Elektrische achterklep opent niet

SuperBeeb

Forumguru
update (nr. zoveel): gisteren auto opgehaald. Afvoer panodak is gemodificeerd, stroomt nu ergens naar de onderkant van de auto. Kunnen we vandaag testen, als ik het weerbericht mag geloven.
Achterklep ook gerepareerd, maar... toen ik m thuis had geopend en weer wilde sluiten: pieieiep....
Viel me wel op dat als ik m opende, hij even piepte als hij in z'n hoogste stand kwam.
Afijn, straks maar weer even testen en dan maar weer naar de dealer..:cry:
Overigens had die wel voor elkaar gekregen dat de achterklepmotoren 100% coulance waren. Scheelt de verkoper weer 700 euri's. Misschien heeft de dealer het wel gegooid op "zielig geval", gelet op alle mankementen tot nu toe ;)

EDIT: heb net even geprobeerd, nu ging de klep weer gewoon open en dicht. Proberen het wel de komende week, als het niet werkt, gaan we weer terug.
 
Laatst bewerkt:

Chicco_Himself

Forumguru
Pfffff wat een pech heb jij zeg. Lees eea nu pas. Hoop toch voor je dat het einde in zicht komt mbt alle problemen met je Superb !!
 

CDK

Forumguru
Wat een pechvogel zeg! Gelukkig coulance, scheelt weer een flinke stapel €uro's
 

SuperBeeb

Forumguru
En weer een update (voel me een beetje captain Kirk: "Captains log, stardate 24-17")
Klep doet het nog steeds niet probleemloos. Als ik m open, zegt 'ie op het moment dat hij helemaal openstaat "PIEP". Als ik m dan weer sluit met de knop in de achterklep, is er niets aan de hand.
Maar als ik er ook maar naar wijs (of per ongeluk op de AB druk), dan gaat de klep niet meer dicht, en kan ik m alleen nog handmatig sluiten. Heb al van alles geprobeerd: openingshoek instellen: lukt niet: als ik op de interieurknop druk, begint hij meteen te piepen, ipv na 3 sec de bevestigingspiep te laten horen. Klep tot de aanslag omhoog duwen. Geen effect. Initialisatieprocedure (als accu afgekoppeld is geweest): geen effect.
Morgen op vakantie, klep dus maar met beleid hanteren, en daarna weer naar de dealer. Ik heb al een persoonlijke parkeerplek daar, m'n koffie staat altijd op de juiste sterkte klaar, en ik heb een vaste monteur. Maar toch zou ik er liever eens een maand niet komen...
 

CDK

Forumguru
ik zou toch serieus eens gaan praten met die beste man voor een passende compensatie...... :mad::angry:
 

SuperBeeb

Forumguru
@ Corné: tsja, beetje dubbel gevoel. Ze doen hun best, zijn net begonnen en hebben zelf verder niets met de garantie te maken. Zijn zo vriendelijk om het voor een (niet-Skoda) collega op te lossen (op zijn kosten uiteraard), en maken daar steeds op korte termijn ruimte voor.
@ Chicco: thanx!
@ Okkie: tsja, denk dat het deels onwennigheid is. Veel van mijn problemen zien ze voor eerst. Ben een soort opleidingsproject :pieker:
 

SuperBeeb

Forumguru
We zijn veilig aangekomen! Even de 193 (tomtom) aangetikt, maar was te druk om echt door te rijden.
Bij de grens zat er een Superb achter me, greenline. Heb m even laten zien waar die vier uitlaatpijpen voor dienen :D.
 

SuperBeeb

Forumguru
Misschieqn was ie afgeleid door m'n achterklep die openstond :deuk:
Overigens viel t verbruik weer mee, rond de 1 op 11 over 325 km. Met af en toe toch lekkere snelheden:yeah:
 

SuperBeeb

Forumguru
Zooo, vandaag nog even naar de dealer. Wilde van het piepje af dat klinkt als de klep helemaal open staat (dus niet de waarschuwingspiepjes als hij opengaat). Bovendien zat de rechter geleiderail van het afdekzeil los. Weer anderhalf uur gezeten. Klep functioneert naar behoren, piepje is wellicht gevolg van een software update (aldus de dealer). Heeft iemand hier ervaring mee? Is een 'eindpiep' standaard of niet?
Verder is de geleiderail weer vastgezet (zonder kosten :thumbsup:).
Uitneembaar lampje in de bagageruimte heeft de watersnood helaas niet overleefd :cry:, maar om daar nu weer 60 euries voor uit te geven...Kan altijd nog. Of heeft iemand toevallig een beige lampje over, of een adres waar je dat soort accessoires 'voah wènugh' kunt kopen?
Tot zover het wekelijkse nieuws van het SuperBeeb front ;)
 

ertromp

Forumguru
@SuperBeeb : ik heb geen idee hoe de kofferruimte lichten van de Superb er uit zien maar ik heb nog voor jou deze twee van een Octavia die wellicht ook op de Superb passen:

20140814_155113.jpg

20140814_155151.jpg

Gratis voor jou af te halen bij mij indien het is wat je zoekt
 

SuperBeeb

Forumguru
Dank voor het aanbod, maar het gaat om het uitneembare lampje (specifiek voor SuperB), dat dient als kofferbakverlichting (in de houder) en als zaklampje (uit de houder). Leuke gimmick, niet noodzakelijk.
 

R_Dex

Actief lid
Ohw man, wat een verhaal...
Ik heb vorige week een Superb combi uit 2012 gekocht waarbij ik tussen 2 kon kiezen. 1 met automatische achterklep (die het niet deed) en 1 zonder. Ben voor de auto gegaan zonder auto klep, want dan kan het ook niet kappot gaan... Zo te lezen wellicht een verstandige keuze.

Succes en hoop dat alles uiteindelijk goed blijft / gaat werken bij je...
 

ertromp

Forumguru
Ohw man, wat een verhaal...
Ik heb vorige week een Superb combi uit 2012 gekocht waarbij ik tussen 2 kon kiezen. 1 met automatische achterklep (die het niet deed) en 1 zonder. Ben voor de auto gegaan zonder auto klep, want dan kan het ook niet kappot gaan... Zo te lezen wellicht een verstandige keuze.

Succes en hoop dat alles uiteindelijk goed blijft / gaat werken bij je...

Zonder klep?? Maar dan toch zeker goede regenkleding en afdekzeilen meegekregen toch? :deuk:

Zonder gekheid: Je had die toch ook met die elektrische klepbediening kunnen nemen? Ik neem aan dat bij aflevering het werken wordt aangeboden. Is echt een toegevoegde waarde voor je Superb
 

R_Dex

Actief lid
Uhm, haha als je het zo leest ;)

Klopt wel meerwaarden, maar was auto zonder had leer en stoelverwarming en die met de "autoklep" niet... hecht wel waarden aan stoelverwarming (koukleum) en dan was die met met "autoklep" een lichtblauwe en die ik gekocht heb zwart (met zwart leer).
Dus het was niet alleen de achterklep waarop ik de keuze maakte...
 

Antera

Donateur
Het piepje van het eind is nooit geweest en moet denk ik ook uit te schakelen zijn alleen is dan de kans dat ook het piepen bij openen en sluiten ( wat geen verplichting is) ook niet meer werkt. Dit moeten we dan nog eens testen indien de mogelijkheid zich aandiend
 

fiestaman

Forumguru
Ik kon ook kiezen tussen 2, met en zonder elektrische klep... ook zonder gekocht want zo een dingen gaan meestal het eerste stuk.
Maar wat een pech heb jij al gehad met je superb, ik hoop voor jou dat het mag stoppen!!
 
Bovenaan Onderaan