Ervaringen nav tuning/DSG optimalisatie bij TVS Engineering (forummeeting)

Jewepe

Forumguru
Even een naverbrander om de mannen van TVS-Engineering een pluim te geven. In oktober vorig jaar was ik bij de meeting in Varsseveld. Niet getuned of op de rollenbank, wel een voucher om met korting (50%!!!! met dank aan @Corné de Kluijver) te tunen. Gisteren gebeld om te kijken of ik terecht kon voor de service van mijn DSG-bak en heel brutaal gevraagd of de voucher vier maanden na dato nog geldig was. En dit was het antwoord: "je bent hier geweest, dus de voucher is nog geldig". Als dat geen service is!!! Morgen is het zo ver. De bak krijgt nieuwe olie en een nieuw filter, de software van de DSG-bak wordt geoptimaliseerd en ik krijg er een paar (?) PK's bij. Als ik op de diverse reacties in dit topic af ga, wordt het genieten op de terugweg. Ik zal m'n ervaringen posten in dit topic.
 

dirkkroneman

Forumguru
Ja dat dacht ik namelijk ook. Ik ga namelijk nog wel een keer naar Varsseveld denk ik (eerste tijd nog even niet). Want met die 50% korting is het wel super aantrekkelijk om het daar te doen ipv JD/Vag Techniek.. etc. etc. En de verhalen zijn louter goed hier op het forum, het voelt vertrouwd aan voor mij (daar ik er zelf ook geweest ben natuurlijk). Maaarrr.. Ik ga zaterdag eerst naar Lochem (Hans Sloot) :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

dirkkroneman

Forumguru
Haha ja met die Zweed zeker :tongue: Vooraan in de file, 2 banen breed rijden. Wat ben ik blij dat ik niet in de buurt van Rotterdam kom (oei stiekem over 2 weken wel...)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jewepe

Forumguru
Even de ervaringen van gisteren vertellen. Afgezien van twee kleine "strubbelingetjes" (het duurde nogal lang en er ging iets mis met de factuur; overigens netjes opgelost) een tevreden klant. Ronald is een professional en een geweldige perfectionist en het resultaat bevalt na één dag prima. Genoeg vermogen en koppel over de hele bandbreedte en een verrekte soepel schakelende DSG. Is het allemaal zo spectaculair? Nee, dat niet. Is de auto snel? Ja, hij gaat als de brandweer.Ook één puntje dat ik in de gaten wil houden. Bij snelheden van 170 km/h en hoger (ja, ja, ik weet dat is illegaal :D) meen ik een kleine trilling te voelen in de motor. Het nadeel is alleen dat ik niet weet of dit van de tuning komt. Met de standaard setup kwam ik nooit in die snelheidsregionen :bloos:
 

CDK

Forumguru
@Jewepe, fijn om te horen dat je tevreden bent, over die trlling... Jammer dat je niet weet of dat voorheen ook al was, maar ik zou gewoon even telefoontje er aan wagen en even aan Ronald vragen wat hij er van denkt en vind
 

Jewepe

Forumguru
Inmiddels wat kunnen testen. De motor loopt bij alle toeren heel mooi rond. Ga er vanuit dat er een onbalans in één van de wielen zit (voorbanden zijn aan vervanging toe). Ga morgen een ander setje wielen monteren (17" i.p.v. 16"). Eens kijken wat dat brengt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Wij zijn benieuwd, ik heb ook een trilling (sinds m'n DunFlop winterbanden) dus lekker het zomerrubber er weer onder vandaag! :)
 

Jewepe

Forumguru
Het is dus vandaag geworden met de wielen. Gisteren met de kettingzaag een paar bomen gekortwiekt. Ook leuk. Korte proefrit hier in de polder gemaakt met de nieuwe wielen en t/m 130 km/h strak sturen en geen trilling. Ook een fotoke bijgevoegd van de nieuwe wielen. Altijd leuk. Zijn 17" Abt velgen met Kumho banden (zaten om de velgen). Eens kijken hoe dat bevalt.
 

Bijlagen

  • DSCF1720 Kl.jpg
    DSCF1720 Kl.jpg
    461,8 KB · Weergaven: 35

Yargo

Actief lid
Even een oud topic weer omhooghalen. Maar aangezien er toch velen zijn die hun DSG7 hebben laten optimaliseren ga ik hier misschien een antwoord krijgen. Sinds gisteren tuf ik terug rond met mijn Superb 1.8 TSI met nieuwe koppelingsplaten. Maar toch merk ik nog steeds af en toe dat kleine schokje als hij van 3de naar 4de schakelt. Niet altijd, maar toch veel. Ik had gedacht dat dit eigen was aan een versleten koppeling, niet dus.

Nu is mijn vraag of jullie dit klein schokje ook hadden, en of dit verholpen wordt door de optimalisatie?

Tx!
 
Bovenaan Onderaan