Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Antera

Donateur
@Tuur71

Je gaat over die drempels goed komen. Het is niet zo dat je zo laag gaat liggen dat alles een hindernis word

Wat ik mensen adviseer anders is om een blokje piepschuim van 3cm of iets onder de voorzijde van de bumper te plakken met tape en dan de dempers over te gaan rijden. dan kom je er snel genoeg achter.

Zo heb ik meerder mensen die laten doen om te kijken of de inrit of de drempels geen problemen zouden ondervinden
 

Tuur71

Senior Member
zal ik tzt (half september....) wel eens doen. Hoop alleen dat het ook met caravan nog goed te doen zal zijn.
 

Antera

Donateur
Ja hoor. er rijden er hier meer mee met een verlaagt onderstel met caravan en tot op heden hebben deze incl belading geen problemen ondervonden. Als je de caravan en de auto goed belaad is er geen probleem
 

intruder1400

Actief lid
Vandaag 31-5 heeft @Antera een eibach pro kit op mijn O3 GL BL Combi geïnstalleerd.


Op de heenweg (vanuit Friesland) kom ik over die heerlijke hobbelweg ter hoogte van Almere. Wat ik op de heenweg merkte, is dat het steeds weer afwachten is welke richting de auto na zo'n hobbel pakt met als gevolg gespannen opletten eventueel bijsturen. Verder merkte ik in de bebouwde kom dat het sturen eerst opgevangen lijkt te worden door de vering voordat je het effect merkt in de richting.

Mijn indruk na de installatie: toch wel wat stugger dan ik dacht tijdens het rijden. Ben benieuwd of dat nog wat soepeler wordt. Maar... wat een verschil qua sturen!! Veel directer, strakker en vooral ontspannender. Her verschil is zowel op de grote weg als binnen de bebouwde kom te merken. Zeker binnen de bebouwde kom krijg ik erg de neiging lekker door te gaan rijden.... :-)

Oh ja, zodra de auto ongeveer 3 cm lager staat heeft ie meteen een hele andere look!!

@Anterra nam ruim de tijd voor een praatje, uitleg en uiteraard de VAGCOM-mogelijkheden die we hebben doorlopen. Ik raad het elke O3-rijder aan!!

Edit: een drempel bij mij in de straat gaf wel een schrapend geluid... Toch iets meer met beleid bultjes gaan pakker.
 

CDK

Forumguru
Van heinde en verre komt men af op zijn GROTE naam, om na een professioneel uitgevoerde verlaging door @Antera weer uitermate tevreden met een BIG smile op het gezicht weer op huis aan te gaan. :D

P.s. open sollicitatie voor quote van de maand juni :bloos:
 

intruder1400

Actief lid
@Tuur71 hoogte is van de foto niet te beoordelen. Wel zijn de bulten bij korter. Dat wil zeggen het schuine stuk. Dat helpt bij mij dus zeker niet.
Enige optie om het goed in te schatten zijn de stukjes piepschuim er onder plakken.
 

intruder1400

Actief lid
Gisteren voor de verlaging even lichtbeeld 'vastgelegd'. Na verlaging nu net even gecheckt hoe hoog het licht nu schijnt. Zie hier het resultaat, is een cm of 3.
2014-05-31 22.32.37.jpg 2014-05-31 22.32.37.jpg 2014-05-31 22.32.50.jpg 2014-05-31 22.32.37.jpg
De onderkant van de tape is de scheidslijn (de tape is dus niet 'op het licht' geplakt).

Ik ben benieuwd of iemand me op basis hiervan een advies kan geven over het bijstellen. Het lijkt me niet dat ik het bijstel tot het oude niveau omdat het licht dan in verhouding vanuit een lagere positie schuiner omhoog moet schijnen om het lichtbeeld op dezelfde hoogte te krijgen.
 

Borrie1973

Actief lid
Mijn auto moet aankomende maandag toch naar de dealer om een speaker te laten vervangen, vraag ik gelijk om de lampen weer opnieuw af te laten stellen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als de auto zowel voor als achter 3cm lager staat, dan is het logisch dat de lichtbundel - bij gelijke afstand tot de garagedeur - ook 3cm lager valt. Bijstellen luistert dan erg nauw, dus ik zou dat aan een professional met goeie apparatuur overlaten om de kans op verblinding te elimineren.
 

intruder1400

Actief lid
Zo'n vermoeden had ik al. Volgens mij gaat het pas echt uitmaken wanneer de verlaging voor een achter onderling veel schelen. Ik ga eerst maar eens testen. Als m'n tegenliggers stil blijven en ik tevreden ben over de afstand, dan is het goed.
 
Laatst bewerkt:

Skodatek1

Forumguru
@intruder1400
Edit: een drempel bij mij in de straat gaf wel een schrapend geluid... Toch iets meer met beleid bultjes gaan pakker.

Als je zeker wil zijn de drempel schuin pakken, kan er niks mis gaan, helemaal als je heel langzaam rijdt ;)
 

JeeJeeR

Actief lid
Vandaag langs de dealer geweest en de verlichting laten controleren ivm de komende nachtritten. Had dit nog niet gedaan na verlaging. Getest en was conform richtlijnen. Dus a) of de monteur heeft zijn werk niet goed gedaan of b) het maakt weinig verschil en valt binnen de bandbreedtes.
 

Antera

Donateur
Het valt binnen de bandbreedte met deze kleine verlaging. Dat had ik al vaker gehoord. De hoek van de lampen blijft namelijk gelijk alleen schijnt hij dan iets minder ver dan je gewent bent. De ongelijkheid tussen voor en achter is gelijk waardoor de lampen gelijk blijven staan
 

serum

Forumguru
Op mijn combi icm de eibachs vind ik het lichtbeeld bijzonder goed en ver schijnen. Door de adaptieve verstelling schijnen ze bij 120km/plus nog eens een stuk verder. Zeer content met het enorm goed geprojecteerd lichtbeeld.
 
Bovenaan Onderaan