Ervaring Low budget Xenon kit

joergarms

Senior Member
Zo, na een weekje vakantie in duitsland, ook net weer terug.
Zie dat er gelukiig al meerdere xenonsetjes zijn ingebouwd.
Ik heb er in ieder geval op de heenreis, 's avonds in Duitsland heel veel plezier aan gehad.
Zeker als je eenmaal van de snelweg afbent, de heuvels een beetje inkomt, daar hebben ze echt nul, nul straatverlichting, dan is xenon heerlijk.

Michel

Forumguru
Voordeel van de Fabia I (en ook de Octavia I) dat je overal zo goed bij kunt.
Heb net een lampje van de F1 van mijn vrouw verwisseld. Dat was dus een eitje, een zee van ruimte rond de koplamp.
Zo hoort het dus.

Dat geldt niet voor alle Fabia I modellen. In het instructieboekje wordt dan ook aangegeven dat je het vervangen van de koplampen in de 2.0 liter uitvoeringen beter door de dealer kan laten uitvoeren. Laatst was bij mij degene aan de bestuurderskant stuk en daar kan je dus echt niet zondermeer bij of je moet heel kleine handen met lange vingers hebben.

joergarms

Senior Member
Scheelt inderdaad per motoruitvoering.
De diesels hebben ook behoorlijk wat minder ruimte achter de unit, en aangezien de 2.0 ook iets groter qua bouw is, zal daar ook minder ruimte zijn.

Ted

Forumguru
Mijn vrouw heeft een Ford Ka en daar is de ruimte nog veel kleiner dan van de Fabia 1.9 Diesel. Als je de achterplaat van de accubak v/d Fabia weghaalt dan gaat het best. Grote handen kunnen inderdaad er niet tussen. Vandaar dat ik er 2h werk aan. Weliswaar deed alles het in 1 keer montage.

joergarms

Senior Member
Moet ook weer niet teveel gaan gebeuren he, denk je wat leuks te hebben, rijdt iedereen met die lampen rond.
Maar goed, dan zijn we met z'n allen wel goed zichtbaar.

Adze

Nieuw lid
Xenon inbouw valt erg tegen, wat doe ik verkeerd?!?

Gisteren heb ik de tijd genomen om rustig mijn xenon kit in te bouwen. Na alle zeer positieve reacties op dt forum kon het niet uit blijven.

Alles netjes in gebouwd en op wat kleine details na in 1 keer werken! Echter valt het resultaat erg tegen. Wanneer ik mn koplampen aan doe krijg ik een breede horizontale lichtbron. Het lijkt alsof zowel de bovenkant als de onderkant van het licht worden afgevlakt. De lichtbundel raakt alleen in de verte de grond. Dit is eigenlijk niet veilig meer.

Wie weet wat ik daar tegen kan doen? Als dit niet op te lossen is ben ik genoodzaakt om originele halogeen weer in te bouwen.

Foto's volgen zsm...

Alvast bedankt !

Noem me naïef, maar zij je koplampen al terug afgeregeld ?
Zelfs bij het vervangen van een H7 moeten ze soms gesteld worden.

Ik hoop van harte dat dit je probleem oplost, anders zit je met een stel branders die niet op hetzelfde brandpunt van je reflectors als H7's zitten.

Beetje veel waardeloos spul dan.

Ted

Forumguru
Zitten je lampen er wel goed in? Zo ja, dan zou ik je lampen op hoogte stellen met behulp van de binnenste plastic stelschroeven met inwendige zeskant. 1,3 cm per meter (of groter max. 5cm) wordt doorgaans aangehouden.

Kijk maar naar mijn foto's, daarbij zie je duidelijk een mooie sterker bundel licht geprojecteerd naar beneden. Tegenliggers die seinen heb ik geen last.

joergarms

Senior Member
Dit klinkt mij ook geheel onbekend.
Het is de tweede keer dat ik zelf xenon heb inmgebouwd, beide keren helemaal zonder problemen.
Ik hoop niet voor je dat het aan de brandpunten van de lampjes licht, want dan kun je stellen wat je wilt maar komt het nooit goed.
Waar heb je de set vandaan?

