Ervaring Low budget Xenon kit

Fabia II Sport

Actief lid
whaa... het begint bij mij ook te kriebelen om ze te bestellen.. maar moet tog ook echt sparen.. denk dat ik ze rond april bestel.. dan ben ik jarig dus kan ze dan voor me verjaardag vrage(A) haha..en ze zulle dan misschien nog wel goedkoper zijn ook..

maar nog even een vraagje.. de mistlampen.. zou je daar ook een xenon setje in kunnen plaatsen? of is daar iets anders voor.. heb nu namelijk in de normale koplampen van die Philips blue vision.. en die zijn aanzienlijk witter.. maar die mist lampen blijven beetje geel achtig.. is daar ook iets aan te doen?
helemaal als je straks xenon heb.. mooi wit/blauw licht met gele mistlampen.. dat kan natuurlijk niet(A)

Xenon is lijkt mij ook mooi in de mistlampen .... alleen ik heb op de Fabia de corner functie, dus dan zal iedere keer een xenon ontsteken.
Ben dan bang dat ze snel stuk gaan.
Kan hierin wel de Philips lampjes zetten.

joergarms

Senior Member
Met de cornerfunctie zou ik inderdaad geen xenon installeren.
Maar verder zou het er wel gaaf uitzien, heb er ook weleens aangedacht, maar ja, hoe vaak rij je nu eigenlijk met mistlampen, ik niet zo heel vaak.
Hoogstens in heel dichte regen/ mist of sneeuw.
Ik ga denk ik wel een blauwere/ wittere versie in de mistlampen plaatsen.
Nadeel van xenon in de mistlampen is ook de ruimte voor het wegwerken van de omvormers, in de motorruimte gaat dat een stuk eenvoudiger dan ergens in de bumper.

Heb ook voor mijn fabia 2 zon set voor 55€ besteld.
Ben benieuwd of het aan komt.

Ook wat leds besteld voor wit knipper licht ipv oranje.

Ben benieuwd.

Red Devil

Actief lid
haha... straks hoor je dr niet meer bij als je geen xenon in je fabia heb zitten...:smiley29:
bij mij komen zo ook nog wel... een x...
------
@ r.marijnissen
moge witte knipperlichten wel dan?

Ja het knipperlicht:
voor moet wit of oranje zijn.
achter rood of oranje.

Kijk maar naar die amerikaanse auto,s.

Zie onderstaand:

Artikel 5.2.53 - kleur
1. De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.
2. De richtingaanwijzers en waarschuwings- knipperlichten mogen naar voren niet anders
dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.

Fabia II Sport

Actief lid
Via Hong Kong post ...... http://www.hongkongpost.com/eng/index.htm

Destination - Netherlands
The item (xxxxxxxxHK) is being processed for departure from Hong Kong as at 12-Dec-2007.

Mijn setje is onderweg vanuit Hong Kong ..... H7 en Stads ledjes.....

De verkoper had alleen vergeten te zeggen met welke postbode hij alles verstuurde ..... kreeg wel het tracking nummer....

Hoop dat ze met de speedboot komen.

Outward Registered Letter
The item (blablabla.HK) is being processed for departure from Hong Kong as at 12-Dec-2007.

To make further enquiry of this item, please complete the Online Enquiry Form or send the item number; the details of sender; addressee and contact information by fax to Mail Tracing Office. Our fax no. is (852) 2868 4723. You can also email or call our Mail Tracing Office at (852) 2921 2211 during office hours. Online tracking information on the delivery status of registered mail/parcels sent overseas is available for selective countries. You can connect to the mail tracking website of the country below directly. For destinations not on the list, tracking information is only available up to departure from Hong Kong.

--
Kan jammer genoeg niet nederland selecteren om te zien waar mijn pakketje nu is.

Ben benieuwd.
Komt dat nu met het vliegtuig?
Waarschijnlijk liggen ze naast elkaar,:cheer:
Of hj heeft 2 bakstenen opgestuurd, :D

Ted

Forumguru
Ze komen "By Mail". Meestal tussen de 6 en 14 dagen. Volgens mij wordt direct gevlogen van Hong Kong op Schiphol, dus dat moet snel kunnen. Helaas blijkt het op de TDI site het soms wel eens veel langer duren!

