Rosinfield
† In Memoriam
Ik herken het niet. Het enige wat ik merk, is dat wat later of vroeger wordt opgeschakeld in resp. D en S.
Wat ik niet snap is dat de standaard software niet goed genoeg is.
Rij zelf nu sinds een paar weken ook dsg en kan nog geen gekke dingen ontdekken.
Behalve dat bij wegrijden de auto al in zijn 2 staat.
Als ik stapvoets de garage uit rijd en van het plein af flipper ik altijd terug naar de 1ste.
Want volgens mij in de 2e rij je met slippende koppeling.
Vervolgens moet ik ook automatisch de D stand activeren.
Maar ik heb geen 400 over voor een software update.
De mijne is ook niet 100% schokvrij, bij mij voel je vooral bij de overgang van 4 naar 5 een klein schokje. Ik maak me er maar niet meer druk over, vooral niet omdat de slijtage van mijn koppelingsplaten (gemeten met VCDS) minimaal blijft.Nu is mijn vraag of jullie dit klein schokje ook hadden, en of dit verholpen wordt door de optimalisatie? Tx!
De
De mijne is ook niet 100% schokvrij, bij mij voel je vooral bij de overgang van 4 naar 5 een klein schokje. Ik maak me er maar niet meer druk over, vooral niet omdat de slijtage van mijn koppelingsplaten (gemeten met VCDS) minimaal blijft.
Van de 3 naar 4 heb ik ook een licht schokje soms. Heb TVS sturingssoftware en recente koppeling bij een 1.8
Dat kan nog wel iets beter hoor (zie mijn signature).Ok, het zal dus normaal zijn :-). Net verbruik heb je trouwens met je superb! Ik haal op de BC rond de 8.5/100km. Dus in werkelijkheid wss nog iets meer.
Vraag me dan wel af hoe ☺. Ik tank nu wel 95, maar zeker in het begin als ik hem had heb ik extra zuinig proberen rijden om te zien hoe laag hij kan gaan, bij normaal rijden (niet door aan 90 achter een vrachtwagen te hangen ofzo), en lager dan 8,3 ofzo gemiddeld bij gemengd verkeer heb ik hem nog niet gekregen.Dat kan nog wel iets beter hoor (zie mijn signature).