Chrisjemol
Forumguru
Mijn superb 1.6tdi was gechipt naar 140pk en als je hem doortrok was hij echt wel rap, maar onder de 1500 toeren gebeurde er weinig…
Maar goed jij rijd ook niet zo lang door met slippende koppeling wat al die DSG bakken doen....Uiteraard geen mens schakelt zo snel als een DSG,
Ik moet zeggen met een dsg achter m'n 1.6tdi klaag ik niet. Maakt echt wel een hoop verschil t.o,v een handbak
Geen idee, rijdt nu iig goed, en daar gaat het om!Ligt dat aan de handbak/dsg, of gewoon domweg aan het feit dat een dsg 1 of 2 versnellingen extra heeft en dus beter in het optimale toerengebied kan blijven?
Wat het effect van tuning betreft: het is de vraag of het bij @Chrisjemol aan de tuning ligt, of dat de motor niet meer geknepen wordt door een dichtgeslibte EGR.
3BG had ik ook met die motor. Ik zeg altijd, je zette hem in een versnelling en hij reed weg. Dat is ook de rede geweest van mijn 2.0tdi, die ongetuned dat zelfde nog steeds niet deed. Simpel getuned nu wel goed met lage toeren en veel sneller met doortrekken. Geen duw in de rug meer zoals bij 1.9 dat was.Dat dus, en met mijn 2003 passat 3bg 1.9tdi 130pk had ik al koppel vanaf 800 toeren
Die trok zo goed vanaf lage toeren met die pompverstuivers.
Veel krachtiger en explosiever dan de common rail diesels die ik erna heb gehad