Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

serum

Forumguru
Jouw wagen lijkt er ook langer door?!
= het resultaat van een andere hoek /optisch bedrog; de hoek tav de achterste auto is kleiner. misschien ook nog wat vervorming door de lens. Meet maar eens; de voorste auto staat goed en wel 2x zo groot op de foto.

serum

Forumguru
Logischerwijs is de auto is in verhouding langer geworden tav de hoogte, maar deze foto geeft een vertekend beeld; dat zal je moeten beamen.

Hallo Forumleden,

op andere draadjes heb ik al eens wat gepost, maar hier nog niet. Dus zal me eerst voorstellen. Mijn naam is Mark en woon in het Noorden. Na twee O2's mocht ik een V50 rijden die mijn werkgever over had in de vloot. Dit is zo slecht bevallen dat ik uiteindelijk een O3 mocht uitzoeken. Eerste week dec werd mijn GBL Combi 110PK 6 manueel besteld. Begin deze week is hij eindelijk geleverd bij het autobedrijf waar mijn werkgever de zakelijke auto's koopt ipv least.

Natuurlijk deze week de auto gaan bezichtigen. En ik moet zeggen dat de Metal grey metallic hem goed staat. dus was het wachten wel waard. waar ik minder blij van werd is dat ook mijn GBL is geleverd zonder sportonderstel en zonder neerklapbare bijrijderstoel. Daar was ik al bang voor na diverse draadjes te hebben gelezen..

Dan dus Eibachs eronder. Bij het autobedrijf heb ik aangegeven dat het veren betreft met dit nummer:
E10-79-010-03-22. @Antera; bedankt voor het delen van alle info op dit forum ;))

Volgens de gegevens zijn deze Voor met 30/40 mm en Achter met 30 mm te verlagen. Ook heb ik begrepen dat een autobedrijf deze set voor ongeveer €160,- ex moet kunnen inkopen.

Vandaag kreeg ik het volgende bericht van mijn autobedrijf:
---------------

V.w.b. het onderstel:

Het onderdeelnummer wat je me doorgaf verlaagd volgens de gegevens van Eibach +/- 28mm rondom, maar in de praktijk zit hier wel een bepaalde marge op. Helaas is er voor deze auto geen verschillende sterkte qua verlaging te krijgen. D

Levertijd als ik hem vandaag nog bestel is 1 tot 2 weken, omdat er volgens Eibach een ware run op deze sets voor de Octavia gaande is. Set kost € 235.95 op de foto kost het set € 212.40 maar daar komen nog weer verzendkosten overheen, dus dan zit je weer op hetzelfde.

--------

Ik vraag mij af of dit verhaal wel klopt. De opmerking over " verschillende sterkte qua verlaging" geeft mij het gevoel dat zij minder thuis zijn in de progressieve Eibach veren.

Wat zijn jullie meningen over de tekst van het autobedrijf?

Groeten Mark

@Ridley; bedankt voor jouw reactie. Dus @Antera heeft de hele voorraad 03-22's opgekocht? Haha

Na alle positieve reacties op @Antera's uitgevoerde verlagingen, zou ik ook het liefste op een zaterdagochtend richting het zuiden willen rijden en deze set door @Antera laten plaatsen. Aangezien hij hier duidelijk verstand van heeft.

Echter mag ik van mijn werkgever al mijn wensen mbt mijn O3 laten uitvoeren, indien dit maar bij het autobedrijf gebeurt waar de O3 is gekocht :((

@Antera deze set kost bij jou toch €299 incl montage? Verkoop je zo'n set ook los?

MarZ_E

Senior Member
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar waar vind ik bij een OC3 de stikker met de max. aslasten?? Kan het zo snel niet vinden...

Borrie1973

Actief lid
De max aslasten staan bij mij aan de bestuurderskantdeur in de rechteronderhoek van de deuropening. Dit is een zwart plaatje met de gegevens erop.

Antera

Donateur
Ik heb gisteren toevallig ook weer met een Skoda dealer aan de telefoon gehangen omtrend bepaalde zaken en hebben ook dit eens besproken met elkaar. De No How omtrend de veren is bij hun ver tot heel ver te zoeken. Ook bij PON lijken ze maar wat te doen omdat de kennis gewoonweg ontbreekt, Er zijn wel degelijk verschillende soorten veren te krijgen:

1. Voor de Combi / Sedan
2. Afhankelijk van de vooraslast
3. Afhankelijk van de achteras ( star of Multilink)

Deze gegevens zijn allemaal van belang om de juiste veren te kunnen monteren en daarmee ook de auto het beste rijgedrag te geven.

Verlaging is bij alle sets idd 30 a 40mm voorzijde en 30mm achterzijde volgens de Eibach opgaves.

Meer hoef ik denk ik niet uit te leggen omdat er in dit topic al heel veel over is gezegd.

Aslastenplaatje zit links of rechts op de B-style

@Darkmark76 Ja de veren verkoop ik ook los idd voor € 199

.

ibmd

Nieuw lid
Vandaag bij Antera langsgeweest om een setje onder mijn auto te laten zetten. Super tevreden. Auto moet nog uitgelijjnd worden, maar nu al een heel verschil.

Bijlagen

• IMG_32103426727617.jpeg
    IMG_32103426727617.jpeg
    119,2 KB · Weergaven: 120

Antera

Donateur
Vandaag ook nog een O3 Sedan verlaagt met een Eibach pro-kit en 15mm verbreders erop:

10246695_631531550250510_9003861722029004428_n.jpg

1461472_631531573583841_2390593296552806340_n.jpg

10176003_631531586917173_7367569619982609126_n.jpg

Bovenaan Onderaan