Is de wegligging die is verbeterd, maar wat met comfort?
Zoals je hebt gezien heb ik een Greenline, dus dat is even mijn referentie, probeer het zo goed mogelijk te omschrijven:
Met de standaardvering had ik af en toe het idee in een bestelauto te rijden, waarbij de achterkant te zwaar is afgeveerd en er te weinig ballast in lag om lekker op de weg te liggen. De achterkant stuiterde er een beetje achteraan. Het had wel iets Spartaans.
Met de Eibach vering voel ik ieder detail maar lekker soft -> het is dus geen Franse vering, je voelt alles nog wel maar het is afgevlakt. Ook heb ik het idee dat het geluid dat overgebracht wordt door de achterveren de carrosserie in een stuk minder is dan met de standaard vering. Het is dus echt niet de vering van een rally en/of sportauto, die zijn veel harder geveerd. Dus in mijn beleving is het comfort juist verhoogd -> echter de referentie is misschien niet ideaal. Ik denk zelfs dat mensen die er een straatracer van willen maken hem te zacht geveerd vinden maar voor mij is het prima!
Heb jaren in een Golf variant (IV) gereden, deze vering voelt in de rechtuit modus ongeveer hetzelfde aan als de Golf Variant maar met het grote verschil dat je de auto wel lekker de bochten in krijgt zonder dat ie uitbreekt (heb het gisteren geprobeerd in verschillende bochten zowel links als rechts) iets dat bij de Golf variant niet aan te raden is
-> de auto ligt nu een stuk strakker op de weg dan standaard.