Hallo Forumleden,
op andere draadjes heb ik al eens wat gepost, maar hier nog niet. Dus zal me eerst voorstellen. Mijn naam is Mark en woon in het Noorden. Na twee O2's mocht ik een V50 rijden die mijn werkgever over had in de vloot. Dit is zo slecht bevallen dat ik uiteindelijk een O3 mocht uitzoeken. Eerste week dec werd mijn GBL Combi 110PK 6 manueel besteld. Begin deze week is hij eindelijk geleverd bij het autobedrijf waar mijn werkgever de zakelijke auto's koopt ipv least.
Natuurlijk deze week de auto gaan bezichtigen. En ik moet zeggen dat de Metal grey metallic hem goed staat. dus was het wachten wel waard. waar ik minder blij van werd is dat ook mijn GBL is geleverd zonder sportonderstel en zonder neerklapbare bijrijderstoel. Daar was ik al bang voor na diverse draadjes te hebben gelezen..
Dan dus Eibachs eronder. Bij het autobedrijf heb ik aangegeven dat het veren betreft met dit nummer:
E10-79-010-03-22. @
Antera; bedankt voor het delen van alle info op dit forum
)
Volgens de gegevens zijn deze Voor met 30/40 mm en Achter met 30 mm te verlagen. Ook heb ik begrepen dat een autobedrijf deze set voor ongeveer €160,- ex moet kunnen inkopen.
Vandaag kreeg ik het volgende bericht van mijn autobedrijf:
---------------
V.w.b. het onderstel:
Het onderdeelnummer wat je me doorgaf verlaagd volgens de gegevens van Eibach +/- 28mm rondom, maar in de praktijk zit hier wel een bepaalde marge op. Helaas is er voor deze auto geen verschillende sterkte qua verlaging te krijgen. D
Levertijd als ik hem vandaag nog bestel is
1 tot 2 weken, omdat er volgens Eibach een ware run op deze sets voor de Octavia gaande is. Set kost € 235.95 op de foto kost het set € 212.40 maar daar komen nog weer verzendkosten overheen, dus dan zit je weer op hetzelfde.
--------
Ik vraag mij af of dit verhaal wel klopt. De opmerking over " verschillende sterkte qua verlaging" geeft mij het gevoel dat zij minder thuis zijn in de progressieve Eibach veren.
Wat zijn jullie meningen over de tekst van het autobedrijf?
Groeten Mark