Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Miez1

Forumguru
Ik vind het esthetisch niet helemaal kloppen met de 20mm, hetgeen ook afhankelijk is van de hoek waar vandaan je kijkt. Wellicht dat 10mm of 15mm beter past bij mijn voorkeur.


Alles gute !

Miez
 

BaSsDruM

Senior Member
Mijn auto was nr. 2 van zaterdag en ik ben er zeer content mee :)
Het ziet er een stuk beter uit, al ben ik met name zeer te spreken over het verschil in handling. Het 'zwieren' op de snelweg is ook minder geworden, maar helaas niet helemaal verdwenen..

Krijg wel bijna last van jaloezie, nu ik die spacers van Bassdrum zie ;) Dat ziet er helemaal top uit!

Als je nog hinder ondervind van dat zwalken, dan zou ik toch door iemand met een vagcom kabel de stuurbekrachting instelling op "dynamic" laten zetten. Vind dat sowieso een fijnere instelling, zeker als je (net als ik) van een sportievere auto af komt en dat stuurgedrag gewend was!
 

Antera

Donateur
Daar hebben we het ook over gehad zaterdag maar ze wilde toch eerst dit proberen kijken wat het bracht. Aanpassen kon altijd nog wel een keer. Bij deze dan misschien toch maar eens een keer doen
 

lugolux78

Forumguru
Ga denk ik ook spacen. Dus @Antera
1x Set spacer achter (heb je de 15 of 20 op voorraad?)
1x VAGCOM aanpassingen

Zodra ik mijn wagentje heb maak ik dan graag een afspraak
 

BaSsDruM

Senior Member
Daar hebben we het ook over gehad zaterdag maar ze wilde toch eerst dit proberen kijken wat het bracht. Aanpassen kon altijd nog wel een keer. Bij deze dan misschien toch maar eens een keer doen
Klopt, daarom bracht ik het nog een keer onder de aandacht :)
 

serum

Forumguru
Ik vind de +40 verbreding persoonlijk net niet mooi. het komt op mij over of je er een paar aftermarket velgen op hebt geknoopt, zonder je te verdiepen in de ET waarde. (of de foto's moeten een vertekend beeld geven) Denk dat ik persoonlijk eerder voor 10 à 15mm was gegaan. Helaas zijn die 10mm spacers minder goed. Weinig ruimte voor de flens. Hoogstwaarschijnlijk zitten deze 20mm spacers op de wielnaaf geschroefd ipv tussen het wiel en de wielnaaf geklemd.
 

CDK

Forumguru
voor de steenslag maakt dat geen f#ck uit hoor, daar heb je met alle gespoten wielen last van, hoe groter het wiel hoe hoger het risico!
 

030

Forumguru
Grijze muizen zat hier op het forum, erg fraai die spacers. Ik heb ze zelf ook besteld (VA/HA 22/44 van H&R, black).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

RaceVrs

Banned
Heb toch echt ooit is met wielen gereden waarbij het wiel iets te ver naar buiten stond en de steenslag van mijn eigen wiel aan de zijkant van de wagen zichtbaar was. Dus dat maakt wel een "f#ck" uit mijnheer.
 

CDK

Forumguru
@RaceVrs, als je gaat terrein rijden moet je maar spatlappen monteren ;)
Maar je zegt zelf al..... "ooit eens met wielen gereden waarbij het wiel iets TE VER naar buiten stond" alles waar TE voor staat is niet goed hebben ze mij vroeger geleerd....
 

RaceVrs

Banned
Yup, dus verder dan het orgineel zou ik niet doen. Met 5 en 10mm word je naaf weggewerkt dus zal je naar 15 moeten gaan om het wel knap te houden. Dus dat word te ver en zorgt voor de eerder genoemde steenslag. Met de 10mm zal er al een dergelijk probleem kunnen optreden.
 

BaSsDruM

Senior Member
Yup, dus verder dan het orgineel zou ik niet doen. Met 5 en 10mm word je naaf weggewerkt dus zal je naar 15 moeten gaan om het wel knap te houden. Dus dat word te ver en zorgt voor de eerder genoemde steenslag. Met de 10mm zal er al een dergelijk probleem kunnen optreden.
Ik heb bijna 55.000 km gereden (niet heel voorzichtig ofzo) met 15mm spacers achter. Je mag deze auto bij een dealer in de showroom op dit moment bewonderen en op zoek gaan naar steenslag bij de achterwielen... Of die spacers moeten ook invloed hebben op de steenslag op de motorkap?! ;)
 

RaceVrs

Banned
Ja achter zal geen probleem zijn. Ging over de voorkant ;)
-
"Ik vind het prachtig @@BaSsDruM al had ik zelf aan de voorkant ook nog 10mm/kant gepakt denk ik ;)"

^^^^^^^^^^^^^^^^
 
Bovenaan Onderaan