Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Jstruijk

Senior Member
@Antera is het een optie om voor een 1.4 tsi de veren van een 2.0 TDI te gebruiken om bv een 20mm verlaging te krijgen ipv 30mm? Of wordt het dan voor en achter niet gelijk?

Ik vermoed dat dit geen optie is, zeker weten doe ik het echter niet. Ik weet even niet of de 2.0TDI een multilink achteras heeft of ook een starre, want daar zit ook nog verschil in. Verder zijn de veren van de 1.4, 1.6, 2.0 etc aan de achterzijde hetzelfde kijkend naar de asbelasting. Alle veren voor de achterzijde zijn tot max 1030KG dus verlagen in mijn ogen allemaal hetzelfde.
 

CDK

Forumguru
waarom zou je er bewust voor jouw voertuig verkeerde veren onder leggen? Die 1 cm verschil maakt ook niets uit, het rijgedrag zal er namelijk nadelig door beïnvloed worden.
 

TL@

Forumguru
Vanmorgen is ook die van mij dichter bij de aarde gekomen.

Dealer had een auto verlaagd met de 04-22 en na mijn advies (met dank aan @Antera) om de as-lasten aan te houden voor Eibach veren ook deze verlaagd met de 03-22. Probleem bij die auto was dat de neus hoger stond dan de kont.

Voor is hij bijna 3,5 cm naar beneden en achter 3 cm.

Het eerste dat mij opviel is dat bij het optrekken en remmen de auto bijna niet meer in zijn veren duikt. Moet zeggen dat is echt een verademing. Zo ver ik heb kunnen testen (bijna alleen maar snelweg gereden daarna) is de ligging in de bochten ook enorm verbeterd. Al met al een tevreden klant! Moet alleen opletten met de garage van m'n werk inrijden. Raake net gelijk al de grond :)

Ziet er er mooi uit :thumbsup:
 

Antera

Donateur
@Antera is het een optie om voor een 1.4 tsi de veren van een 2.0 TDI te gebruiken om bv een 20mm verlaging te krijgen ipv 30mm? Of wordt het dan voor en achter niet gelijk?


Dat kan maar achter gaat dat niet op. De aslasten aan de voorzijde zijn voornamelijk van belang achter is alleen onderscheid tussen combi en sedan en starre as en onafhankelijke ophanging
 

Tuur71

Senior Member
Zal eens een paar foto's maken van de drempels bij mij in de straat waar ik met de caravan over heen moet kunnen. Kunnen jullie daar eens je oordeel over geven.....
 

Tom RS

Forumguru
Verkeersdrempels heb ik nog nooit last mee gehad. Deze week wel een parkeergarage in- en uitgereden waar het heel erg nipt was, ongeveer 5 mm. met 1 persoon in de auto, 2 passagiers ging niet. De helling was wel steil.
 

hberg

Actief lid
Nu een dag er onder zitten en toch met de garage in en 1 hele nare drempel in de wijk waar ik heel licht het plastic randje hoorde schuren. Dat is dus even iets voorzichtiger doen maar verder ben ik zeer content.

Gisteren de dagelijkse slingerbochten gereden en dan weet je niet wat je overkomt! Wat een wegligging in eens.
 

hberg

Actief lid
Woon in Krimpen aan den IJssel. Maar ook een aantal jaar in Tilburg gewoond dus ken die van jou in ieder geval wel ;)
 

Tuur71

Senior Member
Ja die van jouw ziet er erg goed uit! Heb nog even zitten neuzen op de Facebook site van lowering.nl en viel mij op dat een enkeling van de O3's voor iets (te) lager ligt dan zou moeten. Kan het dan de ene keer beter uitvallen dan de andere keer?
 

hberg

Actief lid
Die van mij is voor 3,5cm en achter 3cm lager. Is ook zichtbaar iets lager aan de voorkant. Ik vind het persoonlijk erg mooi. Zal ook te maken hebben met het verschil in aslasten. Mijn maximale vooraslast is 950kg maar heb ze ook langs zien komen met minder. Zal ook wel verschil maken op het eindresultaat.

Of er moet bij het monteren nog ruimte zijn om de uiteindelijke verlaging anders uit te laten vallen maar daar kan ik niet over oordelen.
 

Jstruijk

Senior Member
@hberg Het feit dat hij voor en achter niet dezelfde hoeveelheid gezakt is wil niet zeggen dat hij uiteindelijk ook voor en achter niet op gelijke hoogte staat. Meet nog eens vanaf het hart van het wiel naar de rand van de wielkast. Het zal me niet verbazen als deze afstanden (nagenoeg) gelijk zijn.
Optisch kan het natuurlijk wel zo zijn dat het lijkt alsof er verschil in zit. Als het wiel voor/achter verder naar binnen staat dan de andere dan lijkt het alsof ze niet gelijk staan.
 

hberg

Actief lid
Bij mij heeft de dealer het gedaan ivm lease. Zoals in mn handtekening staat: een Combi GLBL 1.6TDI ;)

Dankzij dit topic zijn de E10-79-010-03-22 gemonteerd in plaats van de E10-79-010-04-22 die de dealer wilde monteren.
 

Tuur71

Senior Member
Aha ok bedankt, ik kan je handtekening niet zien in Tapatalk. Zou dat dan betekenen dat bij een 1.6TDI de voorkant altijd iets lager komt te liggen dan achter en bij een andere uitvoering niet? Of zou het exemplarisch zijn? Ik heb een EBL combi 1.4 Tsi DSG besteld.
 
Bovenaan Onderaan