Electrisch rijden met een PHEV

Jessedew

Forumguru
Neemt die kabel danzoveel ruimte in dat thuislaten een overweging is? Ik zou 'm altijd bij me willen hebben onder het motto "Beter méé dan óm verlegen"...
Ik kijk het even aan. Gaan met de caravan dus beetje power in de accu is wel prettig. (Lijkt me) Helemaal volladen op benzine lijkt me idd geen goed idee. We gaan maar 120km ver dus ook weer geen wereldreis. Alleen acht de kans dat ik openbaar ga laden zeer klein. Denk dat ik hem maar ergens onderin wegprop, voor het gewicht hoef ik het iig niet te doen.

Rob.nl

Senior Member
Zou hij bij vragen vermogen toch de elektromotor gebruiken als eea op de laadfunctie ingesteld is??
Dit heb ik nog niet geprobeerd. Heb dat ook niet echt nodig.....

Bakkertje

Forumguru
@Rob.nl over het rijden met een caravan met een PHEV zijn er inmiddels 2 draadjes, die moet je kunnen vinden met de zoekoptie.

Qua hoofdletters ging de discussie volgens mij over het verschil tussen kW en kWh.
kWh is hoe groot is de emmer
kW is hoe hard gaat de straal om de emmer te vullen.

De W is altijd in hoofdletter volgens mij.

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru

Bij constante snelheid zie je aan de blauwe indicatie onder charging dat hij dan bijlaad. Maar ga je even accelereren dan zul je zien dat dat laden even onderbroken wordt.

Bakkertje

Forumguru
@Disaster-Master bij mij laadt ie inderdaad ook zo bij, maar dan tot een bepaald niveau nooit helemaal vol. Ik kan ook op de e-mode knop drukken en dan voor batterij opladen kiezen dan gaat ie zo veel mogelijk de batterij volladen, maar dat heeft volgens mij weinig zin omdat dan het benzine verbruik echt omhoog schiet

Rob.nl

Senior Member
Bij constante snelheid zie je aan de blauwe indicatie onder charging dat hij dan bijlaad. Maar ga je even accelereren dan zul je zien dat dat laden even onderbroken wordt.
Klopt idd. Voor mij lijkt dit n mooie oplossing. Dat paalladen is domweg erg duur. Kabel over t trott....to...ehh stoep....mag niet, riskeer ik ook maar niet. Ga binnenkort s zien of ie bij n ingeving van ff snel inhalen dan ook de elektromotor erbij haalt. K ga de achtste steeds leuker vinden...

Snelladen is er niet bij hoor bij de o4 phev.
Max 3.2 of 3.6 kw dacht ik.. iig slechts 1 fase; oplaadtijd aan de laadpaal is iets van 3 uur 20min van 1 naar 100%.

Ik betaal hier 43,5ct geen start/sessie/transactie kosten. Komt net uit volgens mij ipv op benzine/hybride rijden. Maar; ik rijd veel korte stukjes van en naar de super. En dan is benzine rijden nadelig (zeker in de winter) omdat het niet opwarmt. Had in mijn O3 zelfs ijsvorming in de demper van condensophoping. Was ook één van de redenen voor mij om een phev te kopen.

Rob

Forumguru
gaat echt om wat doe je op vakantie
Kabel meenemen kan nooit kwaad.

Als ik op vakantie ga is de accu uitsluitend voor comfort.. airco op afstand (zomer) en kachel op afstand (winter) . Ik hou de accu dan zoveel mogelijk op 80-90%.

Bij vertrek thuis niets anders dan anders, dus als EV naar de snelweg en daar motor aan. Maar accu laad ik direct terug op. Op vakantieparken in het buitenland heb ik dan voor 10-14 dagen meer dan voldoende om elektrisch over het park te rijden maar ben ik in dorpjes dan gaat bij vertrek gelijk de motor aan.

Mijn "tactiek" is dus echt om de accu tijdens vakanties zo vol mogelijk te houden, behalve op de dag van terugreis.. Ik kijk op vakantie dus niet naar verbruik, dat moge duidelijk zijn, maar meestal ondanks dat, gemiddeld nog zo'n 5.5/100km na 2 weken buitenland.

Dit is mijn methode, misschien werkt het niet voor een ander. Misschien wel ;)

Bovenaan Onderaan