D
Deleted member 1943
goed bezig Nemo
Ik heb mijn set weer uit de Fabia II gehaald, deze gekocht in HongKong (via de bekende winkel PC-Link)
Bijna 1 jaar veel plezier gehad tot dat ik problemen kreeg met de Climatronic.
Wat is er gebeurd:
Ik heb mee draaiende koplampen en door de beweging is de high voltage kabel van 1 van de lampen iets gaan scheuren.
Bij toeval zag ik op een avond bij het ontsteken van de verlichting een vonk overslag naar de lamp behuizing, dit was waarschijnlijk voldoende om de Climatronic te ontregelen.
Lampen zijn er nu weer uit en heb geen problemen meer, denk wel als men haakse aansluitingen hebben op de lamp dat ik ze wel weer wil inbouwen.
Helaas voor mij even geen xenon meer.
Hoe zit het eigenlijk met xenon&APK?
Mijn Hong Kong setje kwam ook probleemloos door de APK keuring.
maar xenon vind ik toch wel erg stoer (en functioneel uiteraard ).
Persoonlijk vind ik Xenon verlichting vele malen beter dan de orginele lampen.
Met de bocht verlichting die ik in de Fabia II heb is het op de dijken vele malen beter kijken.
Nu ik weer de orginele set er in heb geplaats moet ik zeggen dat ik nog geregeld naar de aan / uit knop grijp om te kijken of de verlichting wel aan staat.
Ik gaan maar weer eens kijken of ze een beter alternatief hebben op Xenon gebied voor draaiende koplampen.
Ik had er een Chinese set inzitten, maar heb ze er uitgesloopt. Ik vind het aso voor de medeweggebruikers, vooral als het regent.
Doe mij dus maar weer halogeen.
Goede keuze, ben het helemaal met je eens. Aftermarket xenon is met nat wegdek en mist zeeeeer iritant voor de tegenliggers vanwege de grote reflectoren.
Ik rij veel op provinciale wegen met veel xenon-sjonnies en heb nog geen aftermarket gezien die niet verblind.
Hopelijk wordt het snel ook in Nederland verboden.
Wat is dan het verschil tussen aftermarket xenon en fabrieksxenon?
Nu is Nemo weer aan het twijfelen...
geloof mij nou er is niks aan de hand als je het ff af laat stellen.
Heb je er al eens over nagedacht waarom een 'originele' autoradio zoveel moet kosten t.o.v. een aftermarket autoradio, terwijl deze vaak veel beperkter is qua functionaliteit?Er moet toch een groot verschil zitten tussen origineel en after market . Want origineel kost xenon zo'n 900€ op de octavia , terwijl je voor rond de 100€ al hebt .