Ervaring Low budget Xenon kit

Fabia II Sport

Actief lid
Ik heb mijn set weer uit de Fabia II gehaald, deze gekocht in HongKong (via de bekende winkel PC-Link)
Bijna 1 jaar veel plezier gehad tot dat ik problemen kreeg met de Climatronic.
Wat is er gebeurd:
Ik heb mee draaiende koplampen en door de beweging is de high voltage kabel van 1 van de lampen iets gaan scheuren.
Bij toeval zag ik op een avond bij het ontsteken van de verlichting een vonk overslag naar de lamp behuizing, dit was waarschijnlijk voldoende om de Climatronic te ontregelen.

Lampen zijn er nu weer uit en heb geen problemen meer, denk wel als men haakse aansluitingen hebben op de lamp dat ik ze wel weer wil inbouwen.

Helaas voor mij even geen xenon meer.

nemo

Senior Member
Ik heb mijn set weer uit de Fabia II gehaald, deze gekocht in HongKong (via de bekende winkel PC-Link)
Bijna 1 jaar veel plezier gehad tot dat ik problemen kreeg met de Climatronic.
Wat is er gebeurd:
Ik heb mee draaiende koplampen en door de beweging is de high voltage kabel van 1 van de lampen iets gaan scheuren.
Bij toeval zag ik op een avond bij het ontsteken van de verlichting een vonk overslag naar de lamp behuizing, dit was waarschijnlijk voldoende om de Climatronic te ontregelen.

Lampen zijn er nu weer uit en heb geen problemen meer, denk wel als men haakse aansluitingen hebben op de lamp dat ik ze wel weer wil inbouwen.

Helaas voor mij even geen xenon meer.

Wat jammer dat je geen xenon meer hebt. Dankjewel dat je jouw ervaring met ons wilt delen. Ik heb (in dit geval gelukkig) geen meedraaiende koplampen, dus ik zal er geen last van hebben.

Hoe zit het eigenlijk met xenon&APK?

Fabia II Sport

Actief lid
Hoe zit het eigenlijk met xenon&APK?

Da mag nie ....
Als je koplamp sproeiers heb dan wordt het al wat moeilijker van buiten de auto te herkennen .... maar voor de APK ...
- Even de lamp afkoppelen en de oude er in, ballast en alles lekker laten hangen (hier kan men juridisch niks aan doen)
- Daarna alles weer terug.

Ik heb gehoord dat tijdens een APK brede banden die buiten de wielkasten uitstaken naast de auto lagen, steekproef werd gedaan maar de auto werd goed gekeurd omdat de banden die er onderzaten wel voldeden ....

Maar ik wil natuurlijk niet aanzetten tot burgelijke ongehoorzaamheid....

Ted

Forumguru
Mijn Hong Kong setje kwam ook probleemloos door de APK keuring. Ofschoon bij mij het strooilicht niet verontrustend is. Na 1,5 jaar en 50 dkm ben ik uitermate tevreden over mijn nieuwe xenon verlichting. Normaal had ik al weer een halogeen setje versleten. Het klinkt een beetje patserig, maar mindere verlichting zou ik niet meer kunnen. Getuige dat ik afgelopen jaar op Curacao een lease auto had die met mijn gevoel met spijkerlichten uitgevoerd waren. Voor mijn xenon kende ik dat fenomeen niet. Helaas went luxe te snel!!

nemo

Senior Member
Mijn Hong Kong setje kwam ook probleemloos door de APK keuring.

Oke dan, ik wil natuurlijk niet dat mijn wagen afgekeurd wordt. Eigenlijk ben ik helemaal niet van het pimpen en iets van originele staat veranderen, maar xenon vind ik toch wel erg stoer (en functioneel uiteraard :D).

Fabia II Sport

Actief lid
maar xenon vind ik toch wel erg stoer (en functioneel uiteraard :D).

Persoonlijk vind ik Xenon verlichting vele malen beter dan de orginele lampen.
Met de bocht verlichting die ik in de Fabia II heb is het op de dijken vele malen beter kijken.
Nu ik weer de orginele set er in heb geplaats moet ik zeggen dat ik nog geregeld naar de aan / uit knop grijp om te kijken of de verlichting wel aan staat. :eek:
Ik gaan maar weer eens kijken of ze een beter alternatief hebben op Xenon gebied voor draaiende koplampen.

nemo

Senior Member
Persoonlijk vind ik Xenon verlichting vele malen beter dan de orginele lampen.
Met de bocht verlichting die ik in de Fabia II heb is het op de dijken vele malen beter kijken.
Nu ik weer de orginele set er in heb geplaats moet ik zeggen dat ik nog geregeld naar de aan / uit knop grijp om te kijken of de verlichting wel aan staat. :eek:
Ik gaan maar weer eens kijken of ze een beter alternatief hebben op Xenon gebied voor draaiende koplampen.