Blijf Hopen!!!

Fabia II Sport

Actief lid
Ze komen "By Mail". Meestal tussen de 6 en 14 dagen. Volgens mij wordt direct gevlogen van Hong Kong op Schiphol, dus dat moet snel kunnen. Helaas blijkt het op de TDI site het soms wel eens veel langer duren!

Blijf Hopen!!!

The lampjes has left the building ...

The item left Hong Kong for its destination on 19-Dec-2007

Hoop dat het kerstlampjes worden... Moet dan wel een auto hebben waar je ze in kan bouwen. :mad:

Fabia

† In Memoriam
Dat is wel erg zuur, komen de lampjes op tijd ben je je auto ruim een maand kwijt.

Fabia II Sport

Actief lid
Dat is wel erg zuur, komen de lampjes op tijd ben je je auto ruim een maand kwijt.

Kan misschien de lampjes wel even afgeven bij de dealer .... kunnen ze als service even rustig inbouwen ..... ze hebben de auto toch daar staan.

Alleen het inbouwen vindt ik zelf zo leuk... :489:

Zal later wel wat foto's van het setje er op zetten .... als mijn kerst pakketje binnen komt.

Geloof dat hier op mijn werk ook al de nodige mensen interresse hebben .... maar ze wachten eers mijn bakstenen af .... :grin:

joergarms

Senior Member
DEnk niet dat ze de handel voor je inbouwen, of ze moeten behoorlijk soepel zijn en een stagaire over hebben:confused:.
Ik zou het geduld proberen te hebben en op je gemak en je eigen manier alles inbouwen, veel leuker!!
Ben benieuwd hoe jouw bakstenen in het donker zijn:baby012::baby012:

Kan er me iemand vertellen hoe je die xenonsetjes moet inbouwen?

Wat moet je juist doen? Hoe moet je het doen?

Ted

Forumguru
Het enige wat even vaardigheid vraagt is het boren van een gat van ca. 25 mm rond in de achterdekselunit! De rest is plug en play en de polariteit in de gaten houden (wit van de Skoda steker is + en moet op rood van de kit en andere op zwart). De ballasten plak je met bijgeleverd tape aan je binnenscherm.

Succes!!

Het enige wat even vaardigheid vraagt is het boren van een gat van ca. 25 mm rond in de achterdekselunit! De rest is plug en play en de polariteit in de gaten houden (wit van de Skoda steker is + en moet op rood van de kit en andere op zwart). De ballasten plak je met bijgeleverd tape aan je binnenscherm.

Succes!!

kan je niet het gat gebruiken dat reeds aanwezig is waardoor de kabels nu gaan?

joergarms

Senior Member
Het huidige gat blijft in gebruik voor de originele kabels. Het extra gat gaat dienen voor de heenvoer- terugvoer vanuit de lamp-unit naar de ballast en visa versa.
Dat gat is dus noodzakelijk, maar stelt niets voor. Even kijken waar de kabels er mooi gecentreerd uit zouden moeten vallen en daar zaag je met een gatenboor zo een gat in.

Het huidige gat blijft in gebruik voor de originele kabels. Het extra gat gaat dienen voor de heenvoer- terugvoer vanuit de lamp-unit naar de ballast en visa versa.
Dat gat is dus noodzakelijk, maar stelt niets voor. Even kijken waar de kabels er mooi gecentreerd uit zouden moeten vallen en daar zaag je met een gatenboor zo een gat in.

dan ga ik morgens eens onder de motorkap loeren en misschien ook nog zo een setje gaan halen.

joergarms

Senior Member
Ik meen H7, dat was het bij mijn Fabia in ieder geval wel, die is van 2006, maar ik denk niet dat dat veranderd is. Maar check het even voor de zekerheid, anders past het echt niet.
Succes ermee in ieder geval, dat wordt een heel helder oud en nieuw!!

Bovenaan Onderaan