Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Jstruijk

Senior Member
Xenon weet idd niks van hoogtes. Hij corrigeert simpelweg op basis van de nulstand en houdt rekening met verschillen tussen voor en achter. Veranderd de hoogte voor of achter dan moet de nulstand opnieuw worden vastgelegd.
 

Tom RS

Forumguru
@Joske : Ik heb intussen mijn attesten allemaal, dus geen probleem, maar ik wou een vraag stellen aan hun en mijn mails kwamen terug.
Heb nu naar Eibach zelf gemaild om te vragen wie de invoer voor België doet, maar nog niets teruggekregen.
 

Joske

Forumguru
@Tom RS
ik heb ook Eibach gecontacteerd (Duitsland), ben ook wel eens benieuwd naar hun antwoord!

kwam jij gemakkelijk aan je attesten bij Mayer? (50 euro mogen dokken veronderstel ik?)
 

hberg

Actief lid
Dat de hoogte bij belading veraderd snap ik. Echter als de auto in zijn geheel lager komt te staan komen de lampen dus ook 3 cm lager dan eerst en zullen deze naar mijn idee toch niet meer zo hoog schijnen als eerst.

Correct me if i'm wrong.
 

micky

Forumguru
Volgende week donderdag is het zo ver. Dan gaan de Eibachs er onder. Gebeurt wel door de dealer ivm lease. Hier in ieder geval gelezen:
- Doos van de veren meevragen ter controle
- Gelijk laten uitlijnen
- Koplamphoogte opnieuw laten afstellen? Heb het lichtpakket dus kan zelf niks instellen.
- Verder...?

Ik snap jou lijstje niet helemaal:nono: je moet het van de lease laten doen bij de dealer, lijstje is dus de verantwoording van de dealer, uitlijnen moeten en zullen zij doen anders klopt er iets niet, de koplamphoogte checken ook en al helemaal omdat het gewoon een standaard accessoire is van Skoda, dus je mag er vanuit gaan de ze geinstrueerd zijn, is het niet goed? dan gewoon terug naar de Stealer.
 

Joske

Forumguru
@Tom RS

jij had ze ook bij de dealer laten plaatsen zeker é Tom?

die zal vast de papieren aangevraagd hebben bij Mayer.. Mag ik vragen waarom je eigenlijk de importeur nog moest mailen?
 

Tom RS

Forumguru
Dealer heeft ze inderdaad geplaatst, maar hij had daar niet erg veel zin in. De attesten zaten gewoon bij in de doos, niks extra voor moeten doen (ik heb die kit zelf besteld en bij de dealer afgeleverd).
Als je er niet aan zou geraken kan ik ze wel copieren hoor, lukt zonder dat iemand dat ziet.
Ik heb geen keuring gedaan. Ik zal binnen 4 jaar bij de eerste keuring wel zien of ze er over vallen en dan kan ik mij nog van de onnozele houden en ze dan tonen.
Ik wou nog een set voor een andere auto van mij bestellen (Peugeot 406 coupe V6) en wou hun vragen of er verschil zit op de kit voor een automaat versus een handgeschakelde. Dat zal ik dus nu in het Duits moeten proberen :D
 

Tom RS

Forumguru
Ik moet het eens nakijken, maar het is een blad met verschillende nummers van kits op en ook een hele hoop auto's waar ze geschikt voor zijn. De kans bestaat toch wel dat de jouwe er ook tussenstaat.
 

Antera

Donateur
@Tom RS de veren voor een automaat zijn vaak anders dan een geschakelde maar dit is vaak terug te zien in de aslasten die van belang zijn ervoor.

daarnaast haal je gewoon de merktekens van de veren af en kom je zonder problemen door de belgische keuring.
 

Joske

Forumguru
Ik moet het eens nakijken, maar het is een blad met verschillende nummers van kits op en ook een hele hoop auto's waar ze geschikt voor zijn. De kans bestaat toch wel dat de jouwe er ook tussenstaat.
als je wil mag je het mij alleszins eens doorsturen (scan of foto) dan kan ik het al eens bekijken ;)
 

hberg

Actief lid
Ik snap jou lijstje niet helemaal:nono: je moet het van de lease laten doen bij de dealer, lijstje is dus de verantwoording van de dealer, uitlijnen moeten en zullen zij doen anders klopt er iets niet, de koplamphoogte checken ook en al helemaal omdat het gewoon een standaard accessoire is van Skoda, dus je mag er vanuit gaan de ze geinstrueerd zijn, is het niet goed? dan gewoon terug naar de Stealer.

Wil graag de dealer attenderen op de werkzaamheden die er bij horen zodat ik zeker weet dat ik dus niet terug hoef naar dealer. Is niet m'n hobby :)

Uiteraard blijft het feit dat we er van uit mogen gaan dat ze dit standaard doen bij het monteren van de veren. Nu weten wij allemaal wel beter dan dat het niet altijd het geval is ;)
 

Antera

Donateur
Dealers kijken niet naar de doos en wat erop staat en monteren zonder nadenken de set onder de auto. Er word niet gekeken of vergeleken. Zelf controleren is zeker van belang maar nog beter voordat deze eronder zitten want zodra ze eronder zitten is verhaal halen een zeer lastig verhaal heb ik begrepen helaas
 

Archie

Senior Member
Heeft er iemand Alphabet en doen ze bij jullie ook moeilijk? Ze zien het niet als een optie en echt als verlaging en dus mag het niet. Mijn bedrijf vind het OK, maar Alphabet niet, blijft me verbazen. Het gaat me nu om de skoda-optie, dus los van Antera zijn topservice.
 

Tom RS

Forumguru
De invoerder van België lijkt het echt opgegeven te hebben. Ik kreeg vandaag een antwoord van de Nederlandse invoerder die vanaf nu alles (voorlopig) lijkt over te nemen.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om het met hem ook er over te hebben waarom de officiële kit van Eibach de Rs achteraan niet verlaagd. Ik ga hem nu wat foto's en gevens doorsturen en hij gaat het dan terugkoppelen naar Eibach, tesamen met de gegevens van de kit van Antera. Even wachten op de reactie van Eibach.
 

Antera

Donateur
@Tom RS dit is al met eibach besproken geweest. De set die ik lever is de set die ism met de Nederlandse importeur is ontstaan :D, Omdat eibach er niks mee wilde doen, maar hoorde dat we mijn set een TUV keuring willen laten ondergaan.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan