Elektrische achterklep opent niet

SuperBeeb

Forumguru
Na storingen aan motor, panodak, bijrijdersairbag en ruitensproeierreservoir is nu mijn achterklep aan de beurt (en dat allemaal binnen 4 maanden en minder dan 2000 km:banghead:

Sinds enkele dagen gaat ie bij openen (met de handgreep of ab) een cm open, en stopt er dan meeterwijl hij piepend protesteert. Als ik weer op de ab druk, gaat hij weer een stukje en laat dan muzikaal horen dat hij echt niet wil. Piep zus, piep-piep-piep zo.
Begin het wat genant te vinden om weer een beroep op de garantie te doen. Iemand enig idee wat t kan zijn en wat reparatie kost? Heb het idee dat de linker motor/veer t niet doet.
 

CDK

Forumguru
Het lijkt er op dat de vorige eigenaar hem van ellende verkocht heeft...., 1 troost....., er komt een moment dat alles vervangen is wat kapot kan gaan, maar wat een enorme pech heb jij met je auto zeg!! :(
 

Monteurtje

Forumguru
Als zo'n motor van de achterklep defect is dan geeft die dat ook aan als storing. Dus met uitlezen komt dat wel aan het licht. Zo'n motor kost wel veel. Paar honderd euro. 500-650 euro
 

SuperBeeb

Forumguru
Thanks! Wordt dus toch een gevalletje garantie...morgen maar weer eens bellen. En over een week op vakantie, zal wel niet voor die tijd worden verholpen. Tis dat ik 20 mille heb uitgespaard tov een 5 serie, maar begrijp nu ook waar dat in gaat zitten. Had eigenlijk wel iets beter verwacht van een skoda. :cry:

Kan het eigenlijk nog iets anders zijn dan (1 van de) de motor(en)?
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Ff uitlezen de beveiliging schiet hij in dit kan duiden op een kapotte motor of een ander euvel. De motor registreerd vermoedelijk te veel weerstand waardoor deze denkt dat hij klem zit. Verder zitten er mij bekend geen andere beveiligingsfeatures in.
 

s-line

Forumguru
Handig hoor al die elektronica! Blij dat ik die van mij gewoon zelf dicht moet/kan doen!:D
 

SuperBeeb

Forumguru
Kan ik de topictitel nog veranderen in AAAAAAAHHHHHHHHHH, VERRASSEND SKODAAAAAAA :mad::banghead::angry:
Heb na vier maanden mijn buik vol van de verrassingen (of verassingen....) die SuperBeeb voor me in petto heeft.
Heb vanochtend voor morgen vroeg een afspraak bij de Dealer om m uit te lezen. Vanavond toch nog even getest met alle knoppen...gaat dat kreng opeens wel weer open...:sterretjes:Nog een paar keer geprobeerd, geen probleem. duwde hem handmatig in de hoogste stand => toen "gelukkig" weer protest bij het sluiten.
Afijn. Ik wilde nog even checken hoe de achterbank van de Beeb kan worden omgeklapt. Voel ik bij het omhoogklappen van de rechterzitting nattigheid... letterlijk. Onder de stoel was het vochtig. Nu hebben mijn kinderen het stadium van incontinentie al achter zich gelaten, dus dat kon het niet zijn. Klep weer open (of stond die nog open, geen idee). Gezocht naar de afvoer van het panodak. Uiteindelijk links en rechtsboven 2 rubberflapjes ontdekt. Beetje opengepeurd: water. Sjips. Hebben ze bij de dakreparatie zeker niet naar gekeken. Kon er alleen niet inkijken om te zien of ze nog verder verstopt zaten.
:pieker: Had ik niet nog een stukje ijzerdraad in de auto liggen, van die keer dat ik het afvoerbuisje bij de tankdop had ontstopt? Even kijken onder de laadvloer...

[JAWS muziekje]

:nailbiting::nailbiting::nailbiting: AAAAAAHHHHHH, ik had code ABC op de optielijst niet gezien: het indoor zwembad! 5-10 cm water in de bak van het reservewiel. GerritVictorDirk!
Bak leeggehaald, zooi achter de auto gelegd (woon in een woonerf, dus moet kunnen (let op, is relevante info)) en een liter of 5-6 water er uitgehaald. Leuk die stortbuien van de afgelopen dagen.
Opbergvak rechts achterin (met daarin o.a. de afneembare trekhaak (let op, is ook relevant)): vochtig en muf. Vak links (waar de accu huist): idem. Ook onder de accu is het nat, maar daar kom ik niet bij. Contactjes van het zaklampje in de achterbak waren ook gecorrodeerd.

