Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

raymondv

Actief lid
Die bruine HB/Sedan is de mijne .... de spacers zitten met langere bouten vast en niet zoals de 20mm eerst op het wiellager en het wiel dan op de spacer.

Vandaag na de verlaging nog zo'n 300 km mee gereden (provinciaal en snelweg) en ik ben zowel optisch maar ook rij-technisch zeer tevreden! Had nooit gedacht dat de rij-eigenschappen zo konden verbeteren met een paar andere opgerolde stukken metaal :-)
 
Vandaag na de verlaging nog zo'n 300 km mee gereden (provinciaal en snelweg) en ik ben zowel optisch maar ook rij-technisch zeer tevreden! Had nooit gedacht dat de rij-eigenschappen zo konden verbeteren met een paar andere opgerolde stukken metaal :-)[/quote]
Is de wegligging die is verbeterd, maar wat met comfort?
 

raymondv

Actief lid
Is de wegligging die is verbeterd, maar wat met comfort?

Zoals je hebt gezien heb ik een Greenline, dus dat is even mijn referentie, probeer het zo goed mogelijk te omschrijven:

Met de standaardvering had ik af en toe het idee in een bestelauto te rijden, waarbij de achterkant te zwaar is afgeveerd en er te weinig ballast in lag om lekker op de weg te liggen. De achterkant stuiterde er een beetje achteraan. Het had wel iets Spartaans.

Met de Eibach vering voel ik ieder detail maar lekker soft -> het is dus geen Franse vering, je voelt alles nog wel maar het is afgevlakt. Ook heb ik het idee dat het geluid dat overgebracht wordt door de achterveren de carrosserie in een stuk minder is dan met de standaard vering. Het is dus echt niet de vering van een rally en/of sportauto, die zijn veel harder geveerd. Dus in mijn beleving is het comfort juist verhoogd -> echter de referentie is misschien niet ideaal. Ik denk zelfs dat mensen die er een straatracer van willen maken hem te zacht geveerd vinden maar voor mij is het prima!

Heb jaren in een Golf variant (IV) gereden, deze vering voelt in de rechtuit modus ongeveer hetzelfde aan als de Golf Variant maar met het grote verschil dat je de auto wel lekker de bochten in krijgt zonder dat ie uitbreekt (heb het gisteren geprobeerd in verschillende bochten zowel links als rechts) iets dat bij de Golf variant niet aan te raden is ;) -> de auto ligt nu een stuk strakker op de weg dan standaard.
 

hberg

Actief lid
Volgende week donderdag is het zo ver. Dan gaan de Eibachs er onder. Gebeurt wel door de dealer ivm lease. Hier in ieder geval gelezen:
- Doos van de veren meevragen ter controle
- Gelijk laten uitlijnen
- Koplamphoogte opnieuw laten afstellen? Heb het lichtpakket dus kan zelf niks instellen.
- Verder...?
 

Tom RS

Forumguru
De invoerder van Eibach in België is plots blijkbaar met de noorderzon verdwenen. Wordt een beetje lastig nu om aan de juiste attesten te komen.
 

dirkkroneman

Forumguru
Koplamphoogte heb ik niets aan laten doen en ik ervaar ook geen probleem. Als het goed is stellen de xenon lampen zichzelf...
Niet als de voorkant t.o.v. de achterkant hoger of lager komt te staan in "nul stand". Op het moment dat je gaat beladen (bagage of een aanhanger/fietsendrager) veert hij in, dan corrigeert de xenon wel ;)
 
Bovenaan Onderaan