Ervaring Low budget Xenon kit

Ik meen H7, dat was het bij mijn Fabia in ieder geval wel, die is van 2006, maar ik denk niet dat dat veranderd is. Maar check het even voor de zekerheid, anders past het echt niet.
Succes ermee in ieder geval, dat wordt een heel helder oud en nieuw!!

IDD, het is een H7, ben het kitje daarstraks gaan bestellen, normaalgezien is het binnen de week binnen, maar aangezien er nog een feestdag is en blablabla, moet ik toch op 2 weken rekenen.

Damn, had toch gehoopt dat ik het zaterdag kon inbouwen dan kon ik het al showen op een of andere meeting zondagmiddag :D.

Fabia II Sport

Actief lid
Goh, leuk weer zo'n topic over xenon... gelukkig weer ietsje goedkoper geworden. Als je de volgende link aanklikt kan je bij mijn posts zien hoe je de ballast nog meer weg kan werken...

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=3278&page=2

Das ook weer makkelijk, ik denk alleen dat ik de ballast om zou draaien, nu kan er vocht in de connector blijven staan en op de kop niet .... kijk en die heb je weer gratis van mij :grin:

Fabia II Sport

Actief lid
Pakket zie er netjes uit en is goed verpakt verzonden.

Ongeveer 30x een $ postzegel erop.

5 januari haal ik mijn wagen op.

Zo zien ze er bij mijn uit, heeel veeel postzegels.
Oja geen douane kosten en verzendkosten.... niet slecht tot nu toe.

Heb ze nog niet geprobeerd, maar nog geen bijzonderheden gezien.
Ik zag dat er voor z'n 14 euro aan postzegels op zat, totaal 58 eurie (al afgeschreven) met de led stadslichtjes ... en dat is niet duur.

Bijlagen

• DSC08648 (Small).JPG
    DSC08648 (Small).JPG
    45,2 KB · Weergaven: 65
  • DSC08649 (Small).JPG
    DSC08649 (Small).JPG
    44,4 KB · Weergaven: 51
  • DSC08645B (Small).JPG
    DSC08645B (Small).JPG
    50,3 KB · Weergaven: 51

Ted

Forumguru
Komt het exact overéén met mijn setje. Inmiddels heb ik er al 2 succesvol gemonteerd.

Succes met monteren!!

Fabia II Sport

Actief lid
lbt10pwg5w.jpg

Helaas deze passen niet in de Stadslicht unit.
Branden doen ze wel maar ik krijg ze er niet in .... te breed.

Volgend setje stadslichten maar bestellen.

Heeft iemand al een setje stads lichten (LED) naast de xenon (kleur 6000K) ?

joergarms

Senior Member
ja ik heb led-stadslichten. Geven een superwitte lichtkleur af en passen daardoor perfect bij mijn xenonverlichting.
Kijk maar bij mijn foto's. Ik heb ze toendertijd op marktplaats bij ene heer Tuin besteld meen ik. 9 euro incl. verzendkosten, dus das niks.

Fabia II Sport

Actief lid
ja ik heb led-stadslichten. Geven een superwitte lichtkleur af en passen daardoor perfect bij mijn xenonverlichting.
Kijk maar bij mijn foto's. Ik heb ze toendertijd op marktplaats bij ene heer Tuin besteld meen ik. 9 euro incl. verzendkosten, dus das niks.

Ik ga het weer eens proberen in HongKong ... de leds die ik besteld had paste niet door het gat heen, zal eens kijken of ze leds hebben in de breedte van de W5W lamp ...

Fabia II Sport

Actief lid
MMM heb die ook mee besteld, maar die passen dus niet.... had ik al wel aan gedacht dat de kans bestaat dat ze niet passen.

Heb daarom ook deze meebesteld:
http://pc-link.biz/catalog/product_info.php?cPath=54&products_id=443

Die passen zeker.

Xenon lampjes zitten er in.
Ziet er erg mooi uit, alleen de sluiting van de oude H7 lamp was even een gepiel, maar alles zit er netjes in.

Gisteren ook maar 3 andere type leds besteld in HonKong ...
Onderandere de bovenstaande, voor die € 8,50 euro fiets ik niet voor naar de stad ..... :blush:

Kun je ook wat fotos maken van het geheel en hoe je ze in hebt gebouwd?

Heb je een gat geboord in de klep achter voor de rubber va de xenon of heb je
het anders weggewerkt?

Voor dat geld wat het daar kost kun je inderdaad niet sukkellen.
Snap niet dat het zo goedkoop kan, maar dat geeft aan hoe te duur alles in nl is.

Fabia II Sport

Actief lid
Kun je ook wat fotos maken van het geheel en hoe je ze in hebt gebouwd?

Heb je een gat geboord in de klep achter voor de rubber va de xenon of heb je
het anders weggewerkt?

Voor dat geld wat het daar kost kun je inderdaad niet sukkellen.
Snap niet dat het zo goedkoop kan, maar dat geeft aan hoe te duur alles in nl is.

Ik heb rubber doppen aan de achterzijde van de koplamp, hierin heb ik aan beide zijde een gat van 25 mm gemaakt.

Heb wel de draden van de xenon lamp moeten door knippen om de H7 beugel er over te krijgen, de draden hierna opnieuw gesoldeerd en extra afgeschermd met isolatie draad en een krimpkous, 28KV piek bij opstarten.

De ballast zit aan 1 zijde vast aan het metalen gedeelte van de voorgril en aan de andere zijde op de voet van de accu (beugel 90 graden gebogen).
En om ze extra vast te zetten tesa powerstrips gebruikt.
Ik zal kijken of ik foto's kan maken ... als het droog is.

Ziet er mooi uit, beetje blauwe gloed en veel licht (overdag).
Ik ga vanavond even proberen op de dijk of de bocht verlichting nog goed werkt.
Groot licht werkt ook nog goed .... ik denk zelfs dat ik ze gewoon tijdens de APK laat zitten, kan er zelfs niets meer van terug vinden in de nieuwe keuringseisen van 12-2007.
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/0B813...ringseisen.pdf

joergarms

Senior Member
GRappig, dat ze nu weer overstappen op een rubberen afsluiting, ik heb nog een mooi klepje om maar zo te zeggen.
Dat probleem met de klem op de lamp ken ik ook, je moet behoorlijk wat kracht zetten wil ie goed sluiten. Maar met krimpkous zit je wel goed denk ik.

Ted

Forumguru
Ik heb inmiddels twee Hong Kong setjes ( Fabia en Ford KA) gemonteerd echter de draden naar de lamp heb ik gewoon intact gelaten en zijn met de beugel meegebogen. Geen nieuwe bevestiging hoeven maken die met name bij de start spanning van ca. 20 kV gemakkelijk kan overslaan. Gewoon even isoleren volsta je niet mee vooral als er als er vocht bij kan komen.

Fabia II Sport

Actief lid
Ik heb inmiddels twee Hong Kong setjes ( Fabia en Ford KA) gemonteerd echter de draden naar de lamp heb ik gewoon intact gelaten en zijn met de beugel meegebogen. Geen nieuwe bevestiging hoeven maken die met name bij de start spanning van ca. 20 kV gemakkelijk kan overslaan. Gewoon even isoleren volsta je niet mee vooral als er als er vocht bij kan komen.

Nee daar heb ik op gelet ... de las zit in het lamphuis (achter de dop).
Eerst geisoleerd met een mantel van een 4 mm VD draad en toen een krimpkous er over, als ik de aders zelf bekijk zit er ook maar een dunne isolatie mantel om, dan is dit meer dan afdoende.

Ik neem aan dat er geen vocht bij kan komen, of ik moet water in het lamphuis krijgen ...

Bovenaan Onderaan