Ervaringen nav tuning/DSG optimalisatie bij TVS Engineering (forummeeting)

Rosinfield

† In Memoriam
Heb de indruk dat het zaakje zich nu weer helemaal gesettled heeft en het rijdt echt fantastisch moet ik zeggen. Op het verbruik lijkt het geen invloed te hebben (blijft tegen de 1 op 14, met inflatiecorrectie voor BC). Maar ik rijd natuurlijk ook grotendeels op de snelweg, alwaar nauwelijks wordt geschakeld
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wat ook een leuke bijkomstigheid is, is dat ik nu op de smalle, bochtige boerenweggetjes in Friesland erg lekker in de S-stand kan rijden. Een soort "beschaafd scheuren". Kan me voorstellen dat dat op bergachtig terrein helemaal een feest is.
 

Neptukker

Forumguru
Gisteren ontdekte ik dat een kapje onder mijn motorkap ontbreekt. Het is een afdekkap van het aanzuighuis (is dat het juiste woord) waar lucht doorheen gaat op weg naar het luchtfilterhuis. Hier op deze foto ligt dat kapje tussen de ruitenwisserarmen en hoor deze bevestigt op de plek waar het 'DSG kastje' ligt.

21l38yq.jpg


Ik heb TVS gemaild en gevraagd of het ontbreken kwaad kan en of ze een kapje gevonden hadden.
Dit was hun prima reactie:

Goedemiddag,
Bekend probleem. De clipjes zijn vaak al afgebroken of het kapje zit te los.
Als hij nog op de zaak lag was het waarschijnlijk wel intern gemeld.
'vergeten te monteren' is hoogst onwaarschijnlijk dan had hij nu nog op die plek tussen de ruitenwissers gelegen.
Meestal rammelen ze gewoon los. Het is ook geen belangrijk onderdeel, integendeel zelfs.
Kost een paar euro, een te verwaarlozen bedrag. Dit vergoeden wij, ongeacht of de lipjes al afgebroken waren of niet.
Evt sturen wij u het kapje op,dan mail deze email met het verzendadres even naar :
support@tvsengineering.nl
Stel dat u de auto voor een beurt brengt(bij uw skoda dealer), dan laat ze dat kapje er terug op zetten, dat is de makkelijkste manier!.
Voor de rest alles OK met uw DSG en/of motor software ?
Mvg TVS.


Ik heb verzocht om mijn een nieuwe onderdeel op te sturen.
Het kan dus zo maar zijn dat dit onderdeel bij meerdere forumleden ontbreekt.
Ik heb van TVS het ontbrekende onderdeel ontvangen (1KO 805 965 J 9B9). Ik snap nu wel waarom het kwijt kan raken want het was best een gepriegel en geduw om het onderdeel goed vast te drukken. Hoe dan ook: de auto is weer compleet en prima gereageerd door TVS.
 

Wanderer200

Senior Member
Hmm als ik dit topic zo doorlees begin ik toch te twijfelen of DSG wel de meest verstandige keuze voor mij is. DSG aanpassing icm chiptuning is al een must. wat normaal ook 999,- bij TVS kost.

En daarnaast is het blijkbaar een kwestie van tijd voordat er iets met je DSG bak is, en een koppeling vervangen kost ook 1300,- bij TVS! Ik snap dat een koppeing een slijtage onderdeel is maar dan verwacht ik dat zo'n ding bij 3 ton op de teller vervangen moet worden en niet al rond de 100.000.
 

CDK

Forumguru
@Wanderer200 als je eens wist hoe enorm veel DSG bakken er verkocht worden en dan te weten hoeveel % er daadwerkelijk problemen heeft of krijgt, dan kan er maar 1 conclusie zijn en dat is dat het een betrouwbaar product is, want verreweg de meeste DSG bakken geven geen problemen.
echter ze staan allemaal zo geprogrammeerd dat ze binnen bepaalde schadelijke uitstoot marges blijven en dat KAN op termijn tot schade leiden, wil je MEER ZEKERHEID? dan zou ik laten aanpassen! wil je NOG MEER GENIETEN van de kracht en souplesse van je motor? dan zou ik ook de software laten aanpassen! jouw stelling (insinuatie) dat het een kwestie van tijd is voordat de DSG of de koppeling het begeeft vind ik dan ook veel te ver gaan ;)
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja het is natuurlijk hoe je de berichten hier leest !
Hou er rekening mee dat er hier maar een klein groepje skoda gebruikers hier lid is, en dan pennen die ook nog eens alleen dingen neer als ze problemen hebben.
En tsja dan krijg je gauw een vertekend beeld.

Hoeveel DSG bakken zijn er in omloop in de skoda seat en vw wagens en hoeveel problemen zijn er ? En over hoeveel procent praat je dan als je al in procenten mag praten??
 

Wanderer200

Senior Member
haha ja dat is waar..! dan blijf ik voorlopig maar jagen op ee Octavia 1.4TSI of 1.6TDI met DSG, maar ik moet zeggen dat het aanbod dan zeer beperkt is :)

is er nog zicht op meeting bij TVS in de toekomst? 50% korting is natuurlijk wel heel aantrekkelijk!
 

