Elektrische achterklep opent niet

stijnheidi

Senior Member
Oké dan ga ik ze een keer los proberen te klikken/trekken en dan kijken of ik kan achterhalen wat defect is.
Heb bij de dealer al wat toespelingen gedaan richting coulance, maar die gaf nog niet echt thuis... Zal er eens over denken of ik hier nog verder mee ga.
 

duiveltje

Forumguru
ik heb net het hele verhaal zelf meegemaakt... dealer kan blijkbaar zelf aangeven in hoeverre ze coulance geven nadat het volgens skoda verlopen is..

ik had volgens skoda coulance bouwjaar 2012 km stand 148.000 op het onderdeel en 50% arbeidsloon.

Ik viel er alleen buiten omdat ik mijn laatste onderhoudsbeurt niet had laten uitvoeren door skoda dealer ... laatste onderhouds beurt moet namelijk max 30.000 km terug zijn anders kun je fluiten.

uiteindelijk heb ik de motortjes zelf maar gekocht en gemonteerd dit alles was echt maar 5 minuten werk..

achterklep open, links en rechts zie je die plastic kapjes van ca 30 cm lang die kun je er zo aftrekken en daar zie je de 2 stekkertjes van je elec achterklep.. die los halen dan kun je het rubber loshalen en trek je de kabeltjes zo door.

losmaken van de dempers is ook simpel.. klein schroevendraaiertje klik je het ijzeren beugeltje iets naar achter en je kunt hem er zo afhalen... boven en beneden.

zelfde manier monteren.

let wel op dat je wel verschil hebt in links en rechts.. ik zou gewoon 2 motortjes bestellen dan heb je het in 1 x knap.
 

SuperBeeb

Forumguru
@ Skoda Ondersteboven: soms krijg je ja...

update (nr. zoveel): gisteren auto opgehaald. ...
Overigens had die wel voor elkaar gekregen dat de achterklepmotoren 100% coulance waren. Scheelt de verkoper weer 700 euri's. Misschien heeft de dealer het wel gegooid op "zielig geval", gelet op alle mankementen tot nu toe ...
 

error404

Senior Member
let wel op dat je wel verschil hebt in links en rechts.. ik zou gewoon 2 motortjes bestellen dan heb je het in 1 x knap.
Hoe bedoel je dat, er is toch maar 1 versie die je op twee manieren monteren? Zover ik weet hebben ze hetzelfde nummer. Hoe kan je dat zien of het links of rechts is dan?
 

error404

Senior Member
Gisteren de motor van ebay erop gezet. Stelt inderdaad niets voor. Klemmetjes loshalen, plastic kap eraf en dan de stekkertjes losmaken. Even met een hand de klep tegenhouden en dan trek je 'm er zo af. Nieuwe klik je er zo weer in. 5 minuten werk. Nu maar hopen dat deze het wel even blijft doen
 

BBO

Senior Member
Bij mijn vrouw haar SII werkt de elek achterklep ook niet meer sinds vrijdag. Na het lezen van dit forum vrees ik ook voor de motortjes.

Haar Superb combi is nog geen 3 jaar oud. Ik vind dat dit snel defect is. Ze doet haar koffer niet zoveel open. Ik hou mijn hart vast bij mijn SIII. Voor de job heb ik dagen dat de koffer wel 20 keer open en sluit.

Ik durf zeggen dat ik een Skoda fan ben. Maar het heeft toch een knauw gekregen doordat dit zo snel defect is.
 

stijnheidi

Senior Member
Het heeft even geduurd. Heb het toch nog geprobeerd met een coulance verzoek. Gezien het onderdeel vervangen was onder garantie en ik het dus niet zelf heb betaald wou de dealer er kortgezegd niet in mee. Uiteindelijk nog wel een aardige korting gekregen. Heb nu dus ook een C versie. Erin zetten stelt inderdaad niets voor. Heb wel het idee dat de klep nu iets sneller opengaat dan vroeger. Ben er weer blij mee. Het kost wa maar dan hedde ook wa...
 

stijnheidi

Senior Member
Voor degene die willen weten hoe zo'n achterklepmotor er van binnen uit ziet. Zie bijlagen. Ik heb de defecte motor maar eens losgemaakt. Denk niet meer dat je hem weer in elkaar krijgt... WP_20160902_001.jpg WP_20160902_002.jpg WP_20160902_003.jpg
 

error404

Senior Member
Thnx voor het delen, zo te zien kan je 'm niet netjes openmaken en alleen het motortje vervangen?
Ik had ook als eens gekeken of ik 'm open kom maken maar blijkbaar is slopen de enige optie.
 

stijnheidi

Senior Member
Kwam hem tegen bij het opruimen van de garage. Dacht, en nu gaat ie open... Hij is toch kapot. Het is geheel geseald / gelijmd en bij het openen brak de voet bij de aansluitingen meteen af. Dus netjes openmaken zal denk ik niet meevallen. Moet wel zeggen dat ik niet echt geprobeerd het hem netjes open te maken.
 

Skodaatje1980

Actief lid
Nu al een paar keren gehad dat de achterklep niet open gaat als ik op de knop druk achterop de klep. Moet hem dan handmatig opentrekken en dan gaat hij omhoog. Nu al 2 x gehad binnen een week. Valt dit onder fabrieksgarantie of niet?
 

Skodaatje1980

Actief lid
Klopt ik ga contact opnemen met van den brug. Century ben ik wel een beetje klaar mee. Maar als het moet zal ik daar toch heen moeten.
 
Bovenaan Onderaan