Adze

Nieuw lid
Xenon inbouw toch geslaagd

Hier nog even een reactie over het mijn bovenstaand probleem. Het probleem is getackeld. Het was een combinatie van drie dingen. Twee daarvan was terug te herlijden naar een incompetente inbouwer... (that's me). Het grootste probleem zat hem in het feit dat ik gewoon de kaarsjes niet goed had geplaatst. Ze leken ze goed te passen, maar ze zaten te diep achterin de koplampunit. Hierdoor werd de lichtbundel niet goed verstrooid.

Tweede probleem was het stellen. Ik had dit al geprobeerd, maar door bovenstaand probleem was ik aan het stellen tot ik een ons woog. Achteraf moest ik met een schroevendraaier flink de lampen omhoog moest draaien. In de auto heb ik de lampen nu op standje "0", zodat ik ze altijd van binnenuit lager kan zetten.

Het derde probleem (en buiten mijn macht), was dat het regende. Hierdoor bleven druppels op de koplamp staan en deze verstrooiden het licht. Bij het rijden zouden deze natuurlijk door rijwind weggewaaid zijn, maar omdat ik door de eerste 2 punten dat niet durfde, kwam dat er ook nog eens bij.

Na toch eerst een beetje teleurgesteld te zijn, ben ik nu :D !

Hiervoor had ik Philips Xtreme Power. De xenon kaarsjes zijn toch iets beter, maar om nou van factor 3 te spreken zoals in dit topic wordt gemeld...

In ieder geval dank voor de reacties. Keep on drivin'

joergarms

Senior Member
Ok, weer een probleem uit de wereld. Hopen dat je er nu meer plezier van gaat beleven.
Bij welke leverancier heb je ze betrokken?

joergarms

Senior Member
Das echt geen geld. Ik heb ze kortterug bij Remco carhifi gehaald.
100 euro, maar dan heb je wel ietsje zekerheid wat de garantie betreft.

Ted

Forumguru
Ho ho, ik heb 18 maanden onvoorwaardelijke Hong Kong garantie. De halve TDI club rijdt er mee.

Even een grapje, maar voor zo weinig geld en tot nu toe een goede performance, is toch het proberen waard. Via internet kopen is altijd de garantie dikwijls problematisch!

Ofschoon laatst ging mijn Router kapot en ik stuurde een mail naar de fabriek in Madrid (SMC) en vervolgens stuurde zij binnen 14 dagen een complete voeding zonder zeuren toe. Na bedankje van mijn kant zei de secretaresse: "you are always welkom Ted". Het kan dus ook anders!!

Tanny

Nieuw lid
Ted,
Ik heb ook interesse in die "Hong Kong Kits". Kun je me vertellen of de lampjes kunststoffen of metalen voetjes hebben?
BvD

Ted

Forumguru
Metalen voetjes, hetzelfde als de H7. De prijs van een Xenon setje is gezakt nu naar 55 euro (all in). Het is echt zonder gekheid, super. Eindelijk dwingt een Skoda respect en voorrang af!!

Fabia II Sport

Actief lid
Momenteel kosten de Hong Kong stjes nog maar 54 US dollar! Maak pret!

Heb ze afgelopen weekend ook besteld .... nu maar wachten dat ze komen.
1 kit H7 en een setje Stads Ledjes ....

Dankje Ted voor de link ... van het TDI forum...

En voor de mensen die interesse hebben hier nogmaals de link.
*** mag helaas niet *** ps ik heb geen commercieel belang hierin ...

Red Devil

Actief lid
whaa... het begint bij mij ook te kriebelen om ze te bestellen.. maar moet tog ook echt sparen.. denk dat ik ze rond april bestel.. dan ben ik jarig dus kan ze dan voor me verjaardag vrage(A) haha..en ze zulle dan misschien nog wel goedkoper zijn ook..

maar nog even een vraagje.. de mistlampen.. zou je daar ook een xenon setje in kunnen plaatsen? of is daar iets anders voor.. heb nu namelijk in de normale koplampen van die Philips blue vision.. en die zijn aanzienlijk witter.. maar die mist lampen blijven beetje geel achtig.. is daar ook iets aan te doen?
helemaal als je straks xenon heb.. mooi wit/blauw licht met gele mistlampen.. dat kan natuurlijk niet(A)

Bovenaan Onderaan