daarom staat de RS scheef. Morgen ff belletje met Eibach eens kijken of we er iets aan kunnen doen.
Is wel minder, betaal je zoveel geld en heb je kans op 0 mm verlaging. Of begrijp ik het verkeerd?

Antera

Donateur
Is wel minder, betaal je zoveel geld en heb je kans op 0 mm verlaging. Of begrijp ik het verkeerd?

Lijkt er wel op idd dat verklaar wel waarom de RS van @Tom RS scheeft staat. Hebben nog een oplossing misschien maar daarvoor zijn we nu aan het uitzoeken en moeten we kijken of we dit kunnen gaan toepassen om te kijken wat het effect is. Wil jij @Tom RS ook eens de aslasten doorgeven aan mij als je wilt?

• Leuk
Waarderingen: CDK

Tom RS

Forumguru
Die zijn 1030 kg (dat zal de vooras zijn, vermoed ik) en 960 kg.
Trouwens de verlaging die je slechts minimaal hebt achteraan is dan misschien wat minder, mij stoort het niet, maar het rijplezier dat je er voor in de plaats krijgt is het geld dubbel en dwars waard (was bij mij ook de hoofdreden).
Niettemin, benieuwd wat er uit de bus komt.

RaceVrs

Banned
Is er dan tochbeen verkeerde set geleverd per ongeluk of een fout bij Eibach? Zie fotos op anfete fora die ook de verlagingsveren hebben gekocht waarbij het wel staat in een rechte lijn.

Tom RS

Forumguru
Ik heb er net eentje gevonden op Briskoda en ik zie geen verschil met de mijne: achteraan iets hoger dan vooraan.

RaceVrs

Banned
Zie overal de aslasten 1070/1030 voorbij komen. Maar denk dat er dan niks mis is met je wagen hoor. Als deze hetzelfde staat. Tis ook wel logisch, je voorkant zakt 20 en achter 10. Misschien kan de wagen niet zo laag dmv de veren als de gewone octavia.

RaceVrs

Banned
Ja snap ik. Lees overigens dat ze in Engeland de veren van een Audi a3 gebruiken. E10-15-021-06-22. Dit zou 30mm verlaging zijn rondom (denk dat het dan tov het orgineel is). Wat dan mogelijk de rechte lijn verklaard? Weet niet of dat de bedoeling ia natuurlijk.

RaceVrs

Banned
Zat nog even te zoeken. (heb namelijk ook een 20-10 set besteld) dat ze in Duitsland E10-79-010-04-22 onder de RS zetten, dat is 30-40mm. Dat staat perfeft in lijn. Octavia-rs.com

Michiel2011

Nieuw lid
@zakelijke rijders
Hoe kijkt jullie leasemaatschappij aan tegen het plaatsen van eibach veren door een partij anders dan een erkende Skoda dealer. Mij wordt verteld dat je bij problemen geen hulp of garantie krijgt van Skoda Nederland. Is dat echt wel zo?

RaceVrs

Banned
@Tom. Heb nog heel wat fotos zitten kijken. Overal zie ik dat er steeds 3 verschillende sets worden gebruikt. Echter is naar mijn idee, als ik vergelijk met jou wagen, alles hetzelfde.

CDK

Forumguru
@Michiel2011, wat jou verteld wordt gaat in tegen Europese wetgeving, op de veren zal Skoda geen garantie geven indien je die elders laat plaatsen, maar dat lijkt me ook niet nodig. Je hebt immers reeds garantie van Eibach/monterende partij Zelfs als je je auto bij een erkend (Bovag) garagebedrijf laat onderhouden welke geen Skoda dealer is, volgens de voorschriften die Skoda Nederland stelt voor betreffende auto, heb je nog steeds recht op garantie van Skoda Nederland, alleen voor de mobiliteitsservice gelden andere regels.

Antera

Donateur
Zat nog even te zoeken. (heb namelijk ook een 20-10 set besteld) dat ze in Duitsland E10-79-010-04-22 onder de RS zetten, dat is 30-40mm. Dat staat perfeft in lijn. Octavia-rs.com

Waar heb je dat terug gevonden precies want dat zijn de veren die gemonteerd worden onder een normale Combi en niet specifiek voor een O3 met multilink achteras. Of deze veren dan passen was bij mij ook de vraag want dan zou plaatsen van de veren die jij benoemd de oplossing kunnen zijn maar zal de auto niet zover verlagen als jij zegt op de rs omdat deze standaard 1.5/2 cm lager is

Antera

Donateur
Nog even een vraag voor de liefhebber. ik heb morgenochtend een gaatje erbij voor montage van een EIbach Pro-kit om 08:00 uur wegens afvallen klant. Iemand die dan wil langs komen?

Maakt niet uit met welke aslasten als het maar een O3C is. Heb beide sets liggen

Contact me dan even op +31(0)615228709

RaceVrs

Banned
@Antera, excuses, mijn Duits is wat belabberd waardoor ik de tekst verkeerd gelezen heb. Die man had indd de verkeerde veren en daarna de RS veren besteld. Ook hun wagen staat zoals TomRS en hun zijn allemaal laaiend enthousiast erover "precies zoals we willen die 20/10"

Bovenaan Onderaan