Chrisjemol
Forumguru
Afdoppen heb ik geen moeite mee. Als het dat is dan vind ik het prima… kan die ook geen kuren meer geven in de toekomst
Ik wacht met spanning af iig
Ik wacht met spanning af iig
Als ze hem niet kunnen uitlezen dan gaan ze de ouderwetse roetmeting uitvoeren..... zoals je zeiWat gaan ze doen als ze de auto niet uit kunnen lezen? Had t met m'n ibiza 1.2 tdi met apk, konden m niet uitlezen voor de roetmeting, hebben m toen ouderwetse roetmeting gedaan in de uitlaat
Trek de stekker van de LMM is los en rijd dan een stukje, als die dan wel goed loopt is je LMM kapot........
wat er uit de codes kwam was:
-p304600 startmotorrelais blijft hangen/schakelt niet
-P010100 luchtmassameter onaannemelijk signaal
-P029900 laaddrukregeling regelgrens onderschreden
-P023400 laaddrukregeling regelgrens overschreden
-P305000 startmotorrelais blijft hangen/schakelt niet
Turbo zou goed zijn, luchtmassameter ook. EGR is nog niet gecheckt en uitlaat en inspuiters zijn verdacht
Zou zomaar EGR kunnen zijn idd..........
Lmm is losgehaald maar liep hetzelfde,Trek de stekker van de LMM is los en rijd dan een stukje, als die dan wel goed loopt is je LMM kapot
Als ze hem niet kunnen uitlezen dan gaan ze de ouderwetse roetmeting uitvoeren..... zoals je zei
Vraag me nog steeds af waarom je auto niet uitgelezen kon worden...klopt......kwam toen bij ouderwetse meteing op nul / nihil uit....met egr weggeschreven en afgedopt
had toen ook nog steekproef van de rdw, keurmeester van de rdw had geen op / aanmerkingen
uitgeschakelde egr klep maakt niks uit voor de apk keuring!
Dat zegt op zich ook nog niet alles. Het roetfilter zal niet meteen zó vol lopen dat het bij de eerstvolgende APK al problemen geeft, maar afhankelijk van de jaarkilometrage kan dat 1 of 2 APK's verderop alsnog wel fout gaan.egr afgedopt en liep perfect en kwam prima de apk door
Nee zij raden dat af omdat het vervangen van EGR-klep hen meer geld oplevert, het blijft een universele garage die toevallig ook chiptuning uitvoert.Ik weet niet hoe het zit voor de F2, maar VAGtechniek (toch wel een naam in NL) raadt het af om de EGR uit te schakelen voor auto's vanaf 2010 omdat die gebruikt wordt voor het regenereren van het roetfilter. En een verzadigd roetfilter heeft wél direct invloed op de roet/fijnstofuitstoot.