Ervaring Low budget Xenon kit

Fabia II Sport

Actief lid
GRappig, dat ze nu weer overstappen op een rubberen afsluiting, ik heb nog een mooi klepje om maar zo te zeggen.
Dat probleem met de klem op de lamp ken ik ook, je moet behoorlijk wat kracht zetten wil ie goed sluiten. Maar met krimpkous zit je wel goed denk ik.

De klem is een ronde schijf ... de klem je om de lamp en dan klik je deze in het lamphuis.
De klem wilde ik intact laten, dus om de lampdraden door de metalen schijf te krijgen moeten ze wel doorgeknipt worden.

Maar heb gisteravond lekker op de dijk (Rijndijk .... :laugh: jaa dicht bij jou) kunnen schijnen.

ad5000

Actief lid
Heb wel de draden van de xenon lamp moeten door knippen om de H7 beugel er over te krijgen, de draden hierna opnieuw gesoldeerd en extra afgeschermd met isolatie draad en een krimpkous, 28KV piek bij opstarten.??

Ehh draden doorknippen???? Geloof mij nou dat er behalve een gat boren van 25 mm voor de doorvoer van de bedrading en de tule er helemaal niks, nada, noppes geknipt hoeft te worden....! De zgn. H7 beugel kan je natuurlijk gewoon even uit het koplamphuis klikken.... scheelt een heleboel werk!

Het enige dat ik even heb gedaan voor wat meer ruimte links is de accu eruit te halen en de accubak achterwand eruit klikken (is gewoon een stuk plastic). Rechts was genoeg ruimte en zat de kit er daar in 10 minuten volledig afgewerkt in.

Fabia II Sport

Actief lid
Heb wel de draden van de xenon lamp moeten door knippen om de H7 beugel er over te krijgen, de draden hierna opnieuw gesoldeerd en extra afgeschermd met isolatie draad en een krimpkous, 28KV piek bij opstarten.??

QUOTE]

Ehh draden doorknippen???? Geloof mij nou dat er behalve een gat boren van 25 mm voor de doorvoer van de bedrading en de tule er helemaal niks, nada, noppes geknipt hoeft te worden....! De zgn. H7 beugel kan je natuurlijk gewoon even uit het koplamphuis klikken.... scheelt een heleboel werk!

Het enige dat ik even heb gedaan voor wat meer ruimte links is de accu eruit te halen en de accubak achterwand eruit klikken (is gewoon een stuk plastic). Rechts was genoeg ruimte en zat de kit er daar in 10 minuten volledig afgewerkt in.

Heb je dan geen barjonet sluiting ??? Als ik de stekker van de lamp haal dan heb ik de H7 lamp en een stekker met een metalen behuizing in de hand. Aan de stekker zit de bevestiging voor de lamp.

Ik moet de H7 lamp een kwartslag draaien en dan komt de lamp los.
Let op ik heb wel bocht verlichting ! Waarschijnlijk is de lamp constructie anders dan de gewone projectie lampen.

Ik zelf had ook een gewoon simple beugeltje verwacht als bij een H4 lamp.

Fabia II Sport

Actief lid
Ik moet de H7 lamp een kwartslag draaien en dan komt de lamp los.
Let op ik heb wel bocht verlichting ! Waarschijnlijk is de lamp constructie anders dan de gewone projectie lampen.

Ik zelf had ook een gewoon simple beugeltje verwacht als bij een H4 lamp.[/quote]

Dit is de oude lamp ....

Zwart = de stekker, hieraan de ze sluiting voor de H7 lamp, dit is een soort ronde metalen sluiting.

Bijlagen

• H7.jpg
    H7.jpg
    13,7 KB · Weergaven: 77

Ted

Forumguru
Fabia sport II,
Op de manier zoals jij het gedaan heb, durf ik wel te zeggen dat het professioneel geisoleerd is. Aangezien de gebruikte bedrading mijnsinziens uit siliconen bestaan die qua doorslagwaarden en veroudering zeer goed scoren. Maar nogmaals jouw manier van isolatie en dan nog binnen het lamphuis is ook zeer duurzaam.

Fabia II Sport

Actief lid
De ballast zit aan 1 zijde vast aan het metalen gedeelte van de voorgril en aan de andere zijde op de voet van de accu (beugel 90 graden gebogen).
En om ze extra vast te zetten tesa powerstrips gebruikt.
Ik zal kijken of ik foto's kan maken ... als het droog is.

De tessa powerstrip liet al naar 1 dag los ... :407:

Nu zit het geheel aan beide zijde's vast met 4 parkertjes op het metalen frame (zwart) naast de beide lampen.
Ik zou toch niet willen dat de ballast tijdens het rijden tussen de distributie riem valt ... dan wordt het snel donker.

Alles werkt perfect ook bij nat weer, het belangrijkste is als je de hoogspannings kabels door knipt dat je ze soldeerd (geen kroonsteentje), de las in het lamphuis (blijft deze droog) en dan goed isoleren.
Ik heb een mantel gebruikt van een 4 mm VD draad (flexibel), deze kan je over de bestaande draad heen schuiven, hierover zit weer een krimpkous om het geheel te krimpen. (let op dat je voor het solderen de krimpkous en de VD draad er om doet). Lucht is een goede isolator als VD draad als krimpkous, bij krimpkous alleen zal het geheel waarschijnlijk doorslaan.
Eventueel kan om het geheel nog een keer vulcaniserende tape doen.

Ik rij nu al een paar dagen rond en heb er heeeel veeeel plezier van. :yeah:

cvegreen

Forumguru
Ik heb met heel veel aandacht de ganse topic doorlezen en ik wil dat ook wel op mijn fabia , maar doordat we het financieel niet breed hebben zal ik het maar zo laten . Ik hoop alleen dat de lampen in mijn fabia het langer uithouden dan dat ik hier al gelezen heb.

joergarms

Senior Member
Zo heel veel hoeft een xenonsetje niet te kosten hoor. Zoals eerder al geschreven, zoek eens op Ebay, dan kom je ze onder de 70 euro incl. verzendkosten
Voor alle fabiarijders met xenon, wanneer gaan we een meeting houden voor Xenonrijders??;)

Fabia II Sport

Actief lid
Ik heb met heel veel aandacht de ganse topic doorlezen en ik wil dat ook wel op mijn fabia , maar doordat we het financieel niet breed hebben zal ik het maar zo laten . Ik hoop alleen dat de lampen in mijn fabia het langer uithouden dan dat ik hier al gelezen heb.​

Ik heb er ongeveer € 56 en een beetje betaald, dit is de H7 xenon en stadsledjes,
Dit is incl. verzendkosten. Het geheel komt rechtstreeks uit HongKong.
De link staat in dit topic ergens of bij de Fabia II topics ...

Ik zat zelf ook te kijken in Nederland maar dat varieerde van 100 tot 250 euro, vond ik wel veel om even te proberen.

Dus toen na tip van Ted een setje uit Hong Kong besteld ... en tot de dag van vandaag geen spijt van gehad, er zijn zelfs collega's van mij die er ook setjes hebben besteld. Suc6

cvegreen

Forumguru
Ik heb er ongeveer € 56 en een beetje betaald, dit is de H7 xenon en stadsledjes,
Dit is incl. verzendkosten. Het geheel komt rechtstreeks uit HongKong.
De link staat in dit topic ergens of bij de Fabia II topics ...

Ik zat zelf ook te kijken in Nederland maar dat varieerde van 100 tot 250 euro, vond ik wel veel om even te proberen.

Dus toen na tip van Ted een setje uit Hong Kong besteld ... en tot de dag van vandaag geen spijt van gehad, er zijn zelfs collega's van mij die er ook setjes hebben besteld. Suc6

Misschien iets later , heb de site van Ted opgeslagen in mijn favorieten . Dus die is al bewaard . Zal ervoor sparen dan . Maar eerst deze klap te boven komen hoor .

@ Fabia II Sport.

Nou had vandaag ook eens tijd om te kijken hoe de lamp erin zit.
Heb jij het gemaakt zoals ik het ook ingedachten heb?
http://www.skodaforum.nl/board/attachment.php?attachmentid=2005&d=1199611063

Er zit dus inderdaad geen simpel beugeltje maar een losse lamphouder in.
Trouwens is ook bij mij zo dus niet alleen voor corner lampen.

Ik zit te denken om Dat plastic houdertje en metalen ring te scheiden.
Kun je zo los klikken van elkaar.
Dan zit je dus inderdaad met het feit dat je niet alle draden door die metalen ring krijgt.

Maar ik vraag me af of draden door knippen echt nodig is.

Ik zit te denken om die dikke stekker die in de balast gaat even los te maken en en de draden door die metalen ring te duwen.

Die rubber krijg ik misschien met wat geduw er wel door heen.

Dan hoef ik niks te knippen.

---
EDIT:

Morgen maar even wat isolate + krimpkous halen en draden doorknippen, solderen, isolatie erover, krimpkous erover.
Dan:
*xenon lamp achter de metalen ring
*en de metalen lamp houder+ xenon lamp er weer in te draaien.

Waar heb jij krimpkous gehaald van die dikte?

Kan het wel online bestellen maar koop het liever zelf dan zit het er komende week nog in denk ik.

Verder passen die meerdere stads led lampen inderdaad niet.

Mijn witte led knipperlichten passen ook niet.

De standaard oranje knipperlichten hebben 2 van die metalen pinnetjes zitten
aan de zijkant van de lamp.

Bij witte lampen zitten die recht tegen overelkaar
Bij oranje lampen zitten ze om 2/3 rond van de lamp.

Moet dus of een andere houder, of pinnetje er af dremelen of lamp die ook op 2/3 de pinnetje heeft.
Zou de skoda dealer andere houders verkopen?

Fabia II Sport

Actief lid
@ Fabia II Sport.

