Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

@Tuur71 nog nooit een drempel geraakt. Natuurlijk moet je er niet met 50 km/uur overheen knallen, maar heb nog nooit iets geraakt. :nono: En ooooooh wat rijdt het lekker met die Eibachs. Ongelooflijk! Iedere dag weer een genot. Lekker strak in de bochten, maar gewoon heel comfortabel. Ik ga vrijdag met de fietsen op pad, voor een weekje vakantie, dus ben benieuwd hoe ver de auto doorzakt. Als het goed is bijna niet, aangezien de veren progressief zijn :jaja:. Tijdens een vakantie met de oude veren kwam de neus een aardig eind omhoog en lag de achterkant een stuk lager :pieker: Zie onder een foto van voor de verlaging met volle bepakking....
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    538,4 KB · Weergaven: 116

Fucky

Senior Member
Heb zowel met de fietsen, boottrailer(totaal 1050kg) en caravan van bijna 1100 kg bijna geen verlaging gezien en het rijdt geweldig!
Dus doen die Eibachs, natuurlijk bij @Antera
 

Tuur71

Senior Member
OK bedankt, ik snap natuurlijk dat ik moet afremmen, doe ik nu ook, maar was bang dat de neus zo laag zou komen dat hij de bovenkant van de drempel zou raken voordat de wielen de auto omhoog gaan drukken en omgekeerd bij het afrijden van de drempel. Maar jullie zeggen dat dat dus niet het geval is. Heb van het weekend even gereden in een G7 van mijn zwager met standaard sport onderstel en 17" en dat reed ook geweldig. Dus begin steeds meer vertrouwen te krijgen in de verlaging. Moet nog zeker 2 maanden wachten op de O3 dus kan er nog aan wennen.
 

dirkkroneman

Forumguru
OK bedankt, ik snap natuurlijk dat ik moet afremmen, doe ik nu ook, maar was bang dat de neus zo laag zou komen dat hij de bovenkant van de drempel zou raken voordat de wielen de auto omhoog gaan drukken en omgekeerd bij het afrijden van de drempel. Maar jullie zeggen dat dat dus niet het geval is. Heb van het weekend even gereden in een G7 van mijn zwager met standaard sport onderstel en 17" en dat reed ook geweldig. Dus begin steeds meer vertrouwen te krijgen in de verlaging. Moet nog zeker 2 maanden wachten op de O3 dus kan er nog aan wennen.
Ik lig een stuk lager en heb er geen last van. Wel een O2 dan, maar overhang te vergelijken lijkt me ;)
 
Ik bedenk me nu dat het 1 keer is gebeurd dat ik een stijle garage uit reed en de neus de straat raakte.... Was wel een uitzonderlijk stijle hellingbaan....
 

Tuur71

Senior Member
En heb je daar schade (schaafplek) aan overgehouden? Heb ooit een Alfa 147 gehad die dit ook had maar dan zonder verlaging. De lip onder de voorbumber schaafde bij sommige parkeergarages over de grond.
 

jellemeer79

Actief lid
CIMG7191.JPG CIMG7192.JPG
Zie hier de na Eibach foto's - de foto laat niet veel verschil zien. Er was wel een ENORME glimlach toen ik de met auto door de dagelijkse slingerbochten reed, wat een verschil, HEERLIJK. :yeehaa::maakmegek: :D :deuk:

Er is wel 1 ramp drempel in onze buurt die ik nu beetje schuin ipv recht moet oprijden maar dat deed ik toch al vaak, zelfs de voorbumper van de Hyundai I10 van mijn vrouw raakt daar soms de drempel. :nailbiting: :banghead:
 

Jstruijk

Senior Member
Kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat de wielen voor en achter niet even ver in de wielkuipen zitten en de hoek waarin de foto is gemaakt.
 

Antera

Donateur
Om een goed belde te krijgen moet de tank toch wel half vol zijn en de foto moet haaks op de auto genomen worden. De auto lijkt op de foto's achter idd hoger te staan maar schuine foto's geven rare beelden soms

staat er zeker wel lekker bij en wat een genot nu al die bochten
 
Laatst bewerkt:

Jstruijk

Senior Member
Wat zou trouwens het resultaat zijn van het monteren van de verkeerde set? Wat zou je daarvan kunnen merken/zien? Of zou dat zo minimaal zijn dat het te verwaarlozen is.
Als dus de E10-79-010-04-22 wordt gemonteerd ipv de 03-22 bedoel ik?
 

Antera

Donateur
@kloekloek De eibach set met montage komt op € 299. Een maatje van mij doet uitlijnen indien je dat wenst na mijn montage werkzaamheden en die rekent € 75 . Aan jouw de keus natuurlijk of je dit wilt afstemmen met mij. uitlijnen mag je natuurlijk altijd zelf laten doen indien je ergens anders dat liever hebt of goedkoper vind enz


@blauwkeut Dat onderstel is niet anders dan het eerder geleverd greenline onderstel. licht iets lager maar meer ook niet. De vering is niet te vergelijken met de Eibach veren. Deze zijn progressief en zullen zoals eerder aangehaald zelfs met belading geen krimp geven terwijl de OEM GL verlaging dat wel zal doen. ( en ja GL verlagingen zijn er niet meer) ;)
 

Antera

Donateur
@Jstruijk Er is wel degelijk en verschil te merken. 04 op en te licht auto zal deze erg hoog op zijn voorpoten zetten daarintegen de 03 op een te zware auto zal de neus doen duiken. Heb en klant van het forum waar dus bij is gebleken dat zijn auto een aslast had net onder de 985kg maar met plaatsen van de 03-22 toch te laag kwam aan de voorzijde. Deze ga ik vervangen voor de 04. Ik heb zelf uit betrouwbare bron vernomen dat Skoda het niet altijd even nauw neemt met de aslasten op de stikker. Heel soms zijn er auto's waarbij op een of andere reden de aslasten afwijken net als deze klant. Misschien iets met terug keuren te maken of anders? heb dit laatst ook bij een G7 station gehad. Was terug gekeurd door de dealer om deze in een lagere bijtelling te krijgen en dat werd gedaan omdat deze klant een verkeerde auto kreeg dan besteld
 

hberg

Actief lid
Vanmorgen is ook die van mij dichter bij de aarde gekomen.

Dealer had een auto verlaagd met de 04-22 en na mijn advies (met dank aan @Antera) om de as-lasten aan te houden voor Eibach veren ook deze verlaagd met de 03-22. Probleem bij die auto was dat de neus hoger stond dan de kont.

Voor is hij bijna 3,5 cm naar beneden en achter 3 cm.

Het eerste dat mij opviel is dat bij het optrekken en remmen de auto bijna niet meer in zijn veren duikt. Moet zeggen dat is echt een verademing. Zo ver ik heb kunnen testen (bijna alleen maar snelweg gereden daarna) is de ligging in de bochten ook enorm verbeterd. Al met al een tevreden klant! Moet alleen opletten met de garage van m'n werk inrijden. Raake net gelijk al de grond :)
 

Bijlagen

  • WP_20140506_001.jpg
    WP_20140506_001.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 178
  • WP_20140515_002.jpg
    WP_20140515_002.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 163
  • WP_20140515_004.jpg
    WP_20140515_004.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 156

Tuur71

Senior Member
@Antera is het een optie om voor een 1.4 tsi de veren van een 2.0 TDI te gebruiken om bv een 20mm verlaging te krijgen ipv 30mm? Of wordt het dan voor en achter niet gelijk?
 
Bovenaan Onderaan