Ervaringen nav tuning/DSG optimalisatie bij TVS Engineering (forummeeting)

ertromp

Forumguru
Moeilijk. Het voelt vlotter, soepeler, juister. Zoiets als: "zo zou het eigenlijk bedoeld moeten zijn"
Leuk ook je review bij de "buren" :D Je hoefde alleen maar de bal van de Neptukker in te koppen :D

Komt de 129pk / 225 Nm over met je rollenbanktest destijds bij JD?

• Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
Die is toen niet gedaan. Het zoy 140 pk moeten zijn ongeveer. Wie weet dus toch nog wat winst mogelijk met obd tuning. Mijn auto kan echter nog niet worden uitgelezen

• Leuk

Rosinfield

† In Memoriam
Gisteren bij aanpassing DSG software bij TVS is Henk op verzoek van hen op de rollenbank geweest. Men was wel benieuwd naar het doosje van de concurrent. Bijgaand het resultaat. Vooral het koppel is prima (vind ik ook het belangrijkst). Wat pk's betreft is er via OBD tuning misschien nog wel enige winst te behalen. Er van uitgaande dat de meting betrouwbaar is natuurlijk. Begrijp inmiddels dat er nog wel enige variatie mogelijk is tussen banken en wie weet ook wel tussen verschillende metingen op dezelfde bank. Het ziet er in ieder geval gezond uit.

Bijlagen

• SKODA YETI.pdf
    61,7 KB · Weergaven: 67
  • Leuk

CDK

Forumguru
Wat ze tegen Rosinfield gezegd hebben over de powerbox weet ik niet, tegen mij hebben ze gezegd: "het is een oplossing voor auto's die niet via de OBD te tunen zijn en waarvan de bestuurders (ivm bijv. lease auto) niet willen dat de ECU open gemaakt wordt, we zijn er geen fan van omdat het niet de meest optimale situatie is"

Rosinfield

† In Memoriam
ze vonden het wel ok, dacht ik. Meen trouwens begrepen te hebben dat ze ook zoiets willen gaan doen. Niet optimaal idd, vandaar misschien ook die 128 pk. Aan de andere kant heeft het natuurlijk ook duidelijke voordelen. Bv, wanneer ik volgende x een auto met dezelfde motor neem, hetgeen zeer waarschijnlijk is.

Rosinfield

† In Memoriam
Inmiddels weer aardig stukje gereden: van Varsseveld naar Friesland, daar lokaal 30 km en van Friesland naar A'dam. Vnl snelweg dus, zoals gewoonlijk. Overal max snelheid gereden (120/130 op snelweg. Verbruik over dat stuk volgens BC: 1 op 15,2. Deze geeft 1,1 te positief aan en werkelijke waarde zal dus rond 1 op 14 liggen. Vooralsnog dus nog geen invloed op verbruik. Maar dat is natuurlijk ook vrij logisch wanneer je vnl snelweg rijdt

• Leuk

Neptukker

Forumguru
Gisteren ontdekte ik dat een kapje onder mijn motorkap ontbreekt. Het is een afdekkap van het aanzuighuis (is dat het juiste woord) waar lucht doorheen gaat op weg naar het luchtfilterhuis. Hier op deze foto ligt dat kapje tussen de ruitenwisserarmen en hoor deze bevestigt op de plek waar het 'DSG kastje' ligt.

21l38yq.jpg

Ik heb TVS gemaild en gevraagd of het ontbreken kwaad kan en of ze een kapje gevonden hadden.
Dit was hun prima reactie:

Goedemiddag,
Bekend probleem. De clipjes zijn vaak al afgebroken of het kapje zit te los.
Als hij nog op de zaak lag was het waarschijnlijk wel intern gemeld.
'vergeten te monteren' is hoogst onwaarschijnlijk dan had hij nu nog op die plek tussen de ruitenwissers gelegen.
Meestal rammelen ze gewoon los. Het is ook geen belangrijk onderdeel, integendeel zelfs.
Kost een paar euro, een te verwaarlozen bedrag. Dit vergoeden wij, ongeacht of de lipjes al afgebroken waren of niet.
Evt sturen wij u het kapje op,dan mail deze email met het verzendadres even naar :
support@tvsengineering.nl
Stel dat u de auto voor een beurt brengt(bij uw skoda dealer), dan laat ze dat kapje er terug op zetten, dat is de makkelijkste manier!.
Voor de rest alles OK met uw DSG en/of motor software ?
Mvg TVS.

Ik heb verzocht om mijn een nieuwe onderdeel op te sturen.
Het kan dus zo maar zijn dat dit onderdeel bij meerdere forumleden ontbreekt.

VEEJAY

Forumguru
Ja dat klepje ik durf er niet mer naar te kijken, want dan komt ie al spontaan los.. Hier rekent een 'onwetende' dealer (Skoda Center Utrecht) 40 euro voor, want ze verkopen je de hele unit.

Bij een meedenkende dealer (Skoda Sneeuwbal den Haag) betaal je alleen voor het kapje (met gratis montage) 7,50..

EdK

Forumguru
onder die klep aan voorkant waar de motor zit Menno
Je weet wel waar ook je botox kastje zich gehuisvest heeft.
Dus zeg maar die horizontale deur waar je tijdens rijden overheen kijkt.

ja heb je em ?? wel en daar onder dus

EdK

Forumguru
joh je gaat vooruit.............:deuk:

maar je kunt het zien op die foto die mee gepost is alleen of dat ook voor Henkie geld.......

Bovenaan Onderaan