ertromp
Forumguru
@Rosinfield : succes dan morgen en je weet het dit topic is om je ervaring positief maar ook negatief kwijt te kunnen. Maar eens kijken in de keuken van de DSG dokter kan nooit geen kwaad en zal je kennis over DSG zeker aanvullen
Bij mijn auto is zowel de motor als de bak onder handen genomen en mijn verbruik is gunstiger geworden, maar die credits schrijf ik toe aan de chiptuning van de motor. Ik dacht dat @andrehj geschreven had dat zijn verbruik iets was toegenomen. De standaard software is geprogrammeerd op lage emissies....Is er eigenlijk iets bekend over de invloed op het verbruik? Neem aan dat het er ieder geval niet beter op wordt
Zoals ik nu volg via de boordcomputer in de auto verbruik ik ca. 0,5l/100km meer door het schakelen van de DSG bij hogere toeren. Moet volgens mij nog gunstiger worden als je meer van de cruise control gebruik maakt.Is er eigenlijk iets bekend over de invloed op het verbruik? Neem aan dat het er ieder geval niet beter op wordt
na 50 000 km bijhouden op Spritmonitor gestaakt vanwege asymptotische ontwikkeling
Moet volgens mij nog gunstiger worden als je meer van de cruise control gebruik maakt.
Wellicht nog een keer goed de topics doorlezen?Cruise-control kun je toch niet opeens vaker gebruiken als je tuning (motor of dsg) hebt laten doen? Die factoren staan los van elkaar?.
waarom lijkt je dat niet fijn? Mij bevalt het anders prima! Als je op de cc gaat rijden wil je een constante snelheid aanhouden, waardoor techniek kan beslissen dat het met wat minder rpm af kan en er dus een versnelling opgeschakeld wordt.Raar dat DSG anders reageert op cruise-control als op je gaspedaal. Dat lijkt mij niet fijn.
Wellicht heeft je pa zaken anders laten instellen door TVS? Mij bevalt het prima zo het verschil! Wellicht moet je toch maar eens met Rosinfeld meegaan en je zult staan kijken wat er nog allemaal mogelijk is met de software van zo'n DSG versnellingsbak En je mag altijd bij mij langskomen om eens te ervaren hoe het rijdt zo'n aangepaste DSG icm cruisecontrolIeder zijn ding natuurlijk, maar m'n Pa heeft juist geen verschil kunnen ontdekken tussen wel of geen cruise-control gebruik. Een automaat moet ongestoord doen wat je van hem verlangt. Dat is schijnbaar verschillend per persoon.
Op mijn DSG 7 is dit echt veranderd na de DSG software aanpassing en ik ben er super content mee Wellicht verschil DSG 6 of 7?1. Er is zeker verschil in gedrag met cruisecontrol, dat heeft niets met software aanpassingen te maken (mijn DSG software is -nog- standaard).