Zo dan staat mij heel wat te wachten! Als het echt zoveel scheelt..

Laatst zeurde er iemand over felle fietsverlichting "als ik dan op de fiets zit wordt ik helemaal verblind door die andere fietsers!! neem je zulk licht op je auto??" hahahaha waar een fietser zich druk om maakt.

Dey

Actief lid
Ik had er een Chinese set inzitten, maar heb ze er uitgesloopt. Ik vind het aso voor de medeweggebruikers, vooral als het regent.

Doe mij dus maar weer halogeen.

Goede keuze, ben het helemaal met je eens. Aftermarket xenon is met nat wegdek en mist zeeeeer iritant voor de tegenliggers vanwege de grote reflectoren.
Ik rij veel op provinciale wegen met veel xenon-sjonnies en heb nog geen aftermarket gezien die niet verblind.

Hopelijk wordt het snel ook in Nederland verboden.

nemo

Senior Member
Goede keuze, ben het helemaal met je eens. Aftermarket xenon is met nat wegdek en mist zeeeeer iritant voor de tegenliggers vanwege de grote reflectoren.
Ik rij veel op provinciale wegen met veel xenon-sjonnies en heb nog geen aftermarket gezien die niet verblind.

Hopelijk wordt het snel ook in Nederland verboden.

Wat is dan het verschil tussen aftermarket xenon en fabrieksxenon?

Fabia II Sport

Actief lid
Wat is dan het verschil tussen aftermarket xenon en fabrieksxenon?

Als de naam het zegt .... Fabriek komt van de jaaa de fabriek en hebben een type goedkeuring voor de weg.
Aftermarket worden later in gebouwd.

In mijn Fabia II heb ik projector lenzen in de koplamp zitten hierdoor heb je minder strooi licht (lees: verblinding bij nat weer), dat is wel aan te raden.
En zorg dat de lampen goed afgesteld zijn.

cvegreen

Forumguru
Als ik al andere lampen monteer in mijn fabia zullen het geen xenon lampen zijn maar dan eerder bleu vision van philips . Of terug originele hallo geen lampjes (lol). Hier op de keuring maken ze volgens ik vernomen heb toch wel makkelijk er een probleem van van die aftermarket xenon . Daarom dat ik er niet aan begin . Er moet toch een groot verschil zitten tussen origineel en after market . Want origineel kost xenon zo'n 900€ op de octavia , terwijl je voor rond d e100€ al hebt .

D

Deleted member 1943

al dat gezeik over die after market xenon ik snap die mensen niet die het in de auto hebben zoals ik, als je gewoon even je koplampen goed stelt en je licht niet te ver voor je houd maar korter bij de auto is er niks aan de hand, licht geeft het toch al zat en zo verblind je ook de andere niet.

Ik hoor nooit iemand klagen

als je het ingebouwd heb rij ff langs de garage en laat evt je koplamp ff stellen.

en voor de liefhebbers ik krijg ook nog xenon in me mistlampen, dus als iemand vervelend doet dan verblind ik hem helemaal :super:

vinshi

Lid
hat beste is inderdaat de standaart helogeen projector lampen heb ik ook op mijn roomster en ook ik heb aftermarket xenon van pilot maar mijn set koste toch echt 210 euro dan weet je wel dat het ok is.de standaart lampen af fabriek kosten zo veel omdat je de hele lampunit moet vervangen en niet de lamp zelf.

D

Deleted member 1943

geloof mij nou er is niks aan de hand als je het ff af laat stellen.

servies

Forumguru
Er moet toch een groot verschil zitten tussen origineel en after market . Want origineel kost xenon zo'n 900€ op de octavia , terwijl je voor rond de 100€ al hebt .
Heb je er al eens over nagedacht waarom een 'originele' autoradio zoveel moet kosten t.o.v. een aftermarket autoradio, terwijl deze vaak veel beperkter is qua functionaliteit?

Ik zal je een hint geven:

Dat is om de winstmarge omhoog te brengen...

Die €100 die jij betaalt voor zo'n xenon setje, daar zit al een winstmarge op voor de fabrikant en de handelaar, dus denk maar niet dat de autofabrikant nog meer betaalt, zeker gezien het feit dat ze in veel grotere aantallen inkopen... Het inbouwen kost ook nog iets, maar dat zal dat prijsverschil ook niet maken...

MarcoO2

Forumguru
kijk maar eens naar het prijsverschil tussen een inbouwvaatwasser en een vrijstaande... zonder overdrijven: ingebouwd is vaak 3x zo duur!

Bovenaan Onderaan