Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Antera

Donateur
Inderdaad de auto hangt niet meer door dan hij zal doen met originele veren. met originele veren zal hij nog meer doorhangen zelfs. Met de trekhaak heb ik nog geen enkele klant horen klagen en valt het volgens mij wel mee.

Jstruijk

Senior Member
@Antera Oké, ik had al zoiets verwacht dus ik denk dat we die eibach laten monteren. Weet jij wellicht de juiste onderdeelnummers al voor de 1.6TDI greenline combi uitvoering? Zo ja, dan zou ik het fijn vinden als je dat zou willen delen. Ik lees hier dat het bij de dealer regelmatig fout gaat, dus ik dacht als ik alvast de juiste nummers kan doorgeven heb ik wellicht grotere kans dat het goed gaat.

Exit: het viel me wel op dat volgens mij de eibach verlaagde octavia die we net hebben gereden voor en achter niet helemaal op gelijke hoogte stond. Zou dat wel moeten, want dan zou het zomaar kunnen dat daar ook de verkeerde onder zitten.

fastpeter

Forumguru
Oké zie de link een paar pagina.s toe die verwijst naar de configuratie van eibach die zegt precies welke set je nodig hebt maar een goede dealer zoekt dat voor je uit maar goed een dubbel check kan geen kwaad

hberg

Actief lid
Als ik heb goed gezien heb moet je de E10-79-010-03-22 hebben voor de GLBL 1.6 TDI.

Mocht ik er naast zitten hoor ik het uiteraard graag. Ik moet het ook door de dealer laten doen dus kan ik hem hier nog even op wijzen.

JeeJeeR

Actief lid
Heerlijk, Eibach! Vooral op de snelweg merk je het verschil in comfort en zenuwachtig (veel minder) rijgedrag. :thumbsup:

Helemaal eens! En ik kan melden dat het ook zuiniger is. Met mijn 1.2 tsi met DSG rij ik over hetzelfde traject 0,5 tot 1,5 km verder op 1 liter (gemeten met boordcomputer en 3 weken bijhouden).

Jstruijk

Senior Member
Ik weet dat ik dat kan opzoeken, echter dan moet ik gewichten/aslasten weten en dat weet ik niet helaas. Vandaag dat ik hier vroeg of iemand het wellicht al weet.

Jstruijk

Senior Member
@hberg Weet jij de aslasten dan?
@Antera Heeft namelijk ook het volgende geschreven
art. E10-79-010-03-22
1,2TSI inkl. Green tec; 1,4TSI Green tec; 1,8TSI Green tec inkl. DSG; 1,6TDI Green tec inkl. DSG as 1 985kg as 2=1030kg

art. E10-79-010-04-22
1,8TSI Green tec inkl. DSG; 1,6TDI Green tec inkl. DSG; 2,0TDI Green tec inkl. DSG as 1=1070kg as 2=1030kg

En daaruit haal ik dat eigenlijk beide sets zouden kunnen

MaRco2

Forumguru
Inderdaad de auto hangt niet meer door dan hij zal doen met originele veren. met originele veren zal hij nog meer doorhangen zelfs. Met de trekhaak heb ik nog geen enkele klant horen klagen en valt het volgens mij wel mee.

Nee, heb de afneembare kogel er al maanden aan zitten en zelfs fors beladen en fikse drempels, raakt die niets.

serum

Forumguru
Kan je de productnummers goed zien als de Eibachs reeds gemonteerd zijn? zijn voor en achter dan hetzelfde product of hebben de voor en de achterveren afwijkende nummers?

Antera

Donateur
afwijkende nummmers. Maar de nummers op de veren zijn ook terug te zoeken. Deze worden ook vernoemd bij eibach

Flem_nl

Forumguru
Weet niet of het door mijn Eibach verlaging komt, maar wordt momenteel gek van piepgeluiden bij het rijden om hobbelige (klinker) wegen. Als voorbeeld de weg door Oosteind naar 's Gravenmoer in Brabant @Antera wel bekend.... Net alsof ik een nest muizen in de auto heb.....

Bovenaan Onderaan