Fabia 2 combi uitgevallen

Chrisjemol

Forumguru
Afdoppen heb ik geen moeite mee. Als het dat is dan vind ik het prima… kan die ook geen kuren meer geven in de toekomst
Ik wacht met spanning af iig
 

Tees

Donateur
Let er dan wel op dat dat problemen met je roetfilter kan opleveren, en per 2022 daarop gecontroleerd (zou moeten) word(t)(en) bij de APK.
Heb je technisch misschien geen problemen meer, maar wel alsnog een stevige rekening.
 

omtuning

Nieuw lid
Wat gaan ze doen als ze de auto niet uit kunnen lezen? Had t met m'n ibiza 1.2 tdi met apk, konden m niet uitlezen voor de roetmeting, hebben m toen ouderwetse roetmeting gedaan in de uitlaat
Als ze hem niet kunnen uitlezen dan gaan ze de ouderwetse roetmeting uitvoeren..... zoals je zei :)
 

omtuning

Nieuw lid
........
wat er uit de codes kwam was:
-p304600 startmotorrelais blijft hangen/schakelt niet
-P010100 luchtmassameter onaannemelijk signaal
-P029900 laaddrukregeling regelgrens onderschreden
-P023400 laaddrukregeling regelgrens overschreden
-P305000 startmotorrelais blijft hangen/schakelt niet
Turbo zou goed zijn, luchtmassameter ook. EGR is nog niet gecheckt en uitlaat en inspuiters zijn verdacht
Zou zomaar EGR kunnen zijn idd..........
Trek de stekker van de LMM is los en rijd dan een stukje, als die dan wel goed loopt is je LMM kapot
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chrisjemol

Forumguru
Trek de stekker van de LMM is los en rijd dan een stukje, als die dan wel goed loopt is je LMM kapot
Lmm is losgehaald maar liep hetzelfde,
Garage zegt dat de turbo, lmm in orde is. Egr en roetfilter niet gecheckt.

ik hoor vd week wel wat ze doen… ben benieuwd
 

omtuning

Nieuw lid
9 van de 10 keer is het de EGR, ik wil dit best voor u kosteloos uitschakelen. Bespaard je toch wel kosten van een nieuwe turbo :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

catch me

Forumguru
Als ze hem niet kunnen uitlezen dan gaan ze de ouderwetse roetmeting uitvoeren..... zoals je zei :)


klopt......kwam toen bij ouderwetse meteing op nul / nihil uit....met egr weggeschreven en afgedopt

had toen ook nog steekproef van de rdw, keurmeester van de rdw had geen op / aanmerkingen
 

omtuning

Nieuw lid
Klopt uitgeschakelde egr klep maakt niks uit voor de apk keuring!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

omtuning

Nieuw lid
klopt......kwam toen bij ouderwetse meteing op nul / nihil uit....met egr weggeschreven en afgedopt

had toen ook nog steekproef van de rdw, keurmeester van de rdw had geen op / aanmerkingen
Vraag me nog steeds af waarom je auto niet uitgelezen kon worden...:arghh:
 

EdK

Forumguru
@omtuning zouden het toch wel op prijs stellen als je je eens voorstelt in de "meet en greet"

En
uitgeschakelde egr klep maakt niks uit voor de apk keuring!

Dit is voor de huidige APK keuringen nog het geval maar in de nabije toekomst zoals Tees ook al zegt word het wel een APK puntje !
En als TS nu accoord gaat bij garage om hem uit te schakelen en af te doppen, is hij bij de eerste de beste keuring als het wel wat uitmaakt zwaar de klos en kan hij alsnog flink in de buidel tasten....
En dat proberen we de TS duidelijk te maken in dit geval !
 

omtuning

Nieuw lid
Flink in de buidel tasten? Een beetje dramatisch vindt je niet, EGR zal geen verschil maken bij deeltjesteller-test. Mocht dat wel zo zijn wil ik een paar bronnen zien hoe dit wordt gecontroleerd bij de apk-keuring(niet via-via gehoord dat het verplicht wordt)
 

Tees

Donateur
Ik weet niet hoe het zit voor de F2, maar VAGtechniek (toch wel een naam in NL) raadt het af om de EGR uit te schakelen voor auto's vanaf 2010 omdat die gebruikt wordt voor het regenereren van het roetfilter. En een verzadigd roetfilter heeft wél direct invloed op de roet/fijnstofuitstoot.
 

Chrisjemol

Forumguru
Dat zeggen ze bij vag techniek ja. Maar de superb 1.6tdi had chiptuning en egr afgedopt en liep perfect en kwam prima de apk door
 

omtuning

Nieuw lid
Ik weet niet hoe het zit voor de F2, maar VAGtechniek (toch wel een naam in NL) raadt het af om de EGR uit te schakelen voor auto's vanaf 2010 omdat die gebruikt wordt voor het regenereren van het roetfilter. En een verzadigd roetfilter heeft wél direct invloed op de roet/fijnstofuitstoot.
Nee zij raden dat af omdat het vervangen van EGR-klep hen meer geld oplevert, het blijft een universele garage die toevallig ook chiptuning uitvoert.

enige wat een EGR doet is zuurstofloze lucht terug in de inlaat en leg mij uit hoe je ontbranding krijgt zonder zuurstof?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

omtuning

Nieuw lid
Ik zit niet in hetzelfde tak, ik doe alleen aan chiptuning. Ik voer geen onderhoud/reparaties aan autos
 

omtuning

Nieuw lid
een advies dat gebaseerd is op hun eigen subjectieve mening, "Wij raden aan om de EGR klep te vervangen en niet uit te schakelen". Klinkt meer subjectief dan objectief vindt je niet? Meer arbeidsuren voor het vervangen van een EGR klep dan het uitschakelen ervan...@Peter-036
 
Bovenaan Onderaan