Vandaag 2 proefritten gemaakt met 2 nieuwe octavia combi's. De ene met een standaard niet verlaagd onderstel, de andere middels eibach verlaagd. Enige andere verschil tussen de auto's zat in de motorisering, de ene was een greenline dus 1.6 TDI, de andere een 1.4 TSI.
Mijn vrouw en ik waren beide van mening dat het verschil niet super groot is. Grootste verschillen zijn dat het directer is, meer gevoel, minder hangen/deinen van de auto in bochten en idd af en toe een iets steviger doorkomen van hobbels. We hebben bewust diverse straten met drempels en hobbels opgezocht om te ervaren hoe eibach het dan doet. Al met al waren we toch wel tevreden over de eibach set. O ja, uiteraard het betere uiterlijk.
Wat mijzelf eigenlijk als eerste opviel was dat ik in de auto met standaard onderstel druk op mijn oren voelde en met de eibach veren niet. Uiteraard grote kans dat dat niet gerelateerd is, maar ik vind het wel toevallig.
Enige wat mij nog zou tegenhouden inderdaad de eibach te laten monteren is een gesprek met de bestuurder van de O3 met eibach veren. Hij was vorige week naar Oostenrijk geweest met bepakking en 2 personen op de achterbank. Volgens heb is het met een volle auto niet fijn en zou hij het niet adviseren. Helemaal niet met een trekhaak zij hij, dan raak je met volle auto elke drempel met je trekhaak.
Iemand hier die daar ook ervaring mee heeft?