Fabia 2 combi uitgevallen

Tees

Donateur
@omtuning als je alleen chiptuning doet, zou het je sieren als je je onthoudt van kritiek op een (ook hier) zeer gewaardeerde collega van je die op mechanisch gebied, waar jij blijkbaar geen expert in bent, ergens iets van vindt, waar je het niet mee eens bent.

Let wel: ik weet niet wat de waarheid is, ik wijs in dezen alleen naar een, voor velen hier, betrouwbare bron op dit gebied. Als je met sterke en feitelijke argumenten komt waarom dat anders zo zou, dan wil ik je best geloven, maar voorlopig heb ik nog niets anders gelezen dan dat je hun verhaal in twijfel trekt op basis van oneigenlijke gronden.
 

ertromp

Forumguru
het blijft een universele garage die toevallig ook chiptuning uitvoert.
Of is het een chiptuner die "toevallig" ook onderhoud doet? :pieker:

Laat het "toevallig" maar weg want het bedrijf waar je op doelt is wat ik met eigen ogen heb mogen zien een terzake kundige tuner die al vele jaren ervaring heeft.
Zou je sieren als je jezelf eens voorstelt in de meet en greet en wat je exact doet bij OM Tuning en hoeveel ervaring je hebt en waarmee
 

Chrisjemol

Forumguru
Mannen, niet ruziën aub

heb bericht van de garage gehad dat het inderdaad de EGR was die open bleef staan.
Ze zeggen eea gedemonteerd en gereinigd te hebben, proefritjes gereden en alles is OK
Gelukkig geven ze aan dat er geen kosten voor mij aan verbonden zijn.

dus nu zsm plaatje ertussen en afdoppen, want heb er niet veel vertrouwen in zo. Dan maar dicht en meteen chiptunen
 

Cordoba

Forumguru
een advies dat gebaseerd is op hun eigen subjectieve mening, "Wij raden aan om de EGR klep te vervangen en niet uit te schakelen". Klinkt meer subjectief dan objectief vindt je niet? Meer arbeidsuren voor het vervangen van een EGR klep dan het uitschakelen ervan...@Peter-036

Allereerst zit Vagtechniek niet echt op klanten te wachten: ze hebben niet voor niets besloten om zich meer op de regio te richten en minder op klanten op grote afstand. Daarnaast heb ik meerdere malen meegemaakt dat Vagtechniek een goedkope/simpele reparatie adviseerde, terwijl ik als klant nadrukkelijk om complete/dure reparatie had gevraagd, dat lijkt me niet erg passen bij een bedrijf dat probeert klanten onnodig geld uit de zak te kloppen. Voor de goede orde: ik ben geen boekhouder of iets dergelijks, maar ook technisch opgeleid, en heb ook monteurs bij dealers wel eens uit moeten leggen, waarom hun conclusies niet klopten. Ik laat me dus niet van alles op de mouw spelden, met één of ander vaag verhaal dat technisch niet klopt.
 

catch me

Forumguru
Mannen, niet ruziën aub

heb bericht van de garage gehad dat het inderdaad de EGR was die open bleef staan.
Ze zeggen eea gedemonteerd en gereinigd te hebben, proefritjes gereden en alles is OK
Gelukkig geven ze aan dat er geen kosten voor mij aan verbonden zijn.

dus nu zsm plaatje ertussen en afdoppen, want heb er niet veel vertrouwen in zo. Dan maar dicht en meteen chiptunen

Mooi dat t opgelost is !!
 

EdK

Forumguru
Zou je sieren als je jezelf eens voorstelt in de meet en greet
Tsja dat heb ik nu ook al 2 keer geroepen , maar dan is meneer een beetje doof !!??
Heb zo'n bruin vermoeden dat meneer hier meer is ter promotie voor zijn bedrijfje......
Maar goed JenD en VagTEchniek zijn wel grote knoeiers waar ik graag kom en me laat adviseren....:nailbiting::koffie:
 

Chrisjemol

Forumguru
Morgen haal ik de fabia weer op. Vandaag wordt hij gechipt en wordt de EGR afgedopt/uitgeschreven.
Ik hou het gewoon in de gaten. Bij dit model is dat echt een zwakke plek dus ik laat het nu iig zo aanpakken. Zal melden hoe het geheel is bevallen
 

Chrisjemol

Forumguru
Heb hem mee, rijdt stuk beter nu…
Voornamelijk te verklaren door de chiptuning
Onderin nog weinig actie maar vanaf 1500-1700 toeren een stuk meer te vertellen. Hij is zowaar vlot
En die EGR doet niks meer nu dus kan niet meer kapot gaan…

gelukkig netjes opgelost en kan weer rijden
 

Canon-Eye

Forumguru
vanaf 1500-1700 toeren een stuk meer te vertellen
Rond 1700rpm begon bij de 1.2TDI altijd al het toerengebied waar 80% of meer van het maximumkoppel beschikbaar is, dat zal nu niet anders zijn.
Zonder tuning kon ik ook al prima uit de voeten met ruim 1000kg caravan erachter door al schakelend zoveel mogelijk in het 1700-2500rpm gebied te blijven. Dat ik 'm uiteindelijk toch heb laten tunen met weggeschreven EGR had vooral te maken met de sjoemelupdate - beide acties zijn destijds binnen een klein uurtje na elkaar uitgevoerd met ca. 40 km rechtstreeks van dealer naar tuner.
 

JeSko

Forumguru
Is bij de 1.6tdi ook het geval @Canon-Eye , denk iets eerder, 1500-1600 tpm, maar idee is hetzelfde, daaronder is het log maar de turbo maakt het aangenaam rijden. In het begin reed ik vooral eco, tot @Monteurtje hier ergens eens poste dat zo'n blokjes beter wat hoger gereden worden in toeren, zeker als ze wat warm gedraaid zijn, houd hem nu de eerste paar km's wat gedeisd en daarna ga ik, zonder te planken offcourse, met beleid de turbo vaker aanspreken. Pas na een km of 15 durf ik hem wel te vloeren, vooral als ik merk dat hij regenereert ( hoger stationair tpm ).
 

leon-cupra

Forumguru
Bij onze S3 1.6tdi is er onderin ook helemaal niets. Vanaf 1700 toeren krijg je het koppel (en turbo?) en pas dan voel je wat kracht. Meest enerverende aan de S3.
 

brepus13

Forumguru
Een beetje tuning doet wonderen voor de 1.6 TDI. Met name het toename in koppel maakt het allemaal een stuk makkelijker rijden.
 

leon-cupra

Forumguru
Tuning is hier uit “den boze” … bedrijfswagen. Op dat vlak content met de opvolger: een Passat 1.5tsi … een stuk vlotter. :jaja:
 
Bovenaan Onderaan