Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

thekawa

Forumguru
Trouwens,knappe velgen onder de O3.
En ja ,de 205 was echt een knallertje .
motor 1.9 ??

thnx, zijn mn wintervelgen. vind ze schuin van opzij ze knapper dan geheel vanaf de zijkant.

Peugeot is idd een 1.9, 3e eigenaar nog geen ton gelopen. Is mn 'kindje' :jaja:

thekawa

Forumguru
Ik zou persoonlijk de 205 enkele tandjes (van de torsieas) laten zakken. Is milimeterprecies in te stellen en staat net wat mooier. Ziet er zo uit:

klopt, en is ook al gedaan. Voor door de veren al 35mm gezakt. Achter is ook gedaan. Nu staat die 'officieel' recht. Lager kan, maar dan moet ik voor ook naar 60mm.. en vind ik te gortig. De 205 is een hobby cabrio waar de vrouw ook in rijdt. Wordt niet gebruikt voor circuit oid :)

nice ride die van jou!

RaceVrs

Banned
Beste leden, ik heb voor de geintreseerde een site waar je met leuke kortingen verlaginsveren kan kopen van o.a Eibach en H&R. Ben zelf inclusief verzending €170,- kwijt voor de pro kit voor mijn RS. Wellicht kunnen mensen samen bestellen waardoor de verzendkosten mogelijk wat lager zijn door verdeling en de veren nog goedkoper zijn! Weet niet of ik reclame mag maken? Maar anders pm me even voor de site! (ikk heb al de goede ervaring ondervonden)

Majefloti

Forumguru
Beste leden, ik heb voor de geintreseerde een site waar je met leuke kortingen verlaginsveren kan kopen van o.a Eibach en H&R. Ben zelf inclusief verzending €170,- kwijt voor de pro kit voor mijn RS. Wellicht kunnen mensen samen bestellen waardoor de verzendkosten mogelijk wat lager zijn door verdeling en de veren nog goedkoper zijn! Weet niet of ik reclame mag maken? Maar anders pm me even voor de site! (ikk heb al de goede ervaring ondervonden)

@RaceVrs, ik (en meerdere forumleden) hebben de Eibachveren laten bestellen en monteren door @Antera zoals je ongetwijfeld in dit topic hebt gelezen en ik kan hem iedereen aanraden. Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat de prijs bij @Antera is voor alleen leveren maar in mijn geval vond ik het belangrijk dat:
- het iemand is die weet wat er besteld moet worden.
- het iemand is met verstand van zaken (vakkundig).
- het iemand is die een zeer nette prijs vraagt en het mede daarom ook gun.
Ik heb geen belang bij @Antera maar je moet wel weten wat je doet, het is niet een kwestie van 3 bouten losdraaien (dealer vraagt niet voor niks ruim €600,-). Kortom diegene die via jou bestellen maar wel afhankelijk zijn van een monteur kunnen onderaan de streep wel eens duurder uit zijn met het risico op.......
Tipje; misschien goed om in ieder geval te vermelden wat de de- en montagekosten zijn dan kunnen ze altijd nog overleggen met @Antera.

RaceVrs

Banned
Via mij bestellen? Wil enkel de site doorgeven waar ik het besteld heb. Is aan een ieder wat die ermee doet hoor.

Via mij is niks te bestellen. Ik ben al voorzien.

Edit: op de site kan je heel goed zien welke veren je nodig hebt voor je wagen, kan je altijd nog extra controleren op de site van Eibach e.d

thekawa

Forumguru
Tis een Skoda forum he, straks ga je het nog over groene Kawasaki's hebben. ;)
Binnenkort Eibach op jouw O3C uittesten? Weet ik iig wat ik kan verwachten.

Ow mag da nie? Zulle vast ook kawasaki liefhebbers zijn hier :tongue:

Ik ben woensdag op kantoor. Kan je ff rondje sturen. Zolang je mn velge maar niet molt en de olie van de auto netjes warm rijdt :)

Desperado

Forumguru
Het is niet verboden volgens mij om een webwinkel door te geven. Maar dat zou dan in het topic onderdelen van derden moeten.
Er zijn altijd mensen die het zelf willen en kunnen doen en dan is dat misschien wel een optie.

WouterVdV

Actief lid
Ik ga normaal gezien men veren ook bij Antera laten steken... het enige wat me mss tegenhoud is dat ik daardoor niet naar de keuring kan gaan om volledig in orde te zijn. Maar dat is iets dat ik nog moet overwegen of ik dat wel wil naar de keuring gaan :D

Antera

Donateur
Ik ga normaal gezien men veren ook bij Antera laten steken... het enige wat me mss tegenhoud is dat ik daardoor niet naar de keuring kan gaan om volledig in orde te zijn. Maar dat is iets dat ik nog moet overwegen of ik dat wel wil naar de keuring gaan :D

Zonder tekst kom je er zonder problemen doorheen. Geen attesten nodig. Bij de keuring is dan niet zichtbaar dat dit geen originele veren zouden zijn :thumbsup:

Tom RS

Forumguru
Het resultaat van een Rs met Eibach en 19 inch in het RS-topic (om dubbelpost van foto's te vermijden).

Zonder tekst kom je er zonder problemen doorheen. Geen attesten nodig. Bij de keuring is dan niet zichtbaar dat dit geen originele veren zouden zijn :thumbsup:

Waarschijnlijk hele domme vraag, maar welke keuring wordt bedoeld? APK? Zou je daar dan niet doorheen komen met Eibachs?

Jstruijk

Senior Member
Vandaag 2 proefritten gemaakt met 2 nieuwe octavia combi's. De ene met een standaard niet verlaagd onderstel, de andere middels eibach verlaagd. Enige andere verschil tussen de auto's zat in de motorisering, de ene was een greenline dus 1.6 TDI, de andere een 1.4 TSI.

Mijn vrouw en ik waren beide van mening dat het verschil niet super groot is. Grootste verschillen zijn dat het directer is, meer gevoel, minder hangen/deinen van de auto in bochten en idd af en toe een iets steviger doorkomen van hobbels. We hebben bewust diverse straten met drempels en hobbels opgezocht om te ervaren hoe eibach het dan doet. Al met al waren we toch wel tevreden over de eibach set. O ja, uiteraard het betere uiterlijk.

Wat mijzelf eigenlijk als eerste opviel was dat ik in de auto met standaard onderstel druk op mijn oren voelde en met de eibach veren niet. Uiteraard grote kans dat dat niet gerelateerd is, maar ik vind het wel toevallig.

Enige wat mij nog zou tegenhouden inderdaad de eibach te laten monteren is een gesprek met de bestuurder van de O3 met eibach veren. Hij was vorige week naar Oostenrijk geweest met bepakking en 2 personen op de achterbank. Volgens heb is het met een volle auto niet fijn en zou hij het niet adviseren. Helemaal niet met een trekhaak zij hij, dan raak je met volle auto elke drempel met je trekhaak.
Iemand hier die daar ook ervaring mee heeft?

Bovenaan Onderaan