Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Miez1

Forumguru
Je kunt het wellicht niet vergelijken maar op de oprit met het juiste gereedschp ben ik twee uurtjes bezig. En dat zijn soms auto's welke al 30 jaar ervaring hebben, dus dan zit het nog een beetje vast ook.:jaja:

Een schroefsetje onder een Golf1 had ik er laatst in 5 kwartier onder, maar dat is een auto die je met steeksleutel 17 uit elkaar kan halen:D
 

Antera

Donateur
@Jstruijk voorste bumpstops worden vervangen voor korte bij en Eibach set voor de O3

Ongeacht welke VAg auto zitten de sets ( veren) er in 1.5 uur toch wel onder. Soms kan het heel erg vast zitten maar dan nog ben ik nog nooit langer dan 2 uur bezig geweest met een verlaging. Uitlijnen is een half uurtje werk
 

CDK

Forumguru
Met het antwoord van @Antera in post #1776 komt het er op neer dat als het tegen zou zitten met monteren + uitlijnen je op 2.5 uur uit zou kunnen komen, wat inhoud dat @Tom RS dubbel genaaid is door zijn garagist als hij 5 uren in rekening brengt..... :(
 

Kiswum

Forumguru
Hebben ze toen niet de verkeerde gemonteerd? Ik heb ergens gelezen dat de dealers niet precies weten welke veertjes onder de auto moeten. Ene @Antera, kan dit wel zonder problemen en in razend tempo plaatsen .
 

Antera

Donateur
Ik doe het vlot idd maar dit komt wel door de ervaring die ik nu heb in de vele 10tallen zo niet 100derden auto's die ik al verlaagt heb. En de eerste duurde bij mij ook zeker 4 uur. Het is puur de ervaring en heel goed weten wat je doet dat het voor mij bijna met de ogen dicht is. ( altijd controle houden over hetgene wat ik doe anders deed ik het met de ogen dicht)
 

Joske

Forumguru
dus bij de dealer hebben ze iemand voor de allereerste keer de Eibach laten monteren? :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

(aangezien het 5 uur geduurd heeft :D )
 

Tom RS

Forumguru
Ik denk dat ik wel weet waarom het zo lang geduurd heeft: Er moest onder garantie ook de twee koplampsproeiers vervangen worden (wat betekent de bumper eraf halen). Ik vermoed dat ik ook die uren heb mogen betalen. Ik heb wel de werkkaart gevraagd, maar daar stond op dat het alleen de veren waren en de bumper niet geteld was. Ik ben nu wel geneigd om iemand het voordeel van de twijfel te geven, maar het moet nu ook weer niet te gek worden...
 

Tuur71

Senior Member
@Skoda liefhebber 1, hoe is de verlaging mbt het nemen van "hoge verkeersdrempels" in woonwijken? Bij mij zijn die echt hoog en maak me daar wel zorgen over of dat nog zal gaan zonder schraap geluiden. Ook met beladen auto en caravan. Volgens mij heeft de O3 een grotere overhang aan de voorkant dan bv een G7 of A4 (die standaard met verlaagd sport onderstel geleverd kunnen worden en misschien daarom daar ook minder problemen mee zullen hebben) waardoor het wel eens lastig zou kunnen worden!?
 

blauwkeut

Forumguru
Mag ik eens een knuppel in het hoenderhok gooien? Hoe zit het met het verlaagde sportchassis met XDS? Heb dat meebesteld (omdat het twee keer niks kostte en ik niet gemakkelijk kan verlagen in lease), maar is dat wat ok? Hij ligt toch al lager dan standaard (15 mm geloof ik) maar ik vind nergens echt ervaringen van rijgedrag... Of heeft gewoon iedereen Eibach?:pardon:
 
Bovenaan Onderaan