Elektrische achterklep opent niet

fiestaman

Forumguru
tja dan hoef je ook geen stoelverwarming, airco, elektrische ramen, Kessy enz. te nemen:banghead::wavecry:

Dat is mss waar, maar dat zijn echt snufjes. Zoals ik een pano dak heb gehad op men golf en langs daar water is binnen gekomen. Nu heb ik geen pano dak genomen. Dat stond trouwens ook op degene met de elektrische kofferklep. Dus niet alleen omwille vd kofferklep hoor ;)

Ik heb dat ook allemaal graag hoor, dat hoor je mij niet zeggen!
 

SuperBeeb

Forumguru
Het piepje van het eind is nooit geweest en moet denk ik ook uit te schakelen zijn alleen is dan de kans dat ook het piepen bij openen en sluiten ( wat geen verplichting is) ook niet meer werkt. Dit moeten we dan nog eens testen indien de mogelijkheid zich aandiend
Het gaat me niet om het piepje zelf, maar meer de reden van het piepen. Klinkt als foutmelding, dus ben benieuwd wat de fout dan is. Uitschakelen is alleen symptoombestrijding.
 

Antera

Donateur
Open en sluiten piep hebben ze gedaan om de mensen achter de auto te waarschuwen dat hij open of dicht gaat.

Het piepje op zijn eind geen idee want als je de klep tegenhoud wat ik wel eens getest heb maakt ie geen extra geluiden normaal gezien. Dus ik kan je de reden helaas niet vertellen
 

CDO

Forumguru
Hebben je problemen met de achterklep niet te maken met de lekkage? M.a.w. heeft er een module of aansturing onder water gestaan.

Ik herken het lekkage probleem helemaal, heb hetzelfde mee gemaakt. Reservewielbak vol met water en rectsachterin alles kledernat. Is keurig door de dealer opeglost onder garantie, daarna nooit meer gehad.

En ik heb ook een compleet nieuw frame gekregen voor mijn panoramadak onder garantie.

Ik heb echter geen E achterklep maar zou me voor kunnen stellen dat er een regelmodule ergens is weg gebouwd achterin die een beetje waterschade heeft opgelopen.
 

SuperBeeb

Forumguru
Achterklep probleem was er al voor de overstroming, dus staat los van elkaar lijkt me. Piepje is wel gekomen na de vervanging van de achterklepmotoren. Dealer zou het nog uitzoeken, nog niets van gehoord.
 

stijnheidi

Senior Member
Ook hier problemen met de kofferklep. Hij gaat niet meer open en dicht... Heb de stangen losgemaakt en een van de twee draait de ander niet. Denk dus dat er een defect is. Neem aan dat ze normaal beide draaien. De kwaliteit valt me tegen. Dit is namelijk al de tweede defecte en volgens mij ook nog dezelfde (als ik naar de productie data kijk). Van de week maar eens de garage bellen. Weet iemand of die stangen te reviseren zijn want volgens mij zijn de stangen behoorlijk aan de prijs. Of heeft iemand er nog een liggen? Of andere tips.
 
Laatst bewerkt:

error404

Senior Member
@stijnheidi Heb vandaag toevallig op ebay een tweedehandse besteld, (150 euro) bij mij gaat hij nog wel open maar vaak niet meer dicht. Ik ga die oude openmaken om te kijken of ik er nog wat mee kan. Nieuw kost hij 360 euro.
 

stijnheidi

Senior Member
Tja, de elec klep zat nu eenmaal op mijn jong gebruikte Superb. Vond het toen wel leuk / handig. Was volgens mij een optie van iets van 400 euro. Dan zijn de onderdelen in verhouding erg duur. @error404 die op eBay had ik ook reeds gespot. Ga eerst ff kijken wat ik bij de dealer kan bereiken.
 

duiveltje

Forumguru
heb dit probleem ook gehad met mijn s2 combi, heb inmiddels via de dealer de C versie besteld.... zelf gemonteerd (5 minuten werk) maar ja was wel 636 euro kwijt voor het setje....

garantie / coulance viel ik net buiten omdat ik mijn auto langer dan 30.000 km terug bij de dealer had laten onderhouden... (nu bij mijn reguliere garage) dus kon ik geen aanspraak meer maken op..

aangezien een setje gewone gasveren ook al op 100 euro uitkwam toch maar gekozen voor electrische weer.
 

stijnheidi

Senior Member
Weet trouwens iemand hoe je de bekleding van de D-Stijl eraf krijgt? De aansluiting van de Motor zit schijnbaar hierachter. Kun je deze op een of andere manier losklikken of moet bijvoorbeeld eerst het kunststof deel waar de Rollo inzit gedemonteerd worden?
ik wil de motor losmaken en deze even aan de andere zijde aansluiten. Dan weet ik zeker of ie wel of niet defect is...

p.s. nieuwe motor kost bij de dealer 363 euro :cry:
 
Bovenaan Onderaan