Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Michiel2011

Nieuw lid
@Michiel2011, wat jou verteld wordt gaat in tegen Europese wetgeving, op de veren zal Skoda geen garantie geven indien je die elders laat plaatsen, maar dat lijkt me ook niet nodig. Je hebt immers reeds garantie van Eibach/monterende partij Zelfs als je je auto bij een erkend (Bovag) garagebedrijf laat onderhouden welke geen Skoda dealer is, volgens de voorschriften die Skoda Nederland stelt voor betreffende auto, heb je nog steeds recht op garantie van Skoda Nederland, alleen voor de mobiliteitsservice gelden andere regels.
Maar moet de installateur van de eibach set een erkende garage zijn, om garantie te krijgen van Skoda Nederland?

Mettes

Forumguru
Het verschil in verlaging moet dus in de multi-link achteras van de RS gezocht worden???
Vandaar dan dat de meeste O3's wel normaal verlagen omdat zij deze achteras niet bezitten.(dacht multilink pas vanaf 1.8 TSI)

Laatst bewerkt:

Mettes

Forumguru
Ik denk inderdaad vanaf de beginwaarde,vermits deze set wel degelijk enkel voor de RS is.
Maw orginele hoogte van RS min 30mm.

Antera

Donateur
@Antera:Welk verschil is er tussen de veren van KW en Eibach?? (beter of slechter)
Op de site van KW heb ik kunnen zien dat zij de RS wel 30/30mm verlagen.

Eibach veren zijn veel beter geschikt op originele dempers dan losse veren van andere merken. DE veren van andere merken komen pas echt tot hun recht bij ook sportdempers. De veren alleen van KW kan goed werken maar hebben niet zon mooi weg gedrag als de Eibach veren die echt worden ontwikkeld voor op originele dempers. KW ontwikkeld ze meer ism sportdempers

Antera

Donateur
Is die 30/30 niet vanaf de beginwaarde? Dus inclusief de al aanwezige verlaging?

Nope dit is zonder de aanwezige verlaging. Lees maar in de TUV papieren die je op de KW site kan vinden

p.s. nog steeds plekje vrij morgenochtend voor de liefhebber

Mettes

Forumguru
@antera:Bedankt voor de vakkundige uitleg.
Hopelijk komt er dus een oplossing voor de Eibach's.
Ik had toch graag gehad dat mijn wagen vooraan en achteraan evenredig zakt.
Nu tegen dat mijn RS geleverd wordt is er mischien een oplossing gevonden.:pieker:

Maandag kan ik mijn O3 ophalen, dan kan ik wel aardig bepalen of het qua uitstraling nodig is, na een weekje rijden kan ik het qua rijervaring bepalen.

thekawa

Forumguru
wat rijdt dat eibach toch lekker!

lw2z.jpg

iqk7.jpg

Ook mijn hobby auto staat op eibach voor. Toch rijdt dit leuker dan de o3 :bloos:
17ng.jpg

CDK

Forumguru
@thekawa ziet er zo stukken beter uit als vorige week zondag! :D door de krasstraat heen gereden of heb je je met het handje uitgesloofd? ;)

Bovenaan Onderaan