Nou had vandaag ook eens tijd om te kijken hoe de lamp erin zit.
Heb jij het gemaakt zoals ik het ook ingedachten heb?
http://www.skodaforum.nl/board/attachment.php?attachmentid=2005&d=1199611063

Er zit dus inderdaad geen simpel beugeltje maar een losse lamphouder in.
Trouwens is ook bij mij zo dus niet alleen voor corner lampen.

Ik zit te denken om Dat plastic houdertje en metalen ring te scheiden.
Kun je zo los klikken van elkaar.
Dan zit je dus inderdaad met het feit dat je niet alle draden door die metalen ring krijgt.

Maar ik vraag me af of draden door knippen echt nodig is.

Ik zit te denken om die dikke stekker die in de balast gaat even los te maken en en de draden door die metalen ring te duwen.

Die rubber krijg ik misschien met wat geduw er wel door heen.

Dan hoef ik niks te knippen.

---
EDIT:

Morgen maar even wat isolate + krimpkous halen en draden doorknippen, solderen, isolatie erover, krimpkous erover.
Dan:
*xenon lamp achter de metalen ring
*en de metalen lamp houder+ xenon lamp er weer in te draaien.

Waar heb jij krimpkous gehaald van die dikte?

Kan het wel online bestellen maar koop het liever zelf dan zit het er komende week nog in denk ik.

Had ik ook gedacht om de stekker te verwijderen en dan door het rubber te duwen, als je de stekker uit elkaar haald verwijder het rode pennetje eerst met een hele kleine schroevendraaier, en verwijder ook de afdicht rubbers in de stekker, misschien plopt deze er wel uit als je de pin voorzichtig terug trek. Maar dan moet je ook nog door het afdicht rubber.

Daarom heb ik er voor gekozen om de hoogspannings kabel door te knippen.
Ik heb VD draad (4 mm, flexibel) gebruikt, deze iets opgerekt zodat deze over de bestaande hoogspannings kabel pasten, wel opletten dat deze z'n 1 cm over de kabel past aan beide zijden.
Hierna een krimpkous er over van 6 mm of 8 mm en deze ook weer overlappen. En zorg dat de onderbreking die je gemaakt heb in het lamphuis (droog) zit en niet in de motorruimte.
Doe de mantel en de krimpkous er wel eerst over voordat je ga solderen.
Dit kan je allemaal buiten de auto doen. Suc6

cvegreen

Forumguru
Misschien iets later , heb de site van Ted opgeslagen in mijn favorieten . Dus die is al bewaard . Zal ervoor sparen dan . Maar eerst deze klap te boven komen hoor .

Ik moet zeggen dat die lichten op mijn fabia echt wel voldoende licht opbrengen dat ik er helemaal geen xenon ga instoppen. De fabia heeft veel(lees heel veel) meer licht dan mijn accent

Ted

Forumguru
Ik ben het met je eens dat fabia een paar goede lichten heeft gemonteerd. Helaas zijn mijn ogen aardig minder geworden en dankzij de xenon lampen kan ik nu weer probleemloos in het donker rijden. Daarnaast lijkt ook het mancho effect van de verlichting op de andere weggebruikers zijn vruchten af te werpen. Ik krijg weer gewoon voorrang en wordt niet meer van de weg gereden. een opel bleek veel meer indruk te maken als mijn fabia. met de xenonlampen is dit weer ruimschoots ingehaald.

Tanny

Nieuw lid
Ik heb ook een set besteld bij pc-link.biz. Hoewel op hun site vermeld staat dat alle prijzen inclusief verzendkosten (wereldwijd) zijn, moet ik 16,29 euro aan TNT betalen. Hoe was dit bij jullie??

Ted

Forumguru
Dat kan alleen als dat belasting betreft. De meesten hebben geen extra kosten betaald. De twee setjes zijn bij mij zonder extra te betalen bezorgd. Hij zet als waarde ca.$30,- op het pakket. volgens mij is dat taxfree. Of heb je misschien 2 setjes besteld?

Tallguy

Forumguru
@Fabia II Sport:
Je weet dat wat je nu doet eigenlijk dus niet meer mag? Alle auto's die vanaf 01-01-2007 op kenteken worden/zijn gezet moeten wel voldoen aan de koplampsroeiers en de niveauregeling.

Ja...het klinkt als een oude zeur, maar ik wil ook weer niet dat je in de problemen komt :)

We zitten zelf ook te wachten op een Fab2 (levering over ongeveer 7 weken) en daar wilden we oh zo graag ook xenon in, maar die aftermarkets mogen niet meer dan. Op onze huidige Fab1 zit uiteraard wél zo'n setje ;)

maar daar word alleen naar gekeken met apk dus als je ze er nu in zet en ze voor de
APK weer uit haalt.

dan weer 2 normaale h7 tjes er in en goed gekeurt dan er weer in niks geen problemen.

fijn die wed geving hier in nl :)

gr jeroen

Bovenaan Onderaan