Ervaring Low budget Xenon kit

Maarten

Forumguru
Ik hoor veel negatieve klanken met betrekking tot de levensduur van deze xenonlampen.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Wat kost een vervangende lamp tegenwoordig?

joergarms

Senior Member
Ik hoor veel negatieve klanken met betrekking tot de levensduur van deze xenonlampen.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Wat kost een vervangende lamp tegenwoordig?

Een vervangingslamp kost je momenteel rond de 25 euro, niet zo heel veel duurder dan een halogeenlamp dus.
Over de levensduur, daar hoor je inderdaad verschillende verhalen over, op mijn vorige auto had ik ook Xenon gemonteerd, daar was de levensduur niet erg lang, maar wel onder garantie vervangen.
Ik hoop dat ik met deze lampen meer geluk heb, de tijd zal het leren.

Ted

Forumguru
Ik heb inmiddels een setje in Hong Kong besteld voor €66,- incl. bezorging. Ik ben benieuwd hoe dit avontuur afloop. Overigens horen jullie nog wel wanneer ze geleverd zijn en of het allemaal gaat lukken.

Ted

Forumguru
By the way, ik heb gekozen voor 6000K. Gezien mijn slechte ogen, hoop ik met jullie advies hiermee het beste te scoren. Vanmorgen reed ik op een tweebaans weg naar Den Helder met slagregen, op dat moment miste ik echte een paar goed spotlights. Zelfs de 30% extra van Philips konden mij niet bekoren. Xenon kan in dat opzicht nog soelaas bieden.

Nieuwe lampen zijn overigens in Hong Kong, 2 st. voor ca. €30,- te koop incl. bezorging.

Maarten

Forumguru
By the way, ik heb gekozen voor 6000K. Gezien mijn slechte ogen, hoop ik met jullie advies hiermee het beste te scoren. Vanmorgen reed ik op een tweebaans weg naar Den Helder met slagregen, op dat moment miste ik echte een paar goed spotlights. Zelfs de 30% extra van Philips konden mij niet bekoren. Xenon kan in dat opzicht nog soelaas bieden.

Nieuwe lampen zijn overigens in Hong Kong, 2 st. voor ca. €30,- te koop incl. bezorging.

Zou je de link eens met ons willen delen. (waar je jouw xenon besteld hebt)

joergarms

Senior Member
Volgens mij heb ik weer een nieuwe rage opgezet;)

Bij de volgende Meeting komen er ineens allerlei Fabia's met Xenon aanrijden, Simply Clever.

Ted

Forumguru
Zojuist zijn mijn xenon's vanuit Hong kong aangekomen. Gelijk maar getest op de accu en zeer fel wit licht tot gevolg. Gelijk nog even gecheckt op radiostoring. In ieder geval doen ze het in testopstelling nabehoren. Morgen een gat boren van 25mm en erin pluggen. In 1e instantie plak ik de voorschakelapparaten als het lukt aan de binnenzijden van de wielkasten.

Als ze erin zitten horen jullie meer!

Maarten

Forumguru
Zojuist zijn mijn xenon's vanuit Hong kong aangekomen. Gelijk maar getest op de accu en zeer fel wit licht tot gevolg. Gelijk nog even gecheckt op radiostoring. In ieder geval doen ze het in testopstelling nabehoren. Morgen een gat boren van 25mm en erin pluggen. In 1e instantie plak ik de voorschakelapparaten als het lukt aan de binnenzijden van de wielkasten.

Als ze erin zitten horen jullie meer!

Met foto's hoop ik?!?!? :icon_smile_question

Ted

Forumguru
Zojuist gemonteerd en getest in het donker. Wat een zee van een licht, niet te vergelijken met halogeen, zelfs niet de premium van Philips +30%. Ook de kleur is bijzonder fijn alles licht veel beter op en de reikwijdte is ook veel groter, in één woord super. Verder heb ik geen storing op de radio, de zekeringen blijven heel. Met andere woorden ik ben rondom tevreden. Als de duurzaamheid ook zo is dan is het echte aanrader.
Weliswaar ben ik er al met al wel zo'n 2 h mee bezig geweest. Maar het resultaat mag er wezen!

Bijlagen

• XenonSkoda.jpg
    XenonSkoda.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 106

Ted

Forumguru
Plaatsing ballasten:
Deze zijn met een bijgeleverde dubbelzijdige pad vastgelijmd. Vanwege de koude (kleefkracht is nog niet volledig) heb ik de ballasten met een stukje PE schuim ondersteund.

Electrische doorvoer: 25 mm gat met rubber doorvoer

Bijlagen

• Ballastlinks.jpg
    Ballastlinks.jpg
    45 KB · Weergaven: 124
  • Ballastrechts.jpg
    Ballastrechts.jpg
    74 KB · Weergaven: 119
  • Doorvoerdeksel.jpg
    Doorvoerdeksel.jpg
    34,6 KB · Weergaven: 120

LenK

Forumguru
Voordeel van de Fabia I (en ook de Octavia I) dat je overal zo goed bij kunt.
Heb net een lampje van de F1 van mijn vrouw verwisseld. Dat was dus een eitje, een zee van ruimte rond de koplamp.
Zo hoort het dus.

Bovenaan Onderaan