Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

CDK

Forumguru
Zelf rij ik ook al jaren met een brede set-up maar behalve op het front, bij mij geen steenslag.... #zalikmijnervaringookmaardelen... ;)

RaceVrs

Banned
Dacht dat jij van het "niet meer dan max 5mm" afwijken was betreffende de Et (lager of hoger).

Altjd goed op te horen, ik gaf ook aan dat er een verhoogde kans aanwezig is. En daarbij gaat het over de Octavia, elke auto zal het anders uitpakken.

RoelF

Forumguru
k_1398709c.jpg

CDK

Forumguru
@RaceVrs, mijn ET is overigens prima hoor ;)

Als er om gevraagd wordt geef ik inderdaad aan dat 5mm afwijking positief of negatief per kant door de fabrikanten en geleerden als tolerantie gehanteerd wordt.
Wijk je daar vanaf dan loop je het risico dat bij overmatige slijtage / reparatie werkzaamheden binnen de garantietermijn eventuele kosten voor rekening eigenaar zijn.
Waarbij ik wel wil opmerken dat je dan wel heel gek moet doen en heel veel kilometers moet rijden....

Tom RS

Forumguru
Steenslag op de auto zelf heb ik ook nooit gehad. Wel heb ik, met spacers van 15 mm achter op de Leon Fr, mijn volledige achtervelgen bijna gezandstraald door de steenslag van de voorwielen, allemaal steenslag op de spaken van de velgen. Zonder de spacers had ik daar geen last van, dus ik kan @RaceVrs ook wel deels volgen.

micky

Forumguru
Sommige mensen willen niet beter weten Corné, noemt men ook wel eens eigenwijs :tongue:

Nou, ik weet zeker (uit ervaring) dat het een negatieve invloed heeft op de "beperking" van steenslag, zowel voor als achter, daar hoef je geen rocket science voor gedaan te hebben, de vraag is hier alleen in hoeverre stoor je je eraan, eerlijk is eerlijk, ik zou het daarom niet laten als ik het mooi vind, maar om nu te zeggen dat je er niet meer steenlag door krijgt:nono:

Edit, overigens ga ik er vanuit dat het om steenslag op de lak van de auto agv van spacers gaat en niet om de velgen zelf (heb namelijk het idee dat er verschillend bedoelt wordt hier)

Komt'ie. Onderste 2 zijn voor de verlaging en de bovenste erna. De velgen zijn 18 inch Alaris.

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1397624850294.jpg
    uploadfromtaptalk1397624850294.jpg
    112,2 KB · Weergaven: 129

hberg

Actief lid
Helaas zit ik vast aan de motage door de dealer. Bij navraag bleek dat ze ook bij mij in eerste instantie de verkeerde set gingen monteren. Namelijk de E10-79-010-04-22 deze is voor een maximale vooraslast van 1070KG.

Mijn O3 Combi GL BL heeft een maximale vooraslast van 950KG dus toch vriendelijk verzocht de E10-79-010-03-22 te monteren en na verder onderzoek waren ze het eens dat deze set inderdaad de goede is. Met dank voor alle info geleverd door @Antera!!

Levering is vrijdag zonder Eibach omdat deze in bestelling staan. Kan dus wel mooie befor en after foto's plaatsen :)

Laatst bewerkt:

jellemeer79

Actief lid
@hberg bij mij precies hetzelfde verhaal alleen heeft mijn dealer het licht nog niet gezien :(, ze waren wel zo slim om zelf voor te stellen de gemaakte afspraak voor vandaag te annuleren wachtend op duidelijkheid van PON over welke veren eronder moesten.

Ik wacht nu op verder bericht, heb wel aangegeven dat 04-22 niet onder mijn Greenline komt.

hberg

Actief lid
@jellemeer79 ik heb mijn dealer uitgelegd dat Eibachs op aslasten besteld worden. Verwezen naar de site van Eibach.de en hoe ze daar de auto er bij kunnen zoeken en dat met mijn vooraslast van max 950KG de 03-22 gemonteerd moeten worden met een printscreen van de site er bij.

De verkoper heeft dit weggelegd bij de onderdelen verkoop (denk van de dealer) en nu krijg ik de 5E5000A (volgens de dealer de TSI motoren set) Hoop ook van harte voor de andere GL rijders dat ze niet stug de 04-22 blijven monteren nav hiervan...

hberg

Actief lid
Is hij ook echter hoort hij in de ogen van de dealer niet onder een TDI maar TSI.

Maar gaan ze na het aslasten advies wel doen :)

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan