Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Antera

Donateur
Ben eigenlijk ook wel benieuwd waar je het hoort en was dat voor de verlaging ook? Ik hoor namelijk voornamelijk de klachten precies andersom. Zonder verlaging wel piepen met niet meer
 

Tom RS

Forumguru
Hier in ieder geval geen last van piepen, niet ervoor en niet erna.
Ben je zeker dat er niets in de kofferbak ergens tegenaan ligt te schuren? Kan iets heel stoms zijn: ik heb het ooit gehad met de rubberen greep van een wielsleutel die tegen de piepschuim bak schuurde waar hij in zat. Op gewone weg hoorde je niets, bij kasseien net een hele nest muizen.
 

thekawa

Forumguru
van het weekend wat mensen opgepikt @schiphol. Zouden met twee autos gaan, maar uiteindelijk alleen met de o3 gegaan. 4 volwassenen ophalen met 4x grote Samsonite en 3x kleinere koffer voor handbagage. En warek.... De koffers (zonder verhoogde laadvloer) konden netjes naast elkaar rechtop staan! Alles in de klep en mensen ingeladen. Ik was in het begin wel voorzichtig wat het extra gewicht deed met het sturen en de hobbels. Later zelfs onmogelijke hobbels gehad op de a16 en warempel, veren klappen niet tot het einde!! Bij mijn G6 met eibach had ik dit al met een paar man in de auto zonder bagage. Top veren, duidelijk de juiste eronder nu!!
 

Jstruijk

Senior Member
Volgens de PON logica zou dat ook kloppen, een 1.4 TSI heeft volgens hun die veren nodig en toevallig kloppen de gewichten. Er zijn volgens mij echter ook autos met TDI motor die binnen de gewichtsklasse vallen voor dezelfde veren, zoals sommige 1.6TDI varianten.

Is er hier een Octavia Combi Greenline rijder die eens wil kijken wat er bij hem/haar op de bewuste sticker in op de B-stijl vermeld staat? Of is dat hier al eens geplaatst?
 

Antera

Donateur
Ik moet helaas de aslasten op de stikker zien om 100% zeker te kunnen zeggen welke veren eronder moeten. Heb ik die niet kan ik niks garanderen. Ik pas erg op met aangaande het verhaal welke motor welke aslasten hebben.

Er word namelijk bij Eibach voor de 1.6TDI met DSG gesproken over of de 03-22 of de 04-22. Er zit dus duidelijk wel soms verschil in om een of andere reden en zal daarom ook de sticker nog steeds de grote rol spelen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

hberg

Actief lid
Dat wordt goed in de gaten houden als de auto binnenkomt en de veren besteld gaan worden.

In ieder geval fijn dat het nu duidelijk is. Toch handig zo iemand als @Antera hier op het forum die dit kan bevestigen.
 

serum

Forumguru
Kan je dan stellen dat de E10-70-010-03-22 de set is die voor de 1.6tdi greenline combi gebruikt moet worden of zit hier ook variatie in?
 

micky

Forumguru
Ik ben zonet nog eens in mijn put gekropen :D om de plaatsing van de achterveren te bekijken en dat zit allemaal picobello. Mijn conclusie is dus dat er niets mis is en dit het resultaat zal zijn met verlaging. De enige mogelijkheid die ik nog zie is dat Eibach zich bij het samenstellen van de set vergist heeft in het gewicht van de auto achteraan en daardoor misschien te zware veren in de set heeft gestopt, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk gezien het comfort dat de set geeft.

Dat heb ik wel gehad met de set van Eibach voor de A4 Avant (2009), de hele voorpoot uit elkaar en toen kwamen we er achter dat de veer niet paste, gewoon 2 verkeerde veren in de doos, uiteraard nieuwe gekregen, maar heb wel 2 keer de boel los moeten halen...
 

Jstruijk

Senior Member
Klopt, maar dat betekent niet dat iedere greenline combi dezelfde aslasten heeft. Grote kans van wel, maar als jij een rijker uitgeruste wagen hebt kan het verschil maken. Ook kan Skoda eea aanpassen waardoor dit verandert.
Altijd dus de sticker controleren want daar staan de auto specifieke gegevens op.
 

Antera

Donateur
Het heeft even geduurd maar de eerste NIET Combi is vandaag bij mij verlaagt:



1489201_608604139209918_1757065889_n.jpg


1526917_608604175876581_307445366_n.jpg
 
Bovenaan Onderaan