Ervaring Low budget Xenon kit

Gieliovd

Forumguru
Als ik al die verhalen hier hoor over inbouwen dan wil ik toch wel de wet naleven hoor. Kabels knippen, rubbers doorvoeren, afkitten, ballast vastparkeren...

Dat is wat mij betreft plaatsen en nooit meer aankomen voor de theoretische levensduur van 5 jaar per lamp.

joergarms

Senior Member
Ach zo dramatisch is het niet, je hoeft geen kabels te knippen, niet te kitten e.d.
Ik ben nog steeds elke dag blij dat ik ze erin heb zitten, prachtig.

higgy

Forumguru
Ik wil de boel niet fokken hier, maar ik heb de pest aan de after-market kits, aangezien ze zo'n diffuus licht geven. DAT zijn de setjes die Xenon bij leken zo'n slechte naam geven. Mijn zelfrichtende fabrieks-Xenonlampen met lens verblinden niet en verspreiden zeker geen diffuus licht.

Gieliovd

Forumguru
Ik wil niemand op tenen trappen maar hetgene dat ik met fabrieks xenon in dure auto's nog steeds heb is dat je in bepaalde hoeken SERIEUS verblind wordt.

Ben het wel eens dat aftermarket inderdaad niet altijd even goed werkt. Je lamphuis is er ook niet op gemaakt inclusief lens.

Ook ik heb een hekel aan die apen in van die wannabe sportieve wagens met die 12.000 Kelvin xenon lampen erin.

Joër, ik bedoelde ook voor wagens waar het met APK problemen geeft.

Fabia II Sport

Actief lid
@Fabia II Sport:
Je weet dat wat je nu doet eigenlijk dus niet meer mag? Alle auto's die vanaf 01-01-2007 op kenteken worden/zijn gezet moeten wel voldoen aan de koplampsroeiers en de niveauregeling.

Ja...het klinkt als een oude zeur, maar ik wil ook weer niet dat je in de problemen komt :)

We zitten zelf ook te wachten op een Fab2 (levering over ongeveer 7 weken) en daar wilden we oh zo graag ook xenon in, maar die aftermarkets mogen niet meer dan. Op onze huidige Fab1 zit uiteraard wél zo'n setje ;)

Ergens een paar posts terug staat een link naar de RDW.
In de APK regels van einde 2007 staat NIKS over hoogte regeling.
Alleen wordt er naar het totale lichtbeeld gekeken.

Maar als je ook lees in de wetgeving automatische niveau regeling is niet van toepassing als je op enig andere wijze de hoogte kan regelen, of wel het draaiknopje.

Ik zelf heb in iedergeval wel koplamp sproeiers vanaf fabriek besteld.
Ik rij nu ongeveer 3500 km al met mijn setjes en moet zeggen met heel veel plezier, alleen de corner functie is door de heldere xenon verlichting niet zo goed zichtbaar meer.

Voor de zekerheid heb ik de regelgeving en de keuringsppunten voor de APK in de auto gelegd ... voordat een agent weer niet eens op de hoogte is ... wordt wel erg moeilijk om van buiten af te herkennen of het geen orginele Xenon is .... koplamp sproeiers en lenzen ..

Fabia II Sport

Actief lid
Ik wil de boel niet fokken hier, maar ik heb de pest aan de after-market kits, aangezien ze zo'n diffuus licht geven. DAT zijn de setjes die Xenon bij leken zo'n slechte naam geven. Mijn zelfrichtende fabrieks-Xenonlampen met lens verblinden niet en verspreiden zeker geen diffuus licht.

Fout ... klopt niet ... als ik mijn Fabia II naast een bv Octavia zet met fabriek af Xenon dan zie ik op afstand geen verschil.

Brandpunt van Xenon lampen zitten op de zelfde plaats als halogeen lampen.
Het diffuusse licht ontstaat voornamelijk bij koplampen die GEEN lenzen hebben.