Afijn, na het hele zwikkie zoveel mogelijk te hebben gedroogd, begonnen om de zooi (alles wat los kan achterin) in de garage te leggen.
Bijna klaar, moest even naar binnen. Komt er een buurtgenote met haar nieuwe Civic heel sportief de (binnen)bocht om, waar mijn auto op een P staat, klep open, en met trekhaak en toebehoren op 1 meter achter de auto. Maar dat kon mevrouw natuuuuuuurlijk niet zien :banghead: en dus rijdt ze er vol overheen (met meer dan de toegestane 15 km/u stapvoets). :shocked: Ze stopte zowaar nog wel, maar ja, wie legt er dan ook z'n spullen midden op de weg. En ze kon ze niet zien, want het was na de bocht. Heb haar natuurlijk allervriendelijkst bejegend, tenslotte was ik al een uur bezig met alle auto-ellende. Toen reed ze door: "zoek het maar uit". Iets sneller dan stapvoets ben ik haar achterna gelopen (goed dat ik vanochtend maar weer eens ben begonnen met hardlopen :D) en heb haar er vriendelijk doch dringend op gewezen dat ik het op prijs zou stellen als ze me de schade zou vergoeden en dat ik bekend was met haar huisadres (op 1 minuut loopafstand).
Na wat foto's te hebben gemaakt als bewijsmateriaal en wat bemoedigende woorden van diverse buurvrouwen die eea hadden kunnen gadeslaan, ben ik met een schadeformuliertje naar haar huis getogen.
De man des huizes deed open, verweet mij eerst dat ik zijn vrouw onheus had bejegend :tongue: maar was verder heel redelijk. Wil het via de verzekering afhandelen. Daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in, maar goed, ik heb t formulier ingevuld en zal morgen - als ik toch bij dealer en - eens informeren wat de schade is. 1 kapotte trekhaakzak :D, en 1 afgebroken trekhaakvergrendelingssleuteltje (het restant kon ik er gelukkig nog uitpeuteren). En de trekhaak zelf is nogal gehavend, maar volgens mij verder nog wel bruikbaar.

Je begrijpt, mijn avond zat weer vol Skoda verrassingen...wat ben ik blij dat ik geen 5-serie heb gekocht, dan had ik dit allemaal moeten missen :deuk:

Wordt vervolgd! (en zal het ook even op het Porscheforum posten, daar genieten sommigen van alle VAG verhalen ;)).
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
wat ben je toch een bofkont, en wij hierdoor ook !!
Anders zouden we al die mooie verhalen toch maar mooi missen....:lezen::deuk:
 

KJvO

Forumguru
Volgens mij is er een officiële TPI (modificatie instructie) voor panorama daken ivm de afvoer, ik had daar bij een proefrit begin van dit jaar nog naar gekeken bij een oudere S2 na een tip van mijn garage Vruggink. Als ik de auto zou kopen ging de garage (in Apeldoorn) deze zeker meenemen in de aflevering!
 

SuperBeeb

Forumguru
thanks, dat is nuttige informatie. Dealer had wel een TPI voor de achterklepmotoren, maar - voorzover ik weet - niet voor het dak. Zal t hem nog even vragen. Kwam viavia op het forum nog meer nuttige info tegen over deze TPI.
 

TooTall

Forumguru
Is dit een wagen uit 2010 met verlengde garantie? Wat was de reactie van de dealer op je binnenzwembad?
 

SuperBeeb

Forumguru
Nee, 2e hands gekocht (wel uit 2010). Garantie is van de verkoper (die met deze dingen erbij al rond de 3000 euro aan garantie heeft moeten geven).
Dealer Kamsteeg in Leiden (= niet de verkoper) gaat er heel goed mee om, erg hulpvaardig, heeft hem ertussen gepland (ivm onze vakantie a.s. maandag). Regelt ook afhandeling met de verkoper. Die overigens ook coulant reageert, niet begint te zeuren maar over de lekkage zegt: meteen laten oplossen bij de dealer, daar laat ik je niet mee rondrijden. Baal zelf het meest van al het gedoe eromheen.
Heb de dealer trouwens nog gewezen op een TPI (modificatie afwatering panodak) die ik hier op het forum vond. Neemt hij ook meteen mee.
 

CDK

Forumguru
Zo kan het dus ook! Een super coulante verkoper en dealer! :thumbsup: ook al verzacht het alleen de pijn in de portemonnee...
 

ertromp

Forumguru
Wat een verhalen @SuperBeeb . Hopelijk komt er echt een keertje een eind aan die ellende verhalen.
Maar handmatig je motorbediende klep in de hoogste stand duwen? Lijkt me niet gek dat dan de klepbediening gaat protesteren
 
Bovenaan Onderaan