VEEJAY

Forumguru
Ik heb kapotte lagers gehad, eerst in de 1e versnelling. Daarna volgende snel ook de andere, maar in mindere mate hoorbaar. Ook 1 keer de vliegwiel moeten vervangen (tuning stond op 140pk toen). Maar met de koppeling nooit problemen gehad!

DSG herprogrammeren is een must want anders sloop je je motor met die lage toeren van de hedendaagse DSG6 bakken en het rijdt ook nog eens niet prettig.

Heb je het eenmaal op orde dan is het wel zeer prettig rijden!
 

andrehj

Forumguru
@Wanderer200 als je eens wist hoe enorm veel DSG bakken er verkocht worden en dan te weten hoeveel % er daadwerkelijk problemen heeft of krijgt, dan kan er maar 1 conclusie zijn en dat is dat het een betrouwbaar product is, want verreweg de meeste DSG bakken geven geen problemen.
Voor wat betreft de DSG-6 bakken geef ik je gelijk, maar voor mijn eigen DSG-7 bak ben ik hier nog lang niet gerust op. Ik heb nog veel te weinig DSG-7 bakken hoge kilometrages zien halen met de eerste koppeling.
Ter vergelijk: Mijn vorige auto, een Renault Laguna 1.9 dTi reed met 3 ton op de teller nog als een zonnetje rond met de eerste koppeling. Graag zou ik zien dat mijn huidige (veel ruimere, snellere en luxere) Superb dit ook haalt, maar ik ben daar dus nog lang niet gerust op.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Tsja het is natuurlijk hoe je de berichten hier leest !
Hou er rekening mee dat er hier maar een klein groepje skoda gebruikers hier lid is, en dan pennen die ook nog eens alleen dingen neer als ze problemen hebben.
En tsja dan krijg je gauw een vertekend beeld.

Hoeveel DSG bakken zijn er in omloop in de skoda seat en vw wagens en hoeveel problemen zijn er ? En over hoeveel procent praat je dan als je al in procenten mag praten??
Het exacte antwoord heb ik niet paraat, maar Ronald Logmans van TVS heeft wel percentages genoemd, inhoudende dat het procentueel gezien een betrouwbaar product is
 

CDK

Forumguru
DSG herprogrammeren is een must want anders sloop je je motor met die lage toeren van de hedendaagse DSG6 bakken en het rijdt ook nog eens niet prettig.

Heb je het eenmaal op orde dan is het wel zeer prettig rijden!
Vanuit dat oogpunt zeg ik +1 :jaja:
Voor je motor is het sowieso beter, minder vervuiling en betere prestaties én op lange termijn minder onderhoudskosten
 

Cordoba

Forumguru
Zoals al door anderen aangegeven: juist het aanpassen van de DSG is om kosten te vóórkomen, of in elk geval ver vooruit te schuiven (bijv. dubbele aantal km's met een koppeling na aanpassing). Overigens geldt het probleem bij standaard DSG-instelling vooral voor auto's die veel in de stad rijden en veel file rijden (=veel schakelen en veel met de koppeling werken). Het tunen van het vermogen is geen echte must, maar vooral een kwestie van persoonlijke keus.

Kortom: door voor én chiptuning én DSG-aanpassing te geen én ook nog eens op extra kosten voor mankementen aan DSG/koppeling te gaan, is wel heel erg doemdenken.
 

CDK

Forumguru
haha ja dat is waar..! dan blijf ik voorlopig maar jagen op ee Octavia 1.4TSI of 1.6TDI met DSG, maar ik moet zeggen dat het aanbod dan zeer beperkt is :)

is er nog zicht op meeting bij TVS in de toekomst? 50% korting is natuurlijk wel heel aantrekkelijk!
@Joske is met een meeting bij VAG Techniek bezig, maar 50% zit er helaas niet in ;) de eerste jaren lijkt het me dan ook niet aannemelijk dat we weer bij TVS uitkomen voor een meeting, maar als er liefhebbers voor een kortingsactie zijn.... en het is een respectabel lijstje, wil ik in de toekomst best nog eens informeren hoor.
 

Wanderer200

Senior Member
Blijft natuurlijk een feit dat veel mensen hun DSG pas aanpassen bij hogere km standen? ik ben in de markt voor een occasion, dan vraag je je toch af hoeveel schade de koppeling al heeft opgelopen na 100-120dkm. Maar het blijft allemaal giswerk het is ook maar net hoe er met de auto is gereden.

@Corne jammer! was wel goed geregeld zo'n kortings percentage! moet zeggen dat 1000 anders wel een stevige investering is.
 

CDK

Forumguru
Blijft natuurlijk een feit dat veel mensen hun DSG pas aanpassen bij hogere km standen? ik ben in de markt voor een occasion, dan vraag je je toch af hoeveel schade de koppeling al heeft opgelopen na 100-120dkm. Maar het blijft allemaal giswerk het is ook maar net hoe er met de auto is gereden.

@Corne jammer! was wel goed geregeld zo'n kortings percentage! moet zeggen dat 1000 anders wel een stevige investering is.
iemand met VCDS charteren om ff digitaal te checken hoe het met de beide koppelingen staat is wel een goede optie voordat je een occasion met dsg aanschaft :jaja:
 
Bovenaan Onderaan