Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

BaSsDruM

Senior Member
Ik had al wat ervaring met eibach veren. Vorige Octavia was ik niet 100% tevreden met de Eibachs en heb ik later nog Koni FSD schokdempers laten monteren. Maar dat was een iets andere auto, dus iets andere eisen :)

Spacers kosten trouwens €125 per 2.

lugolux78

Forumguru
125 Euro? Geen geld voor geweldig beeld. Nu zijn ja achterbanden verder naar buiten dan de voorbanden. Nog positief effect op ligging? (het je toch als met Eibach... Maar toch ff deze vraag)

BaSsDruM

Senior Member
125 Euro? Geen geld voor geweldig beeld. Nu zijn ja achterbanden verder naar buiten dan de voorbanden. Nog positief effect op ligging? (het je toch als met Eibach... Maar toch ff deze vraag)
Standaardspoorbreedte:
Voor 1549 mm
Achter 1520 mm, nu dus 1560 mm

In theorie zou je bij het verbreden van je spoorbreedte aan de voorkant meer overstuur creëren (als de auto uitbreekt gaat de achterkant glijden), bij spoorverbreding aan de achterkant gaat je auto meer onderstuurd rijgedrag vertonen. Als de auto te weinig grip heeft, zal de voorkant weg glijden. Dit is makkelijker op te lossen (gas los) dan overstuur.

Maar dit is puur theoretisch, ik vraag me af of dit daadwerkelijk wel meetbaar/voelbaar is in een slip na plaatsen spacers.

Ook qua 'normaal' rijgedrag merk je niks van spacers. Voordeel is voor mij puur en alleen optisch!

Antera

Donateur
Voor is het standaard ook wel goed. @Antera, kan dit ook op een RS die 15mm spacers achterop?

indien je dezelfde breedte van wielen hebt kan 15mm zeker ook. Heb toen @fastpeter gekeken met de originele wielen en die konden best een stukje naar buiten

De spoorbreedte word achter groter idd maar dit geeft geen nadelig gevolgen. De ESP b.v. zal daarop niks merken die bekijkt alleen of het wiel grip verliest ism de zijdelingse krachten. DE auto ligt nu zelfs nog stabieler op de weg

serum

Forumguru
Zie net deze foto's, had al elders gelezen dat Skoda zelf ook spacers op de auto's hangt als ze ermee op beurzen staan;

zie deze foto's. Op 1 van de foto's zie je duidelijk dat er voor een 1cm dikke spacer tussen zit. (misstaat niet, vind ik) persoonlijk vind ik 20mm per kant aan de achterkant net te veel.

BaSsDruM

Senior Member
Zie net deze foto's, had al elders gelezen dat Skoda zelf ook spacers op de auto's hangt als ze ermee op beurzen staan;

zie deze foto's. Op 1 van de foto's zie je duidelijk dat er voor een 1cm dikke spacer tussen zit. (misstaat niet, vind ik) persoonlijk vind ik 20mm per kant aan de achterkant net te veel.
En op beurzen 'verlagen' ze de auto meestal door een spanband om de veren te trekken, en 'm zo een paar centimeter naar beneden te krijgen...

Peterar

Nieuw lid
Mijn auto was nr. 2 van zaterdag en ik ben er zeer content mee :)
Het ziet er een stuk beter uit, al ben ik met name zeer te spreken over het verschil in handling. Het 'zwieren' op de snelweg is ook minder geworden, maar helaas niet helemaal verdwenen..

Krijg wel bijna last van jaloezie, nu ik die spacers van Bassdrum zie ;) Dat ziet er helemaal top uit!

hberg

Actief lid
Ook voor mijn GL BL combi staan de E10-79-010-04-22 in bestelling. Dat zijn volgens mij de verkeerde. Toch de dealer maar attenderen op het bestellen op basis van de aslasten.

Hopelijk werken ze daar aan mee anders komen er mooi de verkeerde veren onder...

Bovenaan Onderaan