Ervaring Low budget Xenon kit

nemo

Senior Member
FF een oud topic leven inblazen!!

Eigenlijk zou Stefan1 vanavond bij Nemo xenon inbouwen. Helaas ben ik er vandaag niet in geslaagd een xenonset te scoren. Ik ging naar een Remcoshop en wilde 6000K voor ong €80. Ze hadden alleen nog 8000K voor €125 of duurder. Dus met lege handen naar huis.

Nu wil ik het via internet bestellen want ik vind het prijsverschil best hoog. Maar nu zie ik ineens dat je keus hebt tussen 35w en 50w. Welke heb ik nodig?

En volgens die kerel bij Remcoshop wordt 6000K nauwelijks verkocht en is 8000K 'de standaard'.

Nu denk ik er aan te bestellen bij Carstyle.nl, heeft iemand daar ervaringen mee?

Ronnie

Forumguru
Heb vandaag setje 8000 K ingebouwd in Alfa 147, Kostte € 119,- in Almelo.
Weet niet bij wie, kom ik nog wel achter.
Verschil tussen 6000K(Kelvin) en 8000K is dat 6000K iets "witter" is dan halogeen, en 8000K het bekende "blauige xenon licht is.
Ik zou voor de Fabia kiezen voor 50W, omdat je dan geen problemen hoeft te verwachten met EPC (indien aanwezig bij can-bus), ik weet n.l. niet of het in 2001 al toegepast werd.

Ted

Forumguru
Heb vandaag setje 8000 K ingebouwd in Alfa 147, Kostte € 119,- in Almelo.
Weet niet bij wie, kom ik nog wel achter.
Verschil tussen 6000K(Kelvin) en 8000K is dat 6000K iets "witter" is dan halogeen, en 8000K het bekende "blauige xenon licht is.
Ik zou voor de Fabia kiezen voor 50W, omdat je dan geen problemen hoeft te verwachten met EPC (indien aanwezig bij can-bus), ik weet n.l. niet of het in 2001 al toegepast werd.
6000k is ook nog aardig wit/blauwe kleur. Ze zeggen dat deze het meeste het daglicht benaderd. Weliswaar is 8000k blauwer!

Inmiddels rijd ik al een 1 jaar met mijn setje uit Hong Kong en ben nog steeds net zo enthousiast als in het begin. Zoals al gezegd werd, "ik wil nooit meer anders" Daarbij nog wordt je Fabia gelijk voor vol aan gezien!

nemo

Senior Member
Ja, het is best hip voor een auto uit 2001! Het verschil xenon/gewone verlichting is zo duidelijk te zien. Als ik vanuit mijn woonkamer naar buiten kijk terwijl de gordijnen dicht zitten, kan ik zo de auto's aanwijzen die xenon verlichting hebben!

En trouwens heb ik net van een forumlid een berichtje gekregen of ik zijn Hongkongset over wil nemen, dus ik ben blij dat Ted daar nog steeds tevreden over is!

Maarten

Forumguru
Nu in de aanbieding bij Remcoshop.nl!

Xenon-kit vanaf €75,-

En $58,- vanuit Hong-Kong.

Overigens zit er voor mij geen aftersales Xenon meer in...

Vanaf 1 januari 2006 is de wetgeving voor auto's met achteraf ingebouwde xenon verlichting sets verscherpt! Auto's waar het achteraf ingebouwd wordt, dat wil dus zeggen alle auto's waarbij het niet vanuit de fabriek al aanwezig is, moeten zijn voorzien van kop lamp wiswasinstallatie en in hoogte verstelbare kop lampen.

Xenonverlichting Auto's voor 2006 waarbij al xenonverlichting is aangebracht, of alsnog wordt aangebracht, zijn nog vrij van deze wetswijziging. Voertuigen met een kenteken voor 2006, vallen dus niet onder de nieuwe regels!

cvegreen

Forumguru
Ik wil het wel , maar durf het eerlijk gezegd niet . vind de kost de veel als ik dan een afkeur daarvoor krijg .

Ted

Forumguru
Als je regelmatig je koplampen reinigt dan valt het strooilicht reuze mee! Vooral bij de Fabia koplampen de H7 serie doen ze het erg goed en daarbij komen ze de APK fluitend door. Nogmaals het is voor mij nooit meer anders!!

Als je regelmatig je koplampen reinigt dan valt het strooilicht reuze mee! Vooral bij de Fabia koplampen de H7 serie doen ze het erg goed en daarbij komen ze de APK fluitend door. Nogmaals het is voor mij nooit meer anders!!

Koplampen reinigen is zeker niet alles, het grootste probleem is het brandpunt van die lampen, en dat veroorzaakt het meeste strooilicht, het is niet voor niets dat het nu niet meer toegestaan is.

Ted

Forumguru
Dat probeerde ik te vertellen dat juist het brandpunt goed uit komt bij de conversion setjes van de fabia koplampen. Ik behoefde ook niet de koplamp te verstellen en dat duidt op een goede afstand van het brandpunt.

Niet een ieder heeft van deze goede ervaring, ofschoon er nog weinig klachten zijn van mensen die ze ingebouwd hebben. Overigens was ik aanvankelijk ook sceptisch, maar als je inmiddels één jaar (30 dkm) tevreden er meer rond rijdt, dan ben je helemaal om.

Ook bij onze Ford Ka hebben we ze met succes gemonteerd!

Dat probeerde ik te vertellen dat juist het brandpunt goed uit komt bij de conversion setjes van de fabia koplampen. Ik behoefde ook niet de koplamp te verstellen en dat duidt op een goede afstand van het brandpunt.

Niet een ieder heeft van deze goede ervaring, ofschoon er nog weinig klachten zijn van mensen die ze ingebouwd hebben. Overigens was ik aanvankelijk ook sceptisch, maar als je inmiddels één jaar (30 dkm) tevreden er meer rond rijdt, dan ben je helemaal om.

Ook bij onze Ford Ka hebben we ze met succes gemonteerd!

Ik zal je nog even vertellen waarom ik er zo tegen ben......... ik, en vele medeweggebruikers met mij zitten tegen die verblindende verlichting in te kijken, hetzij van voren hetzij door de spiegels, maar ja..... daar heb je geen last van als je achter het stuur zit met je conversion setje.

En by the way.... het brandpunt van je lamp heeft absoluut niets te maken met de hoogte verstelling van je koplampen, het brandpunt bepaald het punt waarop het gereflecteerde licht op de spiegel in je koplamp wordt weerkaatst en daarmee de licht/donkerlijn en het a-symetrische beeld.
Klopt dit brandpunt niet dan raakt het licht dus op de verkeerde plaats de spiegel in je koplamp, met een berg strooilicht (verblinding) tot gevolg.

tlpeter

Actief lid
Hier ben ik het helemaal mee eens
Zelfs juiste xenon verlichting is al scherp in je spiegels laat staan aftermarket kitjes
Met verlichting moet je gewoon niet kloten

Octavia_II

Actief lid
FF een oud topic leven inblazen!!

Nu wil ik het via internet bestellen want ik vind het prijsverschil best hoog. Maar nu zie ik ineens dat je keus hebt tussen 35w en 50w. Welke heb ik nodig?

Hoi Nemo,

denk erom dat je kans hebt dat je de lamp fitting in je auto aan moet passen indien je 50 watt xenon's neemt.

Precies hoe en wat weet ik niet (heb zelf xenon's af fabriek dus geen aftermarket spul nodig ;)), maar heb dit ergens gelezen op internet.

Kun je in ieder geval rekening mee houden/ navragen bij een eventuele koop.

Groet,

Charlie

cometoluc

Nieuw lid
raar lichtpatroon

Hallo,

Ik heb in mijn octavia I van 1998 een xenon-kit gezet en alles lijkt perfect te werken behalve het lichtpatroon. Ik heb bij de winkel waar ik ze gekocht heb nagevraagd maar daar zeggen ze dat dat normaal is. Ik kan dit moeilijk geloven. Ik heb een foto hierbij gedaan met wat ik als bestuurder zie van de lichten. Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Heb het forum afgezocht maar over xenon in een octavia I ( en zeker voor de facelift ) is niets te vinden.

Bijlagen

• IMAG0529.jpg
    IMAG0529.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 59

Maarten

Forumguru
Ik heb ooit iets gelzen van verkeerd om gemonteerd of misschien niet ver genoeg doorgestoken. Misschien dat iemand anders het exacte antwoord heeft.

Bovenaan Onderaan