Ik wil de boel niet fokken hier, maar ik heb de pest aan de after-market kits, aangezien ze zo'n diffuus licht geven. DAT zijn de setjes die Xenon bij leken zo'n slechte naam geven. Mijn zelfrichtende fabrieks-Xenonlampen met lens verblinden niet en verspreiden zeker geen diffuus licht.
Fout ... klopt niet ... als ik mijn Fabia II naast een bv Octavia zet met fabriek af Xenon dan zie ik op afstand geen verschil.
Brandpunt van Xenon lampen zitten op de zelfde plaats als halogeen lampen.
Het diffuusse licht ontstaat voornamelijk bij koplampen die GEEN lenzen hebben.
Als de koplampen goed zijn afgesteld dan heb je geen last van verblinding, ja misschien omdat het licht witter is dan je ogen gewent zijn, maar dat is ook met van fabriek af xenon.
Zelfrichtende xenon ... bedoel je focussen ... dat heb ik nog niet gezien, wel het links rechts en boven onder automatisch verstellen.
Maar je heb gelijk ... het is belangrijk dat je de hoogte van de koplampen goed afstel en dat je niet van die kermis lampen er op zet 12.000K 6500K is meer dan genoeg.
Mijn andere auto had ook af fabriek xenon, maar ik heb totaal geen spijt dat ik de orgine halogeentjes uit de Fabia 2 heb gehaald.
Over de wetgeving zou ik verder maar niet druk maken.