Als de koplampen goed zijn afgesteld dan heb je geen last van verblinding, ja misschien omdat het licht witter is dan je ogen gewent zijn, maar dat is ook met van fabriek af xenon.

Zelfrichtende xenon ... bedoel je focussen ... dat heb ik nog niet gezien, wel het links rechts en boven onder automatisch verstellen.

Maar je heb gelijk ... het is belangrijk dat je de hoogte van de koplampen goed afstel en dat je niet van die kermis lampen er op zet 12.000K 6500K is meer dan genoeg.

Mijn andere auto had ook af fabriek xenon, maar ik heb totaal geen spijt dat ik de orgine halogeentjes uit de Fabia 2 heb gehaald.

Over de wetgeving zou ik verder maar niet druk maken.

Red Devil

Actief lid
ik heb vanmiddag ook Xenon besteld, bij remcoshop..
de H7 10.000K... deze zullen ergens deze week wel binnen komen, dus dan kan ik die gaan inbouwen:grin: heb dr nu al zin in..
ik ben voor de 10.000K gegaan omdat ik dat toch wel mooi vind:tongue:

Gieliovd

Forumguru
Ooh, Red Devil toch geen 10.000K!

Dat zijn verdorie paarse lampen!
TechoneColors.jpg

Ik ben het wel mee eens dat aftermarket kitjes vaak slecht licht geven hoor. Diffuus door gebrek aan lenzen, verblindend door foute afstelling en slechte reflectoren etc.

Wat betreft APK is een afweging. Er zijn er zat die ze er met de APK uit slopen.

Desperado

Forumguru
Ik ben zeer benieuwd of het je gaat bevallen Red Devil.Xenon lijkt mij ook wel wat, maar ik ben er nog niet uit met al die negatieve berichten heir.
Hoe zit dat met die lenzen?Kan ik zien of ik die heb?

Red Devil

Actief lid
@ Gieliovd
ik ben uitgegaan van dit plaatje

xenon_kleuren_home.jpg

en hier is het nog niet paars.. maar goed blauw..

@ Nomad
nee ik ben geen vrachtwagen chauffeur, maar systeembeheerder, maar met de mistlampen aan geeft het net een wat agresiever uiterlijk..

@ Felicia-Peter
ik heb bij mij niet van die lenzen er in, maar dit wil ik er nog wel een keer zetten, maar probleem is nog geldgebrek:tongue:

Desperado

Forumguru
Dat zal voor de Felicia wss wel weer niet mogelijk zijn om daar andere lampglazen/lenzen o.i.d in te krijgen.Ik denk dat ik dan beter gewoon H4 kan houden.

higgy

Forumguru
Mensen die zo maar met de mistlampen aanrijden, moeten ze gewoon een dikke prent geven. Verdiend!

nomad

Senior Member
Mensen die zo maar met de mistlampen aanrijden, moeten ze gewoon een dikke prent geven. Verdiend!

Kost helaas maar 90 euro... Zou van mij het dubbele mogen zijn.

Vanmorgen ook weer zo'n zielepoot in een Chrysler 300C. Xenon en mistlampen aan. Was ook erg hinderlijk aan het bumperkleven. Ik heb hem er maar voorbij gelaten. Volgens mij was ie op zoek naar een mistbank.

joergarms

Senior Member
Hey red devil, krijg je ze er nog voor de meeting in?? Ik ben benieuwd, kunnen we gelijk even vergelijken.

Red Devil

Actief lid
Hey red devil, krijg je ze er nog voor de meeting in?? Ik ben benieuwd, kunnen we gelijk even vergelijken.

ik heb ze gisteren besteld (zondag) dus zal vandaag de order worden verwerkt? dus morgen of overmorgen zal het wel binnen komen?
jij had ook bij remcoshop besteld toch? hoe lang duurde het bij jouw?

maar als ik ze binnen heb, zal ik ze denkik meteen proberen in te bouwen.. zou eigenlijk bij jou even moeten kijken hoe het er bij jou in zit;) dan heb ik een voorbeeld;)

Bovenaan Onderaan