Ervaring Low budget Xenon kit

cvegreen

Forumguru
Ik lees hier dat er mensen zijn die met mistlichten voor aan rijden . Ik heb ooit mijn standlichten opgezet omdat het te donker was om het daschboard goed te kunnen lezen en eigenlijk nog te helder was om met groot licht te rijden . Ik had toevallig ook mijn mist lichten voor aan , had het niet gezien dat ze nog aanstonden en zo reed ik dan rond (zonder mijn weet) stand lichten en mistlichten voor aan. Ik kwam HET blauw tegen op straat en ja hoor ik ging eraan . Ik mocht toen ook een boete betalen daarvoor . Hier in belgie mag je een reactie op je boete plaatsen om ze misschien toch niet te hoeven te betalen . Eraan voor de moeite ben je wel , maar ik heb erop geschreven dat ze toen ik mijn rijbewijs trachte te halen mij verteld werd dat het een kwestie is van zien en gezien worden . Wel ik ben gezien , maar door de verkeerde . envelop dicht en op de post . Ik was razend toen ik dit in de bus kreeg . Het er sinds dien steeds op gelet dat ze niet onnodig branden . Dat was met mijn citroën XM

EdK

Forumguru
Kost helaas maar 90 euro... Zou van mij het dubbele mogen zijn.

Vanmorgen ook weer zo'n zielepoot in een Chrysler 300C. Xenon en mistlampen aan. Was ook erg hinderlijk aan het bumperkleven. Ik heb hem er maar voorbij gelaten. Volgens mij was ie op zoek naar een mistbank.

Nee man jij was zijn mistbank !!! Als je al aan t kleven bent heb je echt een waas voor je ogen !! vandaar die mistlampen !! :1761:

Desperado

Forumguru
4000K? Bestaan die wel?

Je moet gewoon een setje kopen van 6000/6500K.

Het hele doel van xenon is ook om de kleurtemperatuur van daglicht te evenaren, ronde de 6500K dus. Dit is dus ook fabrieks.

Ik dacht dat 4000 er ook was, maar dat zal dan 6000 zijn :smirk:

om even een misverstand uit de wereld te helpen, fabrieksxenon ligt meestal tussen de 4300k en 5000k. In mijn Mini zit af-fabriek 4300k xenon.

7w629ft.gif
http://i2.tinypic.com/7w629ft.gif

Red Devil

Actief lid
zoo.. vanmiddag is mijn Xenon setje op mijn werk binnengekomen en was helemaal blij!:D
natuurlijk gelijk toen ik thuis kwam er mee bezig.. en wat stond ik raar te kijke:S net een half uurtje bezig en ik was klaar!!??? ik alles nog 3x nagekeken of het wel goed zat.. maar blijkbaar wel:D dus aan zetten die handel.. en daar kwam me toch een berg licht vanaf:O

echt geweldig gewoon.. ben echt heel blij hiermee.. rondje gerede enz.. persoonlijk vind ik het ook niet TE blauw licht hoor!? had het wel blauwer verwacht als je sommige foto's ziet.. maar dit is precies goed vind ik..
tijd om foto te maken had/heb ik niet meer:( maar die op de Meeting komt in Ochten zal het wel zien;)

nemo

Senior Member
zoo.. vanmiddag is mijn Xenon setje op mijn werk binnengekomen en was helemaal blij!:D
natuurlijk gelijk toen ik thuis kwam er mee bezig.. en wat stond ik raar te kijke:S net een half uurtje bezig en ik was klaar!!??? ik alles nog 3x nagekeken of het wel goed zat.. maar blijkbaar wel:D dus aan zetten die handel.. en daar kwam me toch een berg licht vanaf:O

echt geweldig gewoon.. ben echt heel blij hiermee.. rondje gerede enz.. persoonlijk vind ik het ook niet TE blauw licht hoor!? had het wel blauwer verwacht als je sommige foto's ziet.. maar dit is precies goed vind ik..
tijd om foto te maken had/heb ik niet meer:( maar die op de Meeting komt in Ochten zal het wel zien;)

Ik denk dat ik jou toch binnenkort lief aan ga kijken om dit tegen een vriendenprijsje ook bij mij in te bouwen!!

joergarms

Senior Member
Hey Red Devil, zullen wij een Skoda-accesoires inbouwstation gaan opzetten?
Het kan mij niet gek genoeg zijn, krijg het er wel ingebouwd.
Morgen eerst maar eens onze xenon vergelijken.

nemo

Senior Member

Dan ben ik jullie eerste klant!! Zet me maar op de lijst.

Red Devil

Actief lid

kunnen we best doen Joër.. beetje bij klusse.. en 2 klanten hebben we al.. Nemo en Fabia:D

@ Maarten_SFCEP
tot nu toe gevalt de Xenon van Remco goed.. inbouwen koste hooguit 3 kwartier.. maar ik heb eerst alles 3x goed nagelopen, omdat ik dacht dat ik wat was vergeten zo gemakkelijk ging het eigenlijk.. en echt heeeeel veel licht!

Maarten

Forumguru
Ik ben een beetje huiverig omdat de schilderijen die ik in huis ophang nog van de muur komen. Ik wil dus zeggen; ik ben niet zo handig.
Maar goed. Het kriebelt nog steeds!

Ted

Forumguru
Mijn Hong kong setje (inmiddels ouder dan ee half jaar) die nu niet meer dan $50,- kost(all in), werkt ook nog steeds naar volle tevredenheid.

Voor het werk ben ik ca. 2,5 week naar Curacao geweest en heb een Toyota gereden met gewone H4 en ik moet zeggen dat het spijker lichten zijn ten opzichte van Xenon.

Red Devil

Actief lid
jah verschil is echt heeeeel groot.. me ouders willen het er nu ook al in hebben.. dat is een ford mondeo uit 98 dacht ik? dus kan weer gaan hobbyen;)

Desperado

Forumguru
Ik zit nog steeds te wachten op iemand met xenon in "gewone" H4 lampglazen, dus niet van die vensterglazen maar die ouderwetse met streepjes waar je niet doorheen kunt kijken.

Bovenaan Onderaan