Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

hberg

Actief lid
Ah vandaar :) Druf niet te zeggen dat die standaard lager komen. Wellicht kan @Antera daar een uitspraak over doen.

Ook Eibachs besteld? Of achteraf een bezoekje aan Antera?

Jstruijk

Senior Member
Kijk eens een aantal pagina's terug. Daar heeft Antera een paar foto's geplaatst van een bruine greenline HB welke hij verlaagd heeft met eibach. De Greenlines zijn allemaal 1.6TDI dus dan kun je zien wat het resultaat daarbij is. Bij die foto's ligt voor en achter toch redelijk op dezelfde hoogte, voor zover je dat op een foto goed kunt zien.

Aangezien je ook een DSG bak hebt en deze toch ook aardig wat extra gewicht meebrengt, kan daar ook nog wat verschil in zitten.

Tuur71

Senior Member
@hberg dat wordt dan een bezoekje aan @Antera. @Jatruijk ik denk dat ik die op zijn Facebook heb zien staan. Die lijkt idd gelijk v en a. Er staat daar ook een blauw/grijze combi en een grijze HB die voor lager lijkt. Maar misschien staat die achter juist hoger ivm legere tank!?

hberg

Actief lid
Het scheelt bij mij ook niet heel veel. Monteur had het over een halve cm.

Heb de goede veren. Vraag me alleen af of de hoogte los van de veren nog te beïnvloeden is.

Smarron

Actief lid
Zucht, vanochtend auto naar de dealer gebracht voor de verlaging. En ze zijn nu nog steeds niet klaar! Gelukkig wel begonnen zojuist met uitlijnen, dus nog even.

Antera

Donateur
Montage is zo gebeurd maar ja dealer snappen het nog niet helemaal .

Als je tank leeg is of vol dat scheelt ook al snel 1 cm

Joske

Forumguru
@Antera

met een volle tank geraak ik niet bij jou hoor :D

is dat noodzakelijk, of jij stelt gewoon het boeltje af ongeacht de inhoud van de tank?

MaRco2

Forumguru
Dat is ook het enige "probleem" dat ik een keer heb gehad. Een stijle hellingbaan. Drempels zijn geen probleem.

Drempels nooit een probleem. Zelfs een erg schuine helling (heel scherpe knik!!) vanaf een bovenverdieping van een autobedrijf via zo'n rooster afrijbaan naar beneden gereden met VOLLE belading (tot het dak toe vol inclusief rechter stoel, ik kon er net in zitten), het enige wat ik hoorde was het schrapen van de spatlappen.

Ik zat met samengeknepen .... en onderaan ging het blijkbaar net goed (erg haaks).

Liev

Nieuw lid
Had nog contact gehad met de dealer en vroeg hem hoe het zit met dat onderstel en verlaging.
Volgens mij dealer worden er voor het model 2014 nu andere veren geleverd waardoor de auto standaard 1,5 tot 2 cm lager is dan de modellen die hoog op hun poten staan.

Ik ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien.

jellemeer79

Actief lid
Net nog even langs de garage geweest om de Xenon lampen te laten verstellen, Merkte gisteravond toen ik laat nog op een stukje onverlicht weg reed dat de lampen niet zo ver schenen als eerst.

Kon na bellen meteen langskomen en binnen 5 minuten stonden lampen hoger afgesteld. Zou zeker aanraden dit te controleren nadat Eibachs zijn geinstalleerd.

Bovenaan